נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאות "שילוב אנשים עם מוגבלות" לדורון אלמוג וסולן "הפיל הכחול"

אות “שילוב אנשים עם מוגבלות” לדורון אלמוג וסולן “הפיל הכחול”

פסטיבל צמי"ד בי-ם נפתח באירוע חגיגי, שבו הוענק "אות השותפות". הפסטיבל יימשך עד ה-9 ביוני, ואתם מוזמנים

פסטיבל צמי”ד (צרכים מיוחדים), המעניק במה לאמנים עם וללא מוגבלות, נפתח אמש, זו הפעם ה-11, באירוע חגיגי בתיאטרון ירושלים. במהלך הערב הוענק “אות השותפות” למספר פעילים חברתיים, על עשייה משמעותית לשילוב בין אנשים עם וללא צרכים מיוחדים בחברה. באירוע לקחה חלק להקת “שלווה” הירושלמית.

הפסטיבל, שמאחוריו עומדת מחלקת צמי”ד בעיריית ירושלים, יימשך עד 9 ביוני ויכלול אירועי תרבות וירידי אמנות ברחובות הבירה ובאולמות העיר. מטרתו היא לחשוף את יצירותיהם של אמנים עם צרכים מיוחדים בפני הקהל הרחב, כאשר המסר, אומרים המארגנים, עוסק ב”שיתוף בין אמנים עם וללא מוגבלות מתוך מקום של שוויון, אמנות ומקצועיות”.

במהלך אירוע הפתיחה העניק ראש עיריית ירושלים משה ליאון את “אות השותפות” לשלושה אישים בולטים: האלוף במיל’ דורון אלמוג, שופט בית המשפט העליון במדינת מישיגן ריצ’רד ברנשטיין, ומנכ”ל המרכז לעיוור בישראל נתי ביאליסטוק-כהן. השלושה זכו לכבוד בגין פועלם לקידום השותפות בין אנשים עם וללא מוגבלות.

אלמוג, ששירת עשרות שנים כקצין בצה”ל, הוא ממקימי הכפר השיקומי “עלה נגב – נחלת ערן”. הכפר נקרא על שם בנו ערן ז”ל, שהתמודד בחייו עם אוטיזם ופיגור קשה ונפטר בגיל 23. הכפר נותן מענה טיפולי ושיקומי לאנשים במצבו של ערן. ביום העצמאות 2006 היה אלמוג בין מדליקי המשואה כאות הוקרה על פעילותו למען אוטיסטים ופגועי מוחין בחברה. בשנת 2016 זכה בפרס ישראל על מפעל חיים.

דורון אלמוג (מימין) ולירון אטיה

בתגובה לקבלת “אות השותפות” אמר אלמוג: “אני מודה ומתרגש על ההחלטה להעניק לי את האות. תודה על ההערכה והפרגון. כשאעמוד על הבמה גם בני ערן יעמוד איתי. בלעדיו זה לא היה קורה”.

נתי ביאליסטוק-כהן הוגדר כעיוור בגיל 15, בעקבות מחלה גנטית. למרות זאת, הוא התנדב לשירות צבאי מלא, השיג שני תארים מהאוניברסיטה העברית בירושלים בכלכלה ומינהל עסקים, ובשלב מאוחר יותר אף השלים תואר במשפטים. במהלך השנים כיהן בתפקידים בכירים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. משנת 2016 הוא מכהן כמנכ”ל המרכז לעיוור בישראל ועוסק בקידום חקיקה, סנגור, מיצוי זכויות של אנשים עם עיוורון, ובהעלאת המודעות לצורכיהם וליכולותיהם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה.

נתי ביאליסטוק-כהן

ריצ’רד ברנשטיין, יהודי אמריקאי ועיוור מלידה, עשה היסטוריה כאשר הפך לשופט העליון הראשון במדינת מישיגן שהוא גם עיוור. ברנשטיין פועל רבות למען קהילת לקויי הראייה גם בארצות הברית וגם בישראל, שאיתה יש לו קשר קרוב ביותר.

השופט העליון ריצ’רד ברנשטיין

בנוסף, הוענק אות גם לסולן להקת “הפיל הכחול” לירון אטיה. אטיה, מוזיקאי מוכשר, הפך משותק בעקבות תאונת גלישה, ומאז הוא מתנייד בכיסא גלגלים. ועדת הפרס נימקה את הסיבות למתן האות: “פעילותו המבורכת והמשמעותית של אטיה לקידום עצמאות, שוויון ושותפות מלאה של אנשים עם מוגבלות בחברה, בין היתר ביוזמות להנגשת מרחבים שעד היום היו מדירים, כגון הנגשת בתי עלמין, ולהבדיל, הופעות תרבות והגברת נוכחות תקשורתית”.

מנהלת מחלקת צמי”ד, המחלקה לצרכים מיוחדים בעיריית ירושלים, הילה זיו, בירכה את זוכי האות: “זוהי זכות גדולה להוקיר תודה לאנשים שתרומתם לשיתוף אנשים עם מוגבלות בישראל פרצה דרך ויצרה שוויון הזדמנויות לכל כך הרבה אנשים. מרגש לגלות שאנשים בוחרים לנצל את מעמדם כדי להוסיף טוב לעולם”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות