נושאים קשורים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
הסתדרות 480-100

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלמה הנכים והילדים מפגינים היום בירושלים

למה הנכים והילדים מפגינים היום בירושלים

במהלך ההפגנה נחסם כביש מס' 1. ההורים דורשים להשוות את קצבת השירותים המיוחדים של הילדים לזו של הבוגרים

הילדים וההורים חוסמים הבוקר את כביש מס’ 1. צילום: דוברות “נכה לא חצי בן אדם”

הורים לילדים נכים יחד עם ארגוני הנכים מפגינים מהבוקר (ב’) בגשר המיתרים בירושלים. במהלך ההפגנה ירדו המשתתפים לכביש 1, והוא נחסם לתנועה ממחלף סחרוב לכיוון מזרח.

ההורים דורשים לתת מענה למצוקות הרבות של הילדים ומשפחותיהם. בראש סדר הדרישות שלהם – השוואת קצבת שירותים מיוחדים (קצבה המיועדת לסיעוד) לסכום השווה לקצבה שמקבלים הבוגרים הנכים.

ארגוני הנכים ביקשו להיות שותפים למאבק של הילדים, ובמקביל מוחים על הפערים ביישום חוק הנכים, שעתיד להיות מיושם במסגרת תקציב המדינה הקרוב, לאחר עיכוב של כמעט שנתיים מצד ממשלות ישראל.

למרות שבחלק מהנושאים ארגוני הנכים הגיעו להסכמות עם משרד האוצר, עדיין ישנן מחלוקות שטרם הגיעו לפתרון. הנכים טוענים כי אגף התקציבים באוצר מנסה לגרוע חצי מיליארד שקל ויותר המיועדים ליישום המלא של חוק הנכים. לדבריהם, בכך האגף פוגע ביישום רפורמות חשובות שתוכננו והוסכמו, בין היתר למען מתמודדי הנפש.

בימים האחרונים חלה התקדמות מסוימת במשא ומתן בין הצדדים, אך לטענת הנכים גורמי הממשלה ובראשם שר האוצר אביגדור ליברמן עדיין אינם מוכנים להתחייב באופן רשמי ליישום מלא של חוק הנכים.

“מתחילת המאבק בינואר 2015 דאגנו גם לילדים הנכים, כדי להבטיח את רווחתם ואת רווחת הוריהם”, אומר אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו”ר “נכה לא חצי בן אדם”. “אך מעל הכל כדי לדאוג להם לעתיד בטוח ומשלב באופן מלא בקהילה. גם עכשיו איננו אדישים למצוקות שמעלים ההורים ועומדים לצידם במאבק, בתקווה שלפחות חלק מדרישותיהם הצודקות יקבלו מענה במסגרת תקציב המדינה הקרוב. עם זאת, אנו נאלצים להמשיך במחאה ובדרישה ליישום מלא של חוק הנכים, כי לצערנו המדינה כן אדישה למצוקות הרבות של כלל הנכים ומסרבת ליישם חוק במדינת ישראל באופן מלא והגון”.

“ילד נכה לא שקוף”. ההפגנה בירושלים. צילום: דוברות “נכה לא חצי בן אדם”

חנן טל, מייסד ומנכ”ל “נכה לא חצי בן אדם”: אי יישום חוק הנכים במועדו וכלשונו מוביל להחרפת מחאת הנכים. אנחנו מצפים מהממשלה לגלות אחריות כלפי ציבור הנכים ולפעול בהקדם ליישום מלא של החוק, כולל הרחבת הסל הניתן להורים לילדים עם מוגבלות. המשוואה נשארה כשהייתה, אי יישום חוק הנכים שווה למחאת הנכים”.

לביא נאור, דובר קבוצת מחאת הנכים, מסר ל”שווים”: “לכל אדם בישראל יש את הזכות לחיות בכבוד. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להיות קשובה לזעקות הנכים ולפעול לפתרון מצוקותיהם ולהעלאת הקצבאות. אנחנו שמחים שהממשלה פועלת למען אנשים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית ובמערת המכפלה, אבל זה לא מספיק, ויש לפעול בהקדם גם בנושא הקצבאות”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות