נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"



“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותארה"ב, דובאי וישראל בפרויקט משותף להעסקת עובדים עם מוגבלות

ארה”ב, דובאי וישראל בפרויקט משותף להעסקת עובדים עם מוגבלות

כך פורסם הבוקר ב"מעריב". במסגרת הפרויקט ילמדו מעסיקים מה אנשים עם מוגבלות יכולים לתרום לבתי העסק שלהם

פרויקט חדש שאותו מובילים נציגים מישראל, ארה”ב ואיחוד האמירויות, משתף ומלמד מעסיקים על מה שאנשים עם מוגבלות יכולים לתרום לבתי העסק שלהם, ומעודד אותם לשלבם במקומות עבודה שונים. הידיעה פורסמה הבוקר בעיתון “מעריב”.

מי שמובילה את הפרויקט בצד הישראלי זו פלר חסן־נחום, המשנה לראש עיריית ירושלים וחברת מועצת העיר. הפרויקט מבוסס על יוזמה דומה של השופט האמריקאי ריצ’רד ברנשטיין, שרשם היסטוריה כאשר נבחר לשופט העליון הראשון אי פעם במדינת מישיגן.

לדברי חסן־נחום, “בעקבות החתימה על הסכמי אברהם החלטנו לצאת בתוכנית למען שילוב אנשים עם מוגבלות במקומות עבודה, בידיעה שהיא תועיל לכל הצדדים ותשנה תפיסות ועולמות”.

השופט העליון האמריקאי ריצ’רד ברנשטיין עם פלר חסן-נחום בירושלים

“לאנשים עם מוגבלות יש כל יום מלחמה אחרת, ולכן יש להם מוטיבציה עצומה גם להצליח ולהוכיח את יכולותיהם”, אמר השופט ברנשטיין, “ואנו אכן רואים שבאיחוד האמירויות שינו את ההגדרה שלהם ל’אנשים עם נחישות’, כי אמנם יש להם נחישות יתר ורצון להצליח. וכשיש נחישות – יש גם תוצאות”.

את הוצאת הפרויקט לפועל יזמה חסן־נחום בכובעה כמייסדת של מועצת עסקי אמירויות־ישראל ומועצת הנשים של המפרץ וישראל. הפרויקט נעשה בשיתוף עמותת “נגישות ישראל”, עמותת “שלווה” וארגונים נוספים. “העצמת האוכלוסיות המוחלשות זה משהו שאנו חייבים לפעול ולעבוד עבורו”, סיכמה.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות