נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותבהסתדרות המורים הבהירו: מתנגדים ללימודים מחר בחינוך המיוחד

בהסתדרות המורים הבהירו: מתנגדים ללימודים מחר בחינוך המיוחד

היום צפוי משרד החינוך להחליט אם הלימודים ייערכו מצפון לעוטף עזה ועד נתניה. מורה ל"שווים": "מה, אנחנו חסינים מטילים?"

בזמן שבמשרד החינוך עדיין שוקלים האם לפתוח את הלימודים במוסדות החינוך המיוחד מחר (רביעי) – מעוטף עזה (לא כולל) ועד לנתניה (כולל) – בהסתדרות המורים כבר מביעים התנגדות נחרצת לכך ואומרים: “כל עוד מערכת החינוך הרגילה מושבתת בהוראת פיקוד העורף, במקומות שבהם קיים סיכון ביטחוני, תושבת גם מערכת החינוך המיוחד”.

אתמול הודיעו בפיקוד העורף כי הם מתירים לקיים לימודים מחר (רביעי) באזורים מצפון לאזור עוטף עזה ועד לנתניה (כולל). הכוונה היא ליישובי מערב לכיש, לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב, דרום השפלה, שפלה, דן, שרון וירקון.

הלימודים, הבהירו בפיקוד העורף, יתקיימו אך ורק בתנאי שייערכו במרחבים מוגנים. אמש (שני) בשעה 23:00 הודיע משרד החינוך כי עדיין לא קיבל החלטה לגבי הלימודים ביום רביעי, והחלטה כזו צפויה להתקבל היום (שלישי).

החינוך המיוחד לצורך זה מתייחס לגנים ולבתי ספר של החינוך המיוחד, מה שנקרא “החינוך המיוחד הקלאסי”, וכן לכיתות קטנות (תקשורת, התנהגותי וכו’) בבתי ספר רגילים. ילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים בגנים ובבתי ספר רגילים לא ילמדו מחר, וכנ”ל לגבי תלמידים בבתי הספר מכילים.

ההחלטה לגבי ביטול הלימודים מתאפשרת נוכח הימשכות מבצע “שומר החומות” והכרזת שר הביטחון בני גנץ על “מצב מיוחד” בעורף בטווח של עד 80 קילומטרים מרצועת עזה.

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד

מורים רבים ברחבי הארץ הביעו תמיכה בהחלטת יו”ר הסתדרות המורים יפה בן דויד לא לקיים מחר לימודים בחינוך המיוחד באזורים המדוברים. לטענתם, מדובר בהפקרת המורים והתלמידים, כפי שקרה גם בתקופת הקורונה, אז נאלצו להיכנס ”מתחת לאלונקה” ולהגיע למוסדות הלימוד כדי לא לפגוע בשגרת חייהם של התלמידים, למרות חששם הגדול להידבק. עתה, הם אומרים, “כולנו יחד בדרישה לא להגיע לבתי הספר והגנים, גם אם הם ממוגנים”.

יותר מוקדם היום פנתה בן-דויד לשר החינוך יואב גלנט והודיעה לו שלא יתקיימו מחר לימודים בחינוך המיוחד, כל עוד לא מתקיימים באותם אזורים לימודים במערכת החינוך הרגילה. ”הפעם הם מגזימים”, אמרה לאתר “שווים” מורה מדרום הארץ. “היינו חסינים נגד קורונה, וכעת מתברר שאנחנו חסינים גם נגד טילים. לא הגיוני שמסכנים ככה את ציבור ההוראה של החינוך המיוחד. אנחנו מבינים את הקשיים של ההורים בבית, ואת הצורך שלהם לפרנס גם בימים קשים אלה, אך בכל מקום שיורים עליו טילים לא הגיוני שילמדו. חוץ מזה, מה עם הילדים שלנו? יש מישהו שחושב עליהם? יורים עלינו טילים עכשיו, איך אפשר לחשוב בכלל על ללמד במצב כזה?” 

מורה נוספת מאזור המרכז הביעה גם היא התנגדות לקיום הלימודים. “אנחנו נותנים את כל הגב ליפה בן-דויד ומאמינים בה ובהחלטותיה”, אמרה ל”שווים”. “כל עוד הגדירו אותנו בטווח הסכנה, אני לא רוצה להסתכן בעצמי, וגם לא לסכן את התלמידים בדרך לבית הספר ובחזרה הביתה. צריך לקחת בחשבון שכל ילד לוקח את האזעקות בצורה אחרת. חלק נלחצים יותר, חלק יותר רגועים, אבל בכולם צריך לטפל. ומה עם להרגיע את עצמנו? מה חושבים במשרד החינוך? שאנחנו אוויר?”

ממשרד החינוך לא נמסרה עד עתה התייחסות בנושא, וכאשר תתקבל – היא תפורסם.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות