נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותתלמיד לקוי ראייה ניצח את עיריית ירושלים

תלמיד לקוי ראייה ניצח את עיריית ירושלים

התלמיד לא קיבל את ההנגשות הנחוצות לו ממוסד החינוך בעיר. נציבות שוויון תבעה, והוא יקבל 35 אלף שקל

עיריית ירושלים תשלם פיצויים של 35 אלף שקל לתלמיד עם מוגבלות ראייה שלא קיבל מענה מספק להתאמות הנגישות שלהן נזקק במוסד חינוכי בעיר – זו תוצאתה של תביעה שהוגשה על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים נגד העירייה, ראש העירייה ונושאי משרה נוספים.

לאחרונה הגיעו הצדדים להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין מבית המשפט. במסגרת ההסכם שולמו לפונים פיצויים בסך 35 אלף שקל.

התביעה, כאמור, הוגשה בעניינו של תלמיד עם מוגבלות ראייה אשר זקוק להתאמות נגישות פרטניות שונות על מנת שיוכל לממש את זכותו לחינוך שוויוני על פי חוק השוויון ותקנותיו. בתביעה נטען כי התאמות הנגישות במוסד החינוכי בוצעו בעיכוב ניכר, וזאת על אף שלא מדובר בהתאמות נגישות מורכבות שדורשות היתר בניה, אלא בהתאמות כגון צביעת מדרגות, החלפת גופי תאורה, התקנת לוח מט, ווילונות וכדומה. 

לקראת החזרה ללימודים, בנציבות שוויון מזמינים את הציבור לפנות אליהם כדי שיוכלו לסייע במקרים דומים. “אנו יודעים כי עדיין קיימים עשרות תלמידים עם מוגבלות שלומדים במוסדות חינוך שונים ברחבי הארץ”, אומרים בנציבות, “הממתינים להתאמות נגישות פרטניות שונות, שנדרשות להם בכדי שיוכלו לממש את זכותם לחינוך שוויוני”. פרטי פנייה לנציבות: טלפון 6763*, מייל [email protected].

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות