נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותבית הדין אישר לפסיכולוגים להמשיך לשבות, ובינתיים אין ועדות זכאות

בית הדין אישר לפסיכולוגים להמשיך לשבות, ובינתיים אין ועדות זכאות

הפסיכולוגים דורשים תוספות תקנים ושכר, עקב העומס הרב. הורים בחינוך המיוחד חוששים שהעיצומים יפגעו בילדיהם

בית הדין הארצי לעבודה החליט אתמול שאין הצדקה לשלילת זכות השביתה של הפסיכולוגים החינוכיים. בית הדין לא השתכנע מטיעוני מרכז השלטון המקומי והמדינה, לרבות הטענה כי ארגון העובדים שמייצג את הפסיכולוגים מטעם ההסתדרות פעל בהיעדר תום לב. 

הפסיכולוגים החינוכיים נוקטים בשורה של צעדים ארגוניים על רקע דרישתם להגדלת תקנים במערכת הציבורית, תוך שיפור תנאי העסקתם. לפני שלושה שבועות פתחו הפסיכולוגים בעיצומים, ומאז הם מונעים את כינוס ועדות הזכאות והאפיון בחינוך המיוחד. למרות שרוב הארגונים בתחום המוגבלויות תומכים במאבקם, הורים לילדים בחינוך המיוחד מביעים חשש שילדיהם ייפגעו ולא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הבאה בצורה תקינה.

הפסיכולוגים מתריעים על השלכות חמורות שיצר העומס החריג בו הם נתונים על יכולתה של המערכת להעניק מענה הולם לאלפי תלמידים, הורים וצוותי חינוך. במהלך הדיון בבית הדין הם טענו שהמדינה והמעסיקים מנצלים את מסירותם ותחושת שליחותם, דבר אשר מוביל אותם לעבוד הרבה מעבר לשעות העבודה המשולמות – ללא תגמול – והכל במטרה לעמוד בעומס ולתת מענה ראוי.

אחרי ששמע את הצדדים, בית הדין הורה להם לנהל משא ומתן אינטנסיבי לפתרון חילוקי הדעות ביניהם, וחייב אותם לדווח על התקדמות ההידברות עד יום שלישי הבא (8 ביוני). עם קבלת הדיווח יכריע בית הדין באשר להמשך ההליך.

הפגנת הפסיכולוגים החינוכיים בתל אביב, שלשום. צילום מפייסבוק

שלשום הפגינו עשרות רבות של פסיכולוגים חינוכיים מול קריית הממשלה בתל אביב. המפגינים מחו על עומס העבודה, דרשו תוספות תקנים ושכר, והניפו שלטים שעליהם כתבו: “לא עוד 35 ש”ח לשעה”, “הפסיכולוגיה הציבורית ז”ל” ו”לא פסיכולוגים בגרוש”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות