נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהצעת החוק שמבקשת להגן על תלמידי מוסדות החינוך המיוחד

הצעת החוק שמבקשת להגן על תלמידי מוסדות החינוך המיוחד

לפי ההצעה, שהוגשה על ידי ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד, יותקנו מצלמות אבטחה בכל מוסדות החינוך המיוחד

האם בקרוב יחויבו מוסדות חינוך מיוחד לילדים מגיל 3 ומעלה להתקין מצלמות אבטחה לטובת השקט הנפשי של ההורים? לפי הצעת חוק שהגיש לאחרונה חבר הכנסת בועז טופורובסקי, יו”ר סיעת יש עתיד וממלא מקום יו”ר הקואליציה, זה בדיוק מה שהולך לקרות.

הצעת החוק החדשה מגיעה בעקבות המקרים הרבים של התעללות בפעוטות וקטינים חסרי ישע שנחשפו בשנים האחרונות, בין השאר בעזרת מצלמות אבטחה שתיעדו את המתרחש בגנים ובמעונות. בהצעת החוק נכתב כי “המצלמות יהוו אמצעי לגילוי מקרי אלימות קשים, קל וחומר כאשר מדובר באוכלוסייה שהיכולת שלה לדבר ולחשוף בעצמה את שעושים לה, נמוכה עד לא קיימת. בנוסף, מדובר באמצעי שעשוי לתרום באופן משמעותי להרשעה של מתעללים ופוגעים בבית המשפט”.

לדברי ח”כ טופורובסקי, אמנם קיים חוק במדינה המחייב התקנת מצלמות במעונות יום ובמעונות שיקומיים, אך במוסדות חינוך מיוחד מגיל 3 ומעלה לא ניתן עד היום מענה בנושא. “במוסדות אלו נמצאים תלמידים עם מוגבלות אשר חרף גילם אינם יכולים במקרים רבים לתקשר עם הסובבים אותם”, הוא אומר לאתר “שווים”. “היעדר חובת התקנת מצלמות במוסדות אלה מביא לכך שתלמידים עם צרכים מיוחדים נשארים חסרי אונים אל מול העובדים המטפלים בהם, נתונים לחסדיהם, ולעיתים קרובות אין ביכולתם להשמיע קול זעקה”.

כתוצאה מכך, מוסיף טופורובסקי, “בני המשפחה נותרים ללא ידיעה כלל בנוגע למתרחש במסגרות החינוכיות הללו, בהן יקיריהם לומדים. לעיתים שבים התלמידים עם הצרכים המיוחדים עם חבלות שונות לביתם, למרות שייתכן שהם עשו זאת לעצמם. מענה שישקיט את בני המשפחה המודאגים לא יינתן אלא באמצעות תיעוד חזותי של מה שהתרחש במוסד החינוך”.

ח”כ בועז טופורובסקי. צילום מעמוד הפייסבוק

לפי החוק, המצלמות יוצבו ויתעדו את כל הנעשה בכיתות המוסד, בחצר ובכל שאר המקומות שבהם ניתן חינוך וטיפול לתלמידים במוסד, למעט חדרי רחצה ושירותים. בכניסה למוסד לחינוך מיוחד ובכל אזור שבו מופעלות מצלמות יוצב במקום בולט שלט ברור המודיע על הפעלת מצלמות במוסד.

ההצעה מחייבת להתקין מצלמות בכל מוסד לחינוך מיוחד המוגדר ככזה לפי חוק חינוך מיוחד, על מנת לחזק את תחושת הביטחון של התלמידים ומשפחותיהם ולהגביר את הפיקוח ואת ההגנה על הלומדים במסגרות אלה, תוך כדי שמירה על פרטיות התלמידים, העובדים וכל מי שנכנס לחינוך מיוחד, בדומה לאיזונים שנעשו בחוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות. יחד עם טופורובסקי חתומים על הצעת החוק ח”כים רבים לא רק מסיעתו ומהקואליציה אלא גם מהאופוזיציה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יש לציין כי הגורם היחידי שאליו יוכלו לעבור הצילומים ממצלמות האבטחה הוא המשטרה, וזאת במקרה שבו יתעורר חשד למעשים לא כשרים במוסד החינוך המיוחד.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות