נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהתאום של אשטון קוצ'ר: "כשילדים לעגו למוגבלות שלי, הוא נלחם עבורי"

התאום של אשטון קוצ’ר: “כשילדים לעגו למוגבלות שלי, הוא נלחם עבורי”

בראיון ל"Today" שיתף מייקל קוצ'ר בכעס על אחיו כשחשף בטלוויזיה את שיתוק המוחין שלו, "אבל מאז הבנתי שהוא עשה איתי חסד"

מייקל ואשטון קוצ’ר. צילום מיוטיוב

מאת ג’ני בלו

אתם בטח זוכרים אותו כ”מייקל קלסו” מהסדרה “מופע שנות השבעים”, כמחליפו של צ’רלי שין בסדרה “שני גברים וחצי”, מסרטים כמו “אפקט הפרפר”, “ג’ובס” ועוד, אבל אשטון קוצ’ר הוא הרבה יותר משחקן, מפיק ודוגמן. הוא גם יזם ומייסד חברות סטארט אפ, פילנתרופ, פעיל חברתי, איש משפחה, וגם (לא כולם יודעים) אח אוהב ומסור למייקל, התאום שלו, שמתמודד עם שיתוק מוחין.

מייקל קוצ’ר, בן 43 (הגיח לעולם חמש דקות אחרי אשטון), נולד עם שיתוק מוחין, המשפיע על שמיעתו, דיבורו, ראייתו ועל תפקוד יד ימין, אך בנוסף נולד גם עם קרדיומיופתיה, שהיא מחלה בשריר הלב. אשטון הצהיר בעבר כי שקל להתאבד בגיל 13 כדי לתרום את ליבו לאחיו. למרבה המזל, אביהם הגיע למקום ובכך מנע את מותו. בהמשך אשטון אף בחר ללמוד הנדסה ביוכימית, במטרה למצוא מרפא למחלת הלב של מייקל.

כאשר היו ילדים, מייקל תמיד נאבק להתיידד עם כולם וליצור חברויות, אבל סבל מהצקות, משמות גנאי ומבריונות. “אני זוכר שפעם כמה בריונים הציקו לי וקראו לי בשמות, אבל אשטון נלחם בהם”, סיפר בסוף השבוע האחרון בראיון ל”Today”. “הוא נלחם עבורי ודרש מהם שיתייחסו אליי בכבוד. הוא גם לא הסכים לישון אצל חברים, אלא אם גם אני אצטרף. הוא תמיד טען שאנחנו עסקת חבילה, וזה מעיד עליו המון”.

לפני 17 שנים חשף אשטון את לקותו של אחיו בטלוויזיה הארצית. “הייתי נסער מהעובדה שהוא פירסם את היותי לוקה בשיתוק מוחין בפני הציבור”, שיתף מייקל בראיון. “כעסתי עליו כי מעולם לא רציתי להיות הפנים של השיתוק מוחין וגם לא דיברתי על זה. אמרתי לו את זה. אבל היום אני מודה לאשטון על ההזדמנות שנתן לי להיות אני, לאחר שנים רבות שבהן התמודדתי עם הקשיים לבד, ובמיוחד על העובדה שאני יכול לסייע לאחרים במצבי”.

מייקל (מימין) ואשטון כילדים. צילום מהאלבום המשפחתי

בימים אלה מייקל משמש כדובר של קרן ארצית לשיתוק מוחין, ומעיד כי הוא מאושר מהחשיפה. “כיום אני אוהב את מי שאני”, הוא אומר, “אני אוהב את היכולת להשפיע ולגעת בחיים של אנשים. אשטון עשה עבורי את החסד הכי גדול אי פעם, ולא הייתי מסוגל לעשות את כל זה אילולא המכשולים בחיי, או כפי שאני קורא להם – ההזדמנויות”. 

“למייקל יש מוסר עבודה מדהים וחמלה רבה לאחרים”, אומר אשטון על אחיו. “הפעולות היומיומיות שלו מזכירות לי שהחיים לא קשורים ללרוץ מסביב לקשיים, אלא לרוץ דרכם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות