נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאיזה אנשים עם מוגבלות יכולים לקבל מהיום חיסון שלישי

איזה אנשים עם מוגבלות יכולים לקבל מהיום חיסון שלישי

משרד הבריאות: ניתן כבר לחסן בוגרים עם מוגבלויות ומטפליהם, דיירים ומטפלים בהוסטלים, וגם צוותי חינוך מיוחד

מהיום, עם הרחבת מבצע החיסונים לגילאי 40 פלוס, גם אנשים עם מוגבלויות יכולים להתחסן בחיסון השלישי – ”חיסון הבוסטר”. זאת, במסגרת המאבק נגד העלייה בתחלואה בקורונה. כך הוחלט הלילה על ידי ועדת החיסונים של משרד הבריאות ומנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, שאימץ את מסקנותיה.

מי יכול עוד להתחסן? מלבד בני 40 ומעלה, יכולים להתחסן החל מהיום גם אנשי הוראה מכל גיל. בפעימה הנוכחית הוחלט לחסן במנה שלישית גם נשים בהריון, עובדי מערכת בריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה (הוסטלים ומעונות), אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו אנשים הסובלים מסוכרת והשמנת יתר.

במשרד הבריאות ציינו כי אנשים שמצבם הרפואי “מיוחד”, אך לא נכללים בקבוצות הללו, יכולים לערוך בירור עם קופות החולים, והרופא המטפל שלהם יבחן את מידת הדחיפות לחיסונם.

המנה השלישית של החיסון, יש להדגיש, ניתנת רק בחלוף חמישה חודשים מקבלת המנה השנייה. מחלימים לא יחוסנו בשלב זה במנת חיסון נוספת, והמלצה לגביהם תעלה לדיון בהמשך – לאחר צבירת נתונים נוספים על מידת המיגון, והאם ניכרת ירידה בחיסוניות של קבוצה זו.

בהחלטות שקיבל לגבי אנשים עם מוגבלות, משרד הבריאות נענה לבקשתו של ח”כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד, שפנה בימים האחרונים למשרדי החינוך והבריאות וביקש עדיפות לאוכלוסייה זו בקבלת החיסון השלישי, כולל צוותי החינוך המיוחד.

עם זאת, בשורת ההגבלות החדשות של התו הירוק המורחב, המוטלות על כלל הציבור, אין כרגע כל התייחסות לילדים עם מוגבלויות. למעשה, מצבם זהה לזה של ילדים “רגילים”. כל הורה לילד עם צרכים מיוחדים, על שלל המוגבלויות השונות, יודע כי יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לבצע לו בדיקת קורונה כאשר ירצה לקחת אותו לאטרקציות שונות, בין אם סרט בקולנוע, פארקי שעשועים, מסעדות ועוד.

מנכ”ל משרד הבריאות נחמן אש. צילום: משרד הבריאות

לגבי בתי מלון, ניתן יהיה להציג בדיקת PCR, וזו תהיה תקפה למשך כל החופשה. ילדים בגילאי 12-3 ומנועי חיסון יוכלו לבצע בדיקת PCR לטובת חופשה במלון בישראל בקופות החולים או בתחנות פיקוד העורף – ללא תשלום.

ההגבלות עצמן כוללות את הרחבת התו הירוק על רוב ענפי המשק, והפעלת התו הסגול בקניונים ובמרכזי מסחר, וכן הגבלות של התקהלות. כמו כן, שמורות הטבע, הגנים הלאומיים והפארקים יפעלו בהתאם לתו הסגול, בעוד שהבריכות יפעלו בהתאם לתו הירוק.

במסגרת ההגבלות החדשות תופעל מדיניות הצגת תו ירוק לפי גיל: בני 3-0 פטורים מהצגת התו הירוק, בני 12-3 יצטרכו להציג בדיקות מהירות במימון המדינה, ובני 12 ומעלה שלא התחסנו יערכו בדיקות מהירות במימון פרטי.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לאור זאת, ח”כ שירלי פינטו מימינה הסבירה בוועדת החינוך של הכנסת מדוע יש לתקן את הסעיפים של בדיקות הקורונה ולהתייחס באופן מיוחד לאוכלוסיית הילדים ובני הנוער עם המוגבלויות. “בדיקות הקורונה גורמות לנזק עבורם במידה שייאלצו לעבור בדיקות באופן יומיומי ותדיר”, כתבה פינטו בדף הפייסבוק שלה. “יש גם לתת מענה חלופי לבדיקות המטוש ולמצוא לזה פתרון הולם”.

כמו כן, ביקשה פינטו לחייב נותני שירותים חיוניים לחבוש מסיכות מגן שקופות, לטובת אוכלוסיית החירשים ולקויי השמיעה. גם בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים מנסים לגבש פתרונות לסוגיות אלה, בעיקר בנושא הבדיקות המהירות, ודנים יחד עם משרד הבריאות על חלופות אפשריות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות