נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותסימפוניית השילוב: תכירו את התזמורת המרגשת מכולן

סימפוניית השילוב: תכירו את התזמורת המרגשת מכולן

ביום שני תקיים התזמורת האינטגרטיבית, שחציה מוזיקאים עם מוגבלות וחציה לא, קונצרט ראשון מאז הקורונה

“התזמורת האינטגרטיבית” בפעולה

אירוע מרגש במיוחד יתקיים מחר (שני) באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים בקמפוס גבעת רם, כאשר ”התזמורת האינטגרטיבית”, המורכבת מחברים שחציים מוזיקאים עם מוגבלות וחציים ללא מוגבלות, תעלה על הבמה לקונצרט חגיגי, לראשונה מאז משבר הקורונה.

“במשך שנה שלמה עבדנו על הקונצרט הזה”, מספרת לאתר “שווים” מנכ”לית עמותת “שק”ל – שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלות”, קלרה פלדמן. “כולם מחכים כבר לרגע שהמוזיקה תתחיל להתנגן”.

”התזמורת האינטגרטיבית”, שהוקמה בסוף שנת 2019, הינה פרי שיתוף פעולה בין שק”ל, היחידה לקהילה ע”ש יצחק נבון באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים, פר”ח – תוכנית לאומית להשפעה חברתית, והמרכז האמריקאי בירושלים. בתזמורת כ-35 מוזיקאים: נגני כינור, גיטרה, כלי הקשה, פסנתר וגם זמרים, אשר כמחציתם, כאמור, אנשים עם מוגבלויות שונות.

כחודש לפני התפרצות הקורונה בישראל, הם עוד הספיקו לערוך קונצרט אחרון, אך מאז, כמו כל עולם התרבות, הכל נדם. “חברי התזמורת לא יכולים היו להיפגש ולערוך חזרות, אך הפעילות נמשכה כל הזמן הזה דרך הזום”, אומרת פלדמן. “היה לנו חשוב להמשיך בעבודה החשובה של התזמורת בזמן הקורונה. כאשר אנשים עם מוגבלויות מצאו את עצמם מנותקים מהמשפחה, מהעבודה ומהחיים החברתיים, התזמורת החליטה להמשיך למרות הקשיים הכרוכים בחזרות בזום”.

35 מוזיקאים, מחציתם עם מוגבלות ומחציתם לא. “התזמורת האינטגרטיבית”

“לכן, התזמורת גם הפיקה בזמן הקורונה קליפ עם כל המשתתפים בפרויקט”, היא ממשיכה, “למרות המורכבות, לא רצינו לוותר על הפרויקט המדהים הזה. יש אנשים שחושבים שאוכלוסיות עם מוגבלויות הן אוכלוסיות חלשות, וזה לא נכון. הם אנשים חזקים, ורק צריך לתת להם הזדמנות”.

רכז המוזיקה של שק”ל, יונתן פנירי, מספר קצת על מה שצפוי לקרות מחר בערב. “כל מי שיעלה על הבמה מחכה כבר לרגע שבו יתחיל לנגן”, הוא אומר. “הם התאמנו במשך שנה שלמה, כולל בשלהי הקורונה, וינגנו שירים מקוריים של אנשי שק”ל והסטודנטים. העיבודים נכתבו בשיתוף פעולה של כולם”.  

עמוס ספז, בן 27 מירושלים, מתקשה מאוד להזיז את ידו השמאלית החצי משותקת. למרות זאת, הוא מנגן על תופים וגם שר. החלום שלו הוא להיות מתופף מקצועי, והמודל שלו לחיקוי הוא המוזיקאי מתי כספי. “מגיל קטן למדתי לקרוא תווים יחד עם המורה שלי, שהיום הוא המנהל המוזיקלי של להקת ‘שלווה’, שי בן שושן”, הוא מספר בגאווה. “תמיד אהבתי תיפוף, למרות שיש דברים שאני לא יכול לעשות, כמו למשל לבצע מעברים מהירים. אני עושה את זה כבר 12 שנים”.

הקליפ שהופק במהלך הקורונה

כיום, ספז עובד ברשת פארם גדולה וגר בדיור בקהילה של עמותת שק”ל יחד עם שותפים. עכשיו הוא רק חולם על רגע העלייה לבמה. “חבל שאחרי ההופעה כולנו נצטרך לחזור לבתים שלנו”, הוא אומר, “הלוואי שההופעה הזאת הייתה נמשכת לנצח. אנחנו מחכים לזה כבר הרבה זמן, ואני לא רוצה שזה יעבור כל כך מהר. מבחינתי, איך שיסתיים המופע אני מוכן כבר לעבוד על המופע הבא”.

שק”ל היא אחת העמותות הגדולות בישראל לשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה. בשק”ל מאמינים ששילוב קהילתי של אנשים עם מוגבלויות הוא משימה לאומית, המשפרת את החברה כולה. במשך קרוב ל-40 שנות קיומה, שק”ל העניקה פתרונות לעשרות אלפי אנשים בתחומי דיור בקהילה, תעסוקה שיקומית, תרבות ופנאי, טיפול, ייעוץ והנגשה. בעמותה מועסקים 550 עובדים הנעזרים ב-700 מתנדבים, והם מסייעים יחד לכ-8,000 אנשים מכל מגזרי החברה הישראלית ומכל סוגי המוגבלויות.

ותמונה אחרונה: נותנים בראש עם הגיטרות
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות