נושאים קשורים

בתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

טלולה וויליס שיתפה את עוקביה באינסטגרם כי קיבלה את האבחון בקיץ האחרון. בפוסט חשוף היא צירפה סרטון מהילדות עם אביה: "תאמרו לי שאני אוטיסטית מבלי לומר לי שאני אוטיסטית"

כך תפגע העלייה בשכר המינימום בציבור גדול של נכים

מ-1 באפריל: עשרות אלפי נכים ייאלצו לשלם שכר גבוה יותר למטפלים זרים. יו"ר "נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן: "הם יצטרכו להוציא כסף מהכיס מדי חודש"

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה



“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםתראו כמה כסף משקיעה בריטניה בשיפור חייהם של אוטיסטים

תראו כמה כסף משקיעה בריטניה בשיפור חייהם של אוטיסטים

תוכנית חדשה בממלכה מבקשת לזרז את האבחון של אוטיזם בילדים ובוגרים ולשפר את התמיכה והטיפול בהם

שיפור איכות חייהם של אנשים עם אוטיזם הוא המוקד של אסטרטגיה חדשה בהיקף של  עשרות מיליוני לירות שטרלינג שהושקה לאחרונה על ידי ממשלת בריטניה. עם תקציב של כמעט 75 מיליון ליש”ט רק בשנה הראשונה, התוכנית נועדה לזרז את האבחון של אוטיזם בילדים ובוגרים ולשפר את התמיכה והטיפול בהם.

אוטיסטים מתמודדים לאורך חייהם עם קשיים נרחבים, כאשר רבים מהם נאבקים להשיג תמיכה המותאמת לצורכיהם ומתמודדים עם סטיגמות ואי הבנה, שלעתים קרובות משאירים אותם בודדים או מבודדים. באמצעות האסטרטגיה החדשה של הממשלה, יינקטו צעדים לשיפור האבחון, אשר חיוני לסייע לאנשים לקבל את התמיכה הנחוצה להם, ולשיפור הבנת וקבלת האוטיזם בחברה הכללית.

האסטרטגיה, שנבנתה לחמש השנים הקרובות, פותחה בשיתוף אנשים עם אוטיזם, משפחותיהם ומטפלים. הכוונה, בין השאר, היא לתמוך בילדים ובמבוגרים אוטיסטים באמצעות גישה טובה יותר לחינוך ולשירותי בריאות ועזרה רבה יותר בעבודה.

“שיפור חייהם של אנשים אוטיסטים הוא בראש סדר העדיפויות”, אמר שר הבריאות והרווחה הבריטי סג’יד ג’אוויד, “והאסטרטגיה החדשה תעזור לנו ליצור חברה שבאמת מבינה וכוללת אנשים אוטיסטים בכל היבטי החיים. זה יקטין את זמני ההמתנה לאבחון לילדים ומבוגרים, וישפר את התמיכה הקהילתית באוטיסטים. הדבר חיוני בהפחתת אי השוויון הבריאותי ופער תוחלת החיים הלא מקובל שקיים כיום”.

בבריטניה חיים היום כ-700 אלף אוטיסטי, ורבים מהם חווים אי שוויון בריאותי במהלך חייהם. תוחלת החיים בקרב אוטיסטים נמוכה בכ-16 שנים בממוצע בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, וכמעט 80% מהמבוגרים האוטיסטים חווים בעיות נפשיות במהלך חייהם. מגפת הקורונה החריפה את האתגרים שאוטיסטים רבים כבר מתמודדים איתם, כמו בדידות, בידוד חברתי וחרדה.

ואלה חלק ממטרות התוכנית החדשה:

* לשפר את הבנת וקבלת האוטיזם בחברה הכללית: לעזור לציבור להכיר את המגוון של הקהילה האוטיסטית, ולהבין שכל אדם אוטיסט הוא שונה. דבר זה כולל את שיפור ההבנה של נקודות החוזק של אוטיסטים, כמו גם את האתגרים שאנשים עם אוטיזם עשויים להתמודד איתם בחיי היומיום שלהם, וגם איך מצוקה יכולה לבוא לידי ביטוי בהתנהגותם.

* לחזק את הגישה לחינוך: הרחבת תוכנית זיהוי לאוטיזם מ-10 בתי ספר ליותר מ-100 בשלוש השנים הבאות. ממצאים מוקדמים מפיילוט שנערך מראים שילדים שמזוהים מוקדם יותר מקבלים תמיכה מהירה ויעילה יותר.

* תמיכה באנשים אוטיסטים בעבודה: שיפור הנגישות של מקומות עבודה לאוטיסטים, כדי לאתר עבורם מקומות עבודה ולתת להם את העזרה הנכונה.

* להתמודד עם אי שוויון בתחום הבריאות והטיפול: הענקת מימון של 13 מיליון ליש”ט להפחתת זמני ההמתנה לאבחון ולהגדלת זמינות התמיכה לאחר האבחון לילדים ומבוגרים.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות