נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבקרוב תוכלו לשלוט על הטלפון באמצעות חיוך או הרמת גבה

בקרוב תוכלו לשלוט על הטלפון באמצעות חיוך או הרמת גבה

אנשים עם מוגבלות, שימו לב: גוגל מפתחת תכונת נגישות חדשה לאנדרואיד, שמאפשרת לשלוט בסלולרי דרך הבעות פנים

גוגל מפתחת תכונת נגישות חדשה למערכת ההפעלה אנדרואיד, המאפשרת לשלוט בטלפון באמצעות הבעות פנים כמו חיוך או הרמת גבה – כך מדווח אתר XDA Developers, שנוסד ומנוהל על ידי אנשי פיתוח מעולם הטכנולוגיה.

התכונה, שנקראת “Camera Switch”, הופיעה בגירסה 12 של אפליקציית Accessibility Suite של אנדרואיד. הגרסה החדשה של האפליקציה עדיין לא זמינה דרך Google Play.

על פי אתר XDA, ניתן להשתמש בהבעות פנים ובמבטים (מבט שמאלה, ימינה או למעלה) כאמצעי גישה למספר פונקציות בטלפון, למשל גלילה, חזרה למסך הבית או צפייה בהגדרות מהירות או בהתראות. בנוסף, ניתן לשנות את מידת הרגישות של התוכנה בעת זיהוי הבעות גוף, מה שאמור בתקווה להגביל את הפוטנציאל לטעויות בהפעלה.

התכונה החדשה, מקווים בגוגל, תיתן מענה טוב יותר לאנשים עם מוגבלויות פיזיות, המקשות עליהם להפעיל את הטלפון. בשונה מפקודות קוליות, למשל, הבעות פנים הן שקטות ויכולות לאפשר הפעלה של הטלפון בסביבה עם הרבה אנשים או במקומות שקטים.

הרמת גבה (משמאל), פתיחת פה (מימין). כך תוכלו לשלוט בסלולרי שלכם. צילומים: XDA Developers

אנדרואיד סיפקה כבר תכונות נגישות במהדורות האחרונות שלה, שכמו תכונת הבעת הפנים נועדו להפוך את הטלפונים לקלים יותר לשימוש לאנשים עם מוגבלויות. לדוגמה, אנדרואיד 11 בשנה שעברה סיפקה שיפורים בתכונת השליטה הקולית של מערכת ההפעלה. מוקדם יותר השנה פירסמה גוגל אוסף של עדכוני נגישות נוספים, ובהם אפשרות למשתמשים להקצות פעולות מותאמות אישית ללחצנים גדולים על המסך – דבר שמסייע ללקויי ראייה וגם לאנשים עם קשיים מוטוריים.

תכונת הנגישות החדשה תושק ככל הנראה עוד השנה, כחלק מעדכון מערכת ההפעלה אנדרואיד 12. עם זאת, ב-XDA מציינים כי מסתמן שהגירסה העדכנית ביותר של אפליקציית Accessibility Suite תתאים גם לאנדרואיד 11.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות