נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאוטיזםפעוט על הרצף מצליח לישון רק עם מלטונין, אבל בקופה סירבו לאשר...

פעוט על הרצף מצליח לישון רק עם מלטונין, אבל בקופה סירבו לאשר לו

כשנתיים סירבו בקופ"ח לאומית לתת לאיתן בן ה-3 את ההורמון "כי הוא לא בן 4". רק אחרי התערבות "שווים" זה נפתר

במשך שנתיים משפחת לוי מיפו נתקלת ב”קיר”: לבן איתן (3), שמאובחן עם אוטיזם, יש בעיות שינה קשות, כמו לילדים אוטיסטים רבים. אבל קופת החולים שלו – לאומית – מסרבת בעיקשות לאפשר לו שימוש בהורמון המלטונין כתרופה שמשפרת את איכות השינה. רק בימים האחרונים, בעקבות פניית אתר “שווים”, אישרה הקופה לאיתן את השימוש, וגם את הסבסוד של התרופה, שיחסוך להוריו כסף רב.

“כבר שנתיים שהילד לא ישן בלילות”, סיפרה ל”שווים” מזי, אימו של איתן. “לפני כשנה, בהמלצת רופאה להתפתחות הילד, ואחרי התייעצות עם פרופ’ לשינה באיכילוב, הוחלט לתת לו מלטונין מדי לילה לפני השינה. מאז איתן סוף סוף התחיל לישון. בזכות השינה הרציפה הוא הרבה יותר תקשורתי ומשתף פעולה עם הטיפולים השונים, ואפילו החל לדבר. לעומת זאת, בלילות שהוא לא ישן התוצאה נוראית – הוא פשוט נסגר בבועה משל עצמו ונשאר שם”.

מזי מספרת כי פנתה כבר שלוש פעמים לקופת חולים לאומית עם המלצות ממעבדת שינה באיכילוב וממכון נוסף, שלפיהן יש לתת לאיתן מלטונין, אך הקופה נותרה בשלה וסירבה, בטענה שאסור לתת את ההורמון מתחת לגיל 4.

יש לציין כי בכל קופות החולים האחרות דווקא מאשרים את השימוש בהורמון גם לפני גיל 4. לדברי מזי, במעבדת השינה אמרו לה שכל ילד שסובל מבעיות שינה יכול לקבל את התרופה החל מגיל שנתיים.

איתן לוי בן ה-3. מתקשה לישון בלי מלטונין

“הסבל של איתן כשהוא לא מצליח לישון גורם לכל המשפחה לא לתפקד”, היא מספרת. “אנחנו הורים לשני ילדים אוטיסטים, ומתמודדים אחרת מול כל ילד. ברגע שאיתן לא ישן, הוא הופך להיות יותר אלים, מתוסכל ועצבני, ולכן התרופה הזאת, שמצליחה לאזן אותו, כל כך חיונית בשבילו”.

עלות התרופה ללא סבסוד היא כ-550 שקלים לבקבוק. איתן צורך כמות גדולה יחסית, ולכן העלויות של המשפחה טיפסו לאלפי שקלים. “עם סבסוד של קופת החולים זה עולה רק 38 שקלים”, מזי אומרת, “זה חיסכון עצום להורים”.

מלטונין

כאמור, אחרי פניית “שווים” הפכו בקופת החולים את ההחלטה ואישרו לאיתן את התרופה. מזי קיבלה את הבשורה בהקלה גדולה. “לפעמים ההורים מצליחים לנצח”, אמרה, “אני מכירה הרבה הורים שמתייאשים ומוותרים בגלל הביורוקרטיה הכרוכה בכך, וחבל. זה כסף גדול שיכול ללכת לדברים אחרים שיתרמו להתפתחות של הילדים. אני שמחה מאוד, רק חבל שצריך לפנות לתקשורת כדי לקבל את מה שמגיע לבן שלי”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות