נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותדרושים: אנשים מוכשרים עם מוגבלות שרוצים לעבוד בתקשורת או בהייטק

דרושים: אנשים מוכשרים עם מוגבלות שרוצים לעבוד בתקשורת או בהייטק

פרויקט חדש של מפעל הפיס, "ידיעות אחרונות", ynet ואתר "שווים" מבקש להעלות את שיעור העובדים עם מוגבלות בישראל. השלב הראשון: קורסי הכשרה בעיתונות ויח"צ ובהייטק. יו"ר הפיס אביגדור יצחקי: "שואפים ל-65% תעסוקה". גם אתם מוזמנים להגיש מועמדות

מאת יובל גמליאל

פרויקט “שווים בתעסוקה” מתקיים בשיתוף מפעל הפיס, “ידיעות אחרונות” ו-ynet

הם מוכשרים, חכמים, חרוצים, מלאי מוטיבציה, יכולים לבצע כמעט כל עבודה – ועדיין המונים מהם יושבים בבית ללא עבודה, מתוסכלים מכך שמתעלמים מהם ולא נותנים להם הזדמנות.

שיעור התעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלויות בישראל הוא כ־40% בלבד, כשבקרב אנשים ללא מוגבלויות המספר כפול. הקורונה אף הגדילה את הפער: מדו”ח של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים עולה כי מעסיקים הוציאו לחל”ת פי 3.8 יותר עובדים עם מוגבלות מאשר עובדים ללא מוגבלות בתקופה זו.

פרויקט חדש, “שווים בתעסוקה”, שיתוף פעולה בין “ידיעות אחרונות”, ynet, מפעל הפיס ואתר “שווים”, מבקש לשנות את התמונה. במרכז הפרויקט יעמדו שני קורסי הכשרה, שיינתנו בחינם. הראשון: “מסלול המראה לעולם ההייטק”, קורס שיתקיים במייקרוסופט. השני: קורס בעיתונות ויח”צ שיתקיים בבית “ידיעות אחרונות”. אחדים מהתכנים יועברו באופן פרונטלי, חלק גדול ייערך באופן מקוון. בנוסף, נערוך “שידוכים” בין מחפשי עבודה למשרות אטרקטיביות. הפרויקט מתקיים בליווי מקצועי של “תעסוקה שווה”- התוכנית הממשלתית להכוונה והשמה לאנשים עם מוגבלות.

“צמצום פערים חברתיים זו מטרה מרכזית של מפעל הפיס, ואנשים עם מוגבלויות הם אחד המגזרים הראשיים שאנחנו מתמקדים בקידומם”, מסביר יו”ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי. “לאחר שחקרנו את צורכיהם לעומק, הבנו שתעסוקה היא הדבר המועיל והחשוב ביותר עבורם. באמצעות התעסוקה הם הופכים ליצרניים, לבלתי תלויים כלכלית באחרים, וסביבת העבודה מהווה גם סביבה חברתית מפרה עבורם. השאיפה שלנו היא להעלות את הנתון של 40% מועסקים בלבד בקרב פלח זה באוכלוסייה ל־60%־65% תוך שנים ספורות, ו’שווים בתעסוקה’ הוא צעד חשוב בדרך לכך”.

“תעסוקה היא הדבר המועיל ביותר לאנשים עם מוגבלויות”. יו”ר מפעל הפיס רו”ח אביגדור יצחקי

שני קורסי ההכשרה שיתקיימו במייקרוסופט וב”ידיעות אחרונות” אמורים להוות חלון ראווה אשר יוכיח כי ניתן להגיע ליעד השאפתני הזה, שישפיע באופן מכריע על כלכלת המדינה ויהפוך את ישראל למקום טוב יותר. נשמח אם מעסיקים גדולים נוספים ירימו את הכפפה, יעתיקו את המודל, ייסדו קורסי הכשרה, ולכל הפחות ייעדו מספר גדול של משרות אטרקטיביות לאנשים עם מוגבלויות. 

כמה דברים שחשוב לדעת: גם המעבידים וגם מחפשי העבודה לא תמיד מכירים את ההטבות שמתלוות להעסקת אנשים עם מוגבלות, שהופכות אותם פעמים רבות ל”חבילה” כדאית ביותר. מחקרים אף הוכיחו כי במקומות שמעסיקים אנשים עם מוגבלויות בכמות גדולה, כלל העובדים פרודוקטיביים יותר ונאמנים יותר למקום העבודה. בהשקעה קטנה מאוד תוכלו לשדרג את העסק שלכם ולהשתתף במהפכה חברתית אמיתית. בעזרת עמותות וגופים שונים המתמחים בנושא, אנחנו גם נעזור לכם למצוא מועמדים נפלאים וליצור בקלות את ההתאמות שיאפשרו למקסם את יכולותיהם.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

כדי להוכיח כמה זה כדאי, במהלך הפרויקט נפרסם את סיפוריהם של אנשים עם מוגבלות שמצטיינים במקומות העבודה שלהם, ומראים עד כמה מגוחכות הדעות הקדומות שגורמות לרבים לוותר עליהם. הרי גם אדם שמתקשה ללכת יכול להיות מדען מבריק, מי שמגמגם יכול לספק רעיונות מעוררי השראה, אנשים על הספקטרום מככבים בעולם ההייטק, ויש עוד אינספור דוגמאות. השאלה היא לא מה הם יכולים לעשות, אלא עד כמה אנחנו יכולים לראות את כישוריהם באופן אובייקטיבי גם דרך ומעבר למגבלה.  

מעוניינים באחד משני הקורסים שלנו? כדי לבדוק את תנאי הקבלה ולהגיש מועמדות הקליקו כאן

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות