נושאים קשורים

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה
הסתדרות 480-100

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
ראשיחדשותתמה שביתת הפסיכולוגים החינוכיים; ועדות הזכאות חוזרות

תמה שביתת הפסיכולוגים החינוכיים; ועדות הזכאות חוזרות

הפסיכולוגים הגיעו להבנות עם האוצר לגבי שיפור בתנאי השכר: "השגנו תקציב לתגמול עבור העומסים במערכת"

אחרי עיצומים של יותר משלושה שבועות, הפסיכולוגים החינוכיים הצליחו להגיע לסיכומים עם משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי. המשמעות: ועדות הזכאות והאפיון של תלמידי החינוך המיוחד חוזרות לפעול באופן מיידי.

“פסיכולוגים יקרים, העיצומים הסתיימו”, כך הודיעו לפני כמה שעות בדף הפייסבוק של חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח”ר. “יש לשוב לפעילות סדירה של הוועדות”.

בהודעה מציינים בהסתדרות את ההישגים אליהם הגיעו במשא ומתן עם המדינה: “אחרי מאבק עיקש, בהתערבותם של יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו”ר הסתדרות המח”ר אלכסנדרה ציבולבסקי, הושגו הסכמות עם משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי. ההישג הגדול שלנו הוא התחייבות לכניסה למשא ומתן אינטנסיבי על שינוי מבנה השכר של כלל הפסיכולוגים, במטרה לחזק את כלל הפסיכולוגיה הציבורית. לאחר השלמת המשא ומתן, השינוי בשכר יעוגן בהסכם המסגרת הבא שייחתם במגזר הציבורי”.

המשמעות, לפי ההסתדרות, היא שהתקציב לפסיכולוגים בהסכם המסגרת הבא יוחרג ויהיה גבוה יותר מהשכר שייקבע בהסכם המסגרת עבור כלל המגזר הציבורי. “זאת דאגה לעתיד שלנו, והישג שחתרנו אליו לאורך כל הדרך מהיום שהחטיבה קמה”, נכתב בעמוד הפייסבוק. “בזכות העמידה האיתנה שלכם למען המאבק הצודק, הצלחנו! (עד היום דרישותינו להחרגה נתקלו בסירוב)”.

הפגנה של הפסיכולוגים החינוכיים

בנוסף, הוסכם כי כל פסיכולוג או פסיכולוגית חינוכית יזכו למענק חד פעמי של כ-4,800 שקלים למשרה מלאה עבור השנה הנוכחית. אם לא ייחתם הסכם השכר הכללי, הבהירו בהסתדרות, גם בשנה הבאה יתוגמלו הפסיכולוגים בסכום זהה.

“זהו הישג משמעותי בתקופה זו, כאשר אין ממשלה ולא תקציב מדינה, ולמרות זאת השגנו תקציב לתגמול עבור העומסים במערכת”, צוין בפוסט. לגבי הפחתת שכר על ימי העיצומים, הושגה פשרה לפיה ינוכו בגין ימי העיצומים רק יום עבודה ויום חופשה לכל עובד או עובדת במשרה מלאה. הניכוי יתבצע באופן רוחבי לכל הפסיכולוגים החינוכיים אשר יזכו למענק החד פעמי.

לסיכום ההודעה נכתב כך: “פסיכולוגים יקרים, אנו מלאי גאווה על העמידה הנחושה שלכם בעיצומים, למרות הלחצים שהופעלו, ועל הסולידריות של כולם. הנחישות הזאת סייעה לנו לקבל גיבוי רחב של ראשי הרשויות, מנהלי אגפי חינוך וארגוני הורים, ומיצבנו את עצמנו כגוף חזק. בנינו את הכוח שלנו להמשך המאבק, וקיבלנו החרגה וכניסה למו”מ על הסכם ארוך טווח, בו נקבל את העלאת שכר המגיעה לנו בלי תלות בהעלאה שתיקבע לשאר המשק! המאבק שלנו דורש אורך רוח, וזו רק יריית הפתיחה שלו”.

עקב העיצומים, במהלך שלושת השבועות האחרונים לא התקיימו כלל ועדות הזכאות והשילוב לקראת שנת הלימודים הבאה בחינוך המיוחד. יש לציין כי בכל ועדה יושב נציג מטעם הפסיכולוגים החינוכיים. הורים לילדים עם צרכים מיוחדים הביעו בימים האחרונים חשש שבשל  השיבושים והעיכוב הגדול בלוחות הזמנים בוועדות, ילדיהם לא יקבלו את מה שהם זכאים לו וזקוקים לו בשנת הלימודים הבאה.

שביתת הפסיכולוגים יצאה לדרך לאחר שלא נענתה דרישתם להוסיף תקנים חדשים ולשפר את תנאי ההעסקה שלהם, למרות שעומס העבודה עליהם רק הולך וגדל לאורך השנים האחרונות.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות