נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכתב האישום חושף: מה קרה בחדר האשפה שבו מצא הצעיר האוטיסט את...

כתב האישום חושף: מה קרה בחדר האשפה שבו מצא הצעיר האוטיסט את מותו

הפרקליטות הגישה הבוקר כתב אישום נגד שוטר מג"ב שירה למוות באיאד אל-חלאק ז"ל בגין המתה בקלות דעת

איאד אלחלאק (צילום: מרכז ''אלווין'' במזרח ירושלים)
איאד אלחלאק (צילום: מרכז ”אלווין” במזרח ירושלים)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שוטר מג”ב, בן 20, בגין המתתו בקלות דעת של איאד אל-חלאק, צעיר אוטיסט ממזרח ירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה”ד ליאת יונניאן וקרן לביא, בתאריך 30.5.2020, בשעות הבוקר המוקדמות, אל-חלאק ז”ל היה בדרכו למקום עבודתו בעיר העתיקה כשעל פניו מסיכה כירורגית ועל ידיו כפפות שחורות חד פעמיות. מאפיינים מסוימים בהתנהגותו של איאד, כאמור צעיר אוטיסט, עוררו את חשדם של שני שוטרים שהוצבו במקום, אשר חשבו כי מדובר במחבל שמטרתו לבצע פיגוע.

אחד השוטרים הכריז ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה, וכך החל מרדף גלוי אחריו, אליו הצטרפו בהמשך גם הנאשם ומפקדו, תוך כדי שהם קוראים לו בעברית וערבית לעצור ולהזדהות. איאד לא עצר והמשיך במנוסתו, ובתגובה, תוך כדי המרדף, ירה המפקד לעבר רגליו של איאד 2 כדורים מאקדחו, אשר לא פגעו בו.

מספר שניות לאחר מכן פנה איאד למתחם אשפה סגור, בו נכחו עובד ניקיון, עובד וואקף ואישה נוספת, אותה הכיר איאד היכרות מוקדמת. הנאשם ומפקדו נכנסו למתחם בעקבותיו של איאד, ובעודו עומד מולם, כשהוא עם גבו אל הקיר, ביצע לעברו הנאשם ירי, שכתוצאה ממנו נפגע בבטנו התחתונה ונפל ארצה.

מיד לאחר הירי נכנסו שני השוטרים למתחם, ואחד מהם פנה אל איאד בערבית ושאל אותו היכן נמצא האקדח. במענה, איאד שהיה פצוע כתוצאה מהירי הראשון, התרומם מעט, הצביע לעבר האישה אותה הכיר ומילמל דבר מה. לפיכך, פנה אחד השוטרים אל אותה אישה ושאל אותה היכן נמצא האקדח, והיא השיבה “איזה אקדח?”. במקביל למענה שלה, ולמרות שאיאד היה על הארץ כשהוא פצוע כתוצאה מהירי הראשון, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה הנאשם לעבר פלג גופו העליון אשר גרם למותו.

אל-חלאק בורח מהשוטרים, המטפלת מנתקת ממנו מגע. מתוך סרטון המרדף שפורסם בכאן 11

 החקירה נוהלה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים. עוה”ד ליאת יונניאן וקרן לביא מהמחלקה לחקירות שוטרים אמרו: “מדובר באירוע קשה ומצער, שגרם למותו של צעיר עם צרכים מיוחדים. ההחלטה על העמדתו לדין של השוטר היורה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע, וגם הטענות שנשמעו בהליך השימוע של השוטר. הירי שביצע השוטר לעבר איאד חלאק התרחש כאשר המנוח לא החזיק דבר בידיו ולא ביצע פעולה שהצדיקה את הירי לעברו. השוטר ירה לעברו תוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר שהוא יגרום למותו, ולכן נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות