נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותהצעיר שנפגע בתאונת פגע וברח רוצה למצוא לכם עבודה

הצעיר שנפגע בתאונת פגע וברח רוצה למצוא לכם עבודה

אלעד חיים גרוס מפיק בימים אלה יריד תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות שיתקיים ברשת החברתית קלאבהאוס

מאת ג’ני בלו

יריד תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות ברשת החברתית הפופולרית קלאבהאוס, שנועד כל כולו לסייע לאנשים ולמעסיקים פוטנציאליים למצוא אלה את אלה. מאחורי היוזמה היפה הזו עומד אלעד חיים גרוס, בן 37 מהרצליה, שכבר הקים בקלאבהאוס (רשת שמבוססת על חדרי צ’אט קוליים) קבוצה בשם “אנשים עם מוגבלויות”.

“הקבוצה נועדה לסייע להעלות את המודעות של הקושי הגדול במציאת תעסוקה, על אחת כמה וכמה לאנשים עם מוגבלויות בתקופת הכמעט פוסט קורונה”, אומר גרוס לאתר “שווים”. “בכל יום רביעי בשעה 20:00 אני מקיים פאנל עם משתתפים ועם אנשים מהתחום, וכעת ביחד עם יריד התעסוקה כולי תקווה שאוכל לעזור לכמה שיותר אנשים. אפליקציית קלאבהאוס, שקיימת חצי שנה, נגישה כיום לכולם, וזה היריד הראשון מסוגו שמתקיים בה. האפליקציה מבוססת על אודיו, כלומר דיבור, אבל יש נגישות ללקויי שמיעה בעזרת צ’אט כתוב”. השאיפה, לדבריו, היא לקיים את היריד כבר בסוף החודש – עם כמה שיותר מעסיקים.

“אחוז האנשים עם צרכים מיוחדים שאינם מועסקים הוא מאוד גבוה”, מציין גרוס, “ואין שום סיבה בעולם שלא יעסיקו מישהו בגלל מגבלה כזו או אחרת. להיפך – דווקא אנשים שמתמודדים עם קשיים רוצים להוכיח את עצמם ויש להם מוטיבציה גבוהה להצליח, כך שחשוב שמעסיקים יכירו בערך העצום שלהם. מעבר לתגמול הכספי שמקבל מעסיק מהמדינה, יש כאן ערך חשוב בהרבה וזה הערבות ההדדית, כך שזה בעצם מצב של ווין-ווין”.

“נושא העזרה ההדדית בדמי”. אלעד חיים גרוס

בשנת 2005 עבר גרוס תאונת פגע וברח, שהותירה אותו עם מוגבלות פיזית לאחר שני ניתוחי גב. במקביל, התפרצה אצלו הפרעת OCD. בנוסף לעיסוק בהשמה, הוא תסריטאי פורה שכתב סדרות נוער על אוטיזם ועל גיבור על עם נכות, וסדרה שעוסקת בשיתוק מוחין ו-OCD. כמו כן, הוא עובד כמשלב של ילדים עם אוטיזם בבית ספר רגיל.

“יש לי עוד עיסוקים רבים שלאו דווקא קשורים לאנשים עם מוגבלויות”, הוא אומר, “אבל נושא העזרה ההדדית הוא בדמי, כי ככה חינכו אותי הוריי וסבי וסבתי. אני מקווה שאוכל להגיע ביריד לכמה שיותר מעסיקים ולסייע לכמה שיותר אנשים. חשוב לי שתהיה היענות רבה ליריד על מנת שתהיה לו המשכיות. אני קורא לכל מי שמחפש עבודה ונתקל בקשיים בשל מוגבלות כזו או אחרת, להשתתף ביריד ולספר לחברים. ההצלחה שלכם זו ההצלחה של כולנו כחברה”.

אם אתם מעוניינים להשתתף בכנס, או כמעסיקים או כמועמדים לעבודה, אתם מוזמנים להיכנס לדף בקלאבהאוס >>> אנשים עם מוגבלויות – Clubhouse, או ליצור קשר עם אלעד בטלפון >>> 054-9308858

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות