נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותח"כ שפע ביקר את הסחבת במשרד החינוך בטיפול בילדים החולים

ח”כ שפע ביקר את הסחבת במשרד החינוך בטיפול בילדים החולים

בתום דיון ברפורמת "שלבים", הנחה יו"ר ועדת הכספים משה גפני את משרד החינוך להציג את תוכניתו בוועדה תוך שבוע

ועדת הכספים של הכנסת קיימה לפני כמה ימים דיון ברפורמה בתוכנית “שלבים”, במסגרתה מקבלים כ-1,700 תלמידי חינוך מיוחד שאינם מסוגלים להגיע למוסדות החינוך שירותי חינוך בבתיהם או בבתי החולים. מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים וכן בילדים חולים.

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) תקפה בדיון את התנהלות משרד החינוך בנושא הרפורמה. “לאורך שנים הופעלה התוכנית על ידי ארגון ‘קדימה מדע’, כללה 700 אנשי צוות ותוקצבה ב-60 מיליון שקל בשנה”, אמרה שטרית. “ביולי 2020 הודיע משרד החינוך כי בכוונתו לבטל את התוכנית ולבצע אותה באמצעות מוסדות של משרד החינוך. אבל האם משרד החינוך מתכוון להציע לצוות העובדים של ‘קדימה מדע’ חוזה חינוך לשנה הבאה? התקיים פיילוט במשרד. נשמח לדעת מה היו המסקנות וכמה תלמידים נכללו בו. האם העברה משמעותה קיצוץ? מה לגבי לימודי קיץ? אין שום שיח בנושא עם המשרד. יש לדחות את המעבר בשנה מכיוון שמשרד החינוך לא מוכן לזה”.

אם לילדה בתוכנית סיפרה בדיון כיצד התוכנית סייעה לבתה. “היא הייתה ילדה מאוד מעורבת ומקובלת בכיתתה”, אמרה האם, “ואז מסיבות רפואיות לא יכלה להגיע לבית הספר ונכנסה בעקבות כך למשבר קשה. התוכנית פשוט החזירה אותה לחיים, ועכשיו הצפי לסגירתה הכניס אותה שוב למצב קשה”.

רחל אברמזון, מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך, השיבה כי נוכח חשיבות הנושא, משרד החינוך החליט לקחת אליו חזרה את המחויבות. לטענתה, כבר נבנו מסלולי קליטה לעובדי “שלבים”, שיביעו רצון להמשיך לעבוד עם הילדים.

חבר הכנסת רם שפע (צילום מאתר הכנסת)

אברמזון ציינה כי המשרד נמצא בהליכי סיום של כתיבת חוזר המנכ”ל בנידון, וזכתה לביקורת מצד הנוכחים בדיון, אשר טענו כי התשובה הזו ניתנה כבר לפני חודשים ארוכים. ח”כ רם שפע (מפלגת העבודה), שליווה את הנושא כיו”ר ועדת החינוך, ציין כי תשובה כזו ניתנה לוועדת החינוך כבר בחודש אוקטובר, וכי למשרד “יש תוכנית ברורה לסגור את התוכנית, ושחלק ניכר מאותם עובדים יישארו ללא עבודה, ושאותם ילדים לא יקבלו את המענה”. סמנכ”ל משרד החינוך משה שגיא הבהיר כי אין בכוונת המשרד לבטל את התוכנית, וכי הוא לוקח אחריות על הנושא.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני (יהדות התורה) סיכם את הדיון ודרש כי תוך שבוע משרד החינוך יציג את תוכניתו בפני הוועדה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות