נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם
הסתדרות 480-100

רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיאוטיזםהחוק האמריקאי החדש שנועד לשמור על שלומם של אוטיסטים וכבדי שמיעה

החוק האמריקאי החדש שנועד לשמור על שלומם של אוטיסטים וכבדי שמיעה

במישיגן מציעים לסמן רישיונות של הורים מיוחדים ושל נהגים אוטיסטים או כבדי שמיעה כדי להבטיח יחס רגיש מהשוטרים

תושבי מישיגן, ארה”ב, על הספקטרום האוטיסטי ואלו שסובלים מאובדן שמיעה, יוכלו מעכשיו להוסיף סימון מיוחד ברישיון הנהיגה שלהם, בתעודת הזהות או בלוחית הרישוי של הרכב.

הצעת החוק, שנכנסה לתוקפה ביום חמישי האחרון, מאפשרת למשטרה לבדוק אם מי שניצב מולה הוא בעל שמיעה לקויה או שנמצא על הספקטרום גם במחשבים שלה. חביאר דה-גרוט, שעל שמו קרויה קרן לאוטיזם ושסייע בהכנת הצעת החוק, אמר שהחוק החדש יעזור לאנשים כמותו לחוש ביטחון רב יותר כאשר שוטרים פונים אליהם, “כדי להבטיח שהמשטרה תתייחס ב’רגישות חושית’ לאלו שעל הספקטרום – עם פחות תאורה, פחות רעש ובלי להתקרב יותר מדי”.

דה-גרוט סיפר שהאינטראקציות שלו עם שוטרים בעבר לא תמיד היו חיוביות: “בעברי היו כמה פעמים ששוטרים ראו אותי בזמן התקף טנטרום וחשבו שניסיתי להקשות עליהם. מה שלמעשה קרה היה שהייתי נסער מגירויי היתר החושיים שפעלו עליי”. דה-גרוט אמר עוד שלא הרגיש שביכולתו להסביר מה עובר עליו, ולכן לא קיבל את התמיכה לה נזקק כדי להירגע. “החוק הזה יאפשר לשוטרים לגלות יותר רגישות כלפי אנשים כמוני ומה שעובר עלינו”.

החוק גם יאפשר להורים לילדים אוטיסטים להוסיף את הסימון למסמכים שלהם עצמם. אנסטסיה רייצטק, אמא לילד בן 12 על הספקטרום, אמרה שהיא מוטרדת כל הזמן מכך שהבן שלה ייתקל בשוטרים ומהיחס שהוא עלול לקבל מהם. “הדאגה שלי נובעת מכל תקרית שראיתי, שבה היו מעורבים ילדים אוטיסטים או אנשים עם לקויות שמיעה”, היא אומרת. “הרבה פעמים השוטרים החמירו את המצב”. לדבריה, היא תשמח לראות את המשטרה מקדישה תשומת לב לאופן שבו יתקשרו עימם השוטרים. “האורות והקולות יכולים להציף אותם ברגשות, ועד שהשוטר יבדוק את לוחית הרישוי זה כבר עלול להיות מאוחר מדי”.

רישיון נהיגה לדוגמה במדינת מישיגן

רייצטק מתכוונת להוסיף את הסימון לרישיונות שלה: “אם מסיבה כלשהי המשטרה תעצור אותי, אני רוצה שהשוטרים יהיו ערים לכך שיש לי ילד על הספקטרום בתוך הרכב, ושאולי אצטרך לפנות אליו תוך כדי”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות