נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותההישג המדהים של הספורטאי הישראלי שמטפס ללא אצבעות

ההישג המדהים של הספורטאי הישראלי שמטפס ללא אצבעות

מור ספיר, שאיבד את עשר אצבעותיו במפולת שלגים, זכה בגביע העולם בטיפוס לנכים: "עם אמונה ועבודה אפשר הכל"

הישג מצוין למטפס הפראלימפי מור ספיר, שזכה אתמול במקום הראשון בגביע העולם בטיפוס לנכים, שמתקיים באוסטריה. ספיר, שאיבד את כל אצבעותיו במהלך מפולת שלגים ברכס האנאפורנה בנפאל ב-2014, הוא המטפס היחידי בעולם שמטפס ללא עשר אצבעות.

ספיר פתח את התחרות חזק וסיים את המוקדמות עם שני “טופים” (סיום מסלול). בגמר הוא היה המטפס האחרון, ועל מנת לנצח היה צריך שוב לסיים את כל המסלול. גם הפעם הוא לא איכזב והשיג את מדליית הזהב.

“זו התחרות הראשונה שלי אחרי שנתיים בבית, ואין סיכוי שיכולתי לבקש חזרה יותר טובה”, אמר ספיר אחרי הזכייה. “קיבלתי פה דחיפה ענקית מחברי הנבחרת, שעודדו אותי לאורך כל המסלול ותמכו בי לאורך כל הדרך. הטיפוס בשבילי הוא המקום בו אני מזכיר לעצמי שעם עבודה קשה ואמונה בעצמך אפשר להשיג כל מטרה”.

זו הזכייה השלישית של ספיר בגביע העולם. הוא גם מחזיק בתואר סגן אלוף העולם לשנת 2019. למרות ההישגים הרבים, הוא לא יתחרה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו. בימים אלה הוא כבר מתאמן לקראת המשחקים בפאריז ב-2024, שיכללו לראשונה את ענף הטיפוס לנכים.

ללא אצבעות. מור ספיר במהלך טיפוס. צילום מיוטיוב

בענף הטיפוס ישנן קטגוריות שונות המותאמות לספורטאים עם סוגי נכות שונים. ספיר מתחרה בקטגוריית RP2 , הכוללת ספורטאים עם פגיעות מסוגים שונים בשני אברי גוף.

באוקטובר 2014 התרחשה מפולת שלגים על רכס האנאפורנה, שבעקבותיה סבל ספיר מכוויות קור קשות. לאחר הפציעה עבר שיקום אינטנסיבי במשך שבעה חודשים בבית החולים תל השומר, ולאחר שניסה טיפולים שונים, ללא הצלחה, נאלצו הרופאים לקטוע את עשר אצבעותיו. במרץ 2015 השתחרר מהשיקום, וכחלק מהתהליך המליצו לו בארגון “בית הלוחם” להתאמן על קיר טיפוס, בשל האחיזות שמדמות תפיסת חפצים. השאר היסטוריה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות