נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזם5 בדיקות לאבחון וטיפול באוטיזם שלא מומלץ להתפתות להן

5 בדיקות לאבחון וטיפול באוטיזם שלא מומלץ להתפתות להן

המועצה האמריקאית לרפואת ילדים פירסמה המלצות שליליות על בדיקות שמתיימרות לאבחן ילדים עם הפרעות התפתחותיות

בדיקות מסוימות של רמת חשיפה לכימיקלים אינן יעילות באבחון אוטיזם והטיפול בו – כך עולה מפרסום חדש של”המועצה האמריקאית לרפואת ילדים –  בריאות הסביבה”. המועצה נקבה ב-5 בדיקות שרופאים והורים צריכים להטיל בהן ספק באבחון ילדים עם הפרעות התנהגותיות או התפתחותיות, כולל אוטיזם. במועצה מדגישים כי עצם הימצאותו של כימיקל בתוך הגוף לא אומר שיגרום נזק. אלו הן הבדיקות:

  1. בדיקות של מתכות ומינרלים: בדיקות שמודדות את החשיפה של הילדים למתכות ולמינרלים עלולות לגרום נזק אם הן מובילות ישירות לטיפול, אומרים במועצה. הסיבה: קשר בין חשיפה למתכות ומינרלים לבין התפתחות של התנהגויות אוטיסטיות לא הוכח באופן חד משמעי.

המועצה התייחסה גם לחומרים משמרים המצויים בבקבוקוני חיסונים – תימרוסל ואתיל כספית – ש”הואשמו” בהעלאת שיעורי האוטיזם, אך גם כאן ללא כל הוכחה או קשר סיבתי.

“סימפטומים של אוטיזם מתגלים בדרך כלל בגיל מוקדם”, אומרים במועצה, “מה שאומר שחשיפה פוטנציאלית כלשהי לחומר רעיל נמשכה חודשים עד שנים בודדות. הסבירות שהחשיפה היחסית קצרה הזו תגרום למצב של רעילות עצבית היא נמוכה ביותר”.

עוד אומרים במועצה כי הורים לילדים שמשוועים לתשובות עשויים לחפש מקורות אלטרנטיביים, למשל כאלה שממליצים על בדיקות מעבדה של מינרלים ומתכות. “תוצאות שאינן בגדר הנורמה הובילו לטיפולים שאינם מומלצים ואפילו לכמה מקרי מוות”, מתריאים במועצה.

2. דגימות שיער: המועצה מציעה להימנע גם מבדיקת של דגימות שיער למציאת רעלנים סביבתיים בקרב ילדים עם הפרעות התנהגויות או התפתחותיות. הסיבה: אין לבדיקות הללו שום בסיס מדעי.

3. בדיקות עובש: לדברי המועצה, אין לבצע בדיקת רגישות לעובש אצל מטופלים אם אין להם אלרגיה ידועה או סימפטומים של אסתמה, ובייחוד אם ידועה עייפות כרונית, נוקשות במפרקים, בעיות קוגניטיביות והפרעות רגשיות.

לבעלי אלרגיות או סימפטומים של אסתמה שלא הגיבו לניסיונות הפחתת החשיפה לאלרגן – ניתן לבצע בדיקת רגישות לעובש אצל רופא מומחה לאלרגיות או לריאות. עם זאת, מוסיפים במועצה, זה לא צריך להיות הטיפול הראשוני: “עובש עשוי לגרום לרגישות ולמחלה. דיקור עור ובדיקות מבחנה יכולים לזהות ביעילות מטופלים עם רגישות לעובש, למרות שזה לא תמיד מיתרגם למחלה. תוצאות של בדיקות אלה חובה לפרש בהקשר של מצבו הקליני של המטופל”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

4. בדיקות שתן: המועצה לא ממליצה על בדיקת שתן בשם  “chelation challenge” (“אתגר קלציה”) לילדים שנחשדת אצלם הרעלת עופרת. הוכח כי בדיקה זו אינה יעילה יותר מאשר בדיקת דם סטנדרטית לבדיקת רמת העופרת, מה גם שהיא עלולה להיות מסוכנת.

5. בדיקות דם: למעט בדיקת מתכות כבדות מסוימות, כמו עופרת, בדיקה של כימיקליים סביבתיים בדם או בשתן ותוצאותיה לא צריכות להביא להחלטות רפואיות. כך אומרים במועצה.

“כמעט בלתי אפשרי לכולנו שלא לבוא במגע עם מאות כימיקלים מדי יום – בין אם במזון, באוויר, במים, בקרקע, באבק או במוצרי הצריכה שלנו”, אומרים במועצה. “ואפילו יותר קשה לאנשים לדעת אם הכימיקלים האלה מזיקים או לא מזיקים לבריאות שלהם. נוכחות של כימיקלים היא לא מילה נרדפת לרעילות. יש צורך במחקרים נפרדים כדי לקבוע אם רמות מסוימות שלהם בדם או בשתן גורמות למחלה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות