נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתכירו את WeThe15: התנועה הגדולה אי פעם עבור אנשים עם מוגבלות

תכירו את WeThe15: התנועה הגדולה אי פעם עבור אנשים עם מוגבלות

התנועה העולמית שהושקה לקראת המשחקים הפראלימפיים מבקשת לסיים את האפליה כלפי אנשים עם מוגבלויות. גם הנסיך הארי הצטרף

סמל תנועת WeThe15

ארגונים בינלאומיים מובילים התאחדו להשיק את WeThe15, השואפת להיות תנועת זכויות האדם הגדולה אי פעם שייצגה את 1.2 מיליארד האנשים עם מוגבלויות בעולם.

WeThe15, שהושקה לקראת המשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020 שייפתחו עוד כמה ימים, נועדה לסיים את האפליה כלפי אנשים עם מוגבלויות ולפעול כתנועה גלובלית המתמודדת בפומבי למען נראות, נגישות והכלה.

בראש התנועה עומדים הוועד הפראלימפי הבינלאומי (IPC) וברית הנכים הבינלאומית (IDA), והיא מחברת את הקואליציה הגדולה אי פעם של ארגונים בינלאומיים מעולמות הספורט, זכויות אדם, מדיניות, עסקים, אמנויות ובידור. יחד מתכוונים הגורמים האלה לפעול עם ממשלות, עסקים ותושבי העולם במהלך העשור הקרוב כדי ליזום שינוי עבור הקבוצה השולית הגדולה בעולם, המהווה 15% מהאוכלוסייה העולמית.

בהתאם לאמנה לזכויות אנשים עם מוגבלויות, WeThe15 שואפת לשנות גישה וליצור הזדמנויות חדשות על ידי הצבת אנשים עם מוגבלויות בלב סדר היום של הגיוון וההכלה, יישום מגוון פעילויות המכוונות לממשלות, לעסקים ולציבור בכדי להניע הכלה חברתית לאנשים עם מוגבלויות, פירוק מחסומים חברתיים ומערכתיים המונעים מאנשים עם מוגבלויות לממש את הפוטנציאל שלהם ולהיות חברים פעילים בחברה, הבטחת מודעות, נראות וייצוג של אנשים עם מוגבלויות, וקידום הטכנולוגיה המסייעת ככלי להנעת הכללה חברתית.

לכתוביות בעברית לחצו על הסמל של הגדרות, בחרו בכתוביות, בחרו תרגום אוטומטי ואז בחרו בעברית

“WeThe15 שואפת להיות תנועת זכויות האדם הגדולה ביותר אי פעם לאנשים עם מוגבלויות”, אומר נשיא IPC אנדרו פרסונס, “ושואפת לשים את הנכות בלב סדר היום של ההכללה, לצד אתניות, מגדר ונטייה מינית. על ידי איחוד של מספר ארגונים בינלאומיים מובילים ו-1.2 מיליארד אנשים עם מוגבלויות העומדים מאחורי תנועה משותפת אחת, אנו נעשה הבדל מוחשי עבור הקבוצה השולית הגדולה ביותר על פני כדור הארץ”.

אודרי אזולאי, מנכ”לית אונסק”ו, אמרה: “יותר ממיליארד בני אדם חיים עם מוגבלות כיום, ובכל זאת העולם עדיין רחוק מלהכיר ולכבד 15 אחוזים אלה באמת. של החברה. הגיע הזמן לשנות את התפיסה שלנו לגבי אנשים עם מוגבלויות ולהשמיע את קולם בכל מקום. ההישגים הספורטיביים של הספורטאים הפראלימפיים הם מקורות השראה ודוגמה אדירה לכולנו. אונסק”ו גאה להצטרף לתנועת WeThe15”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

גם הנסיך הארי, הדוכס מסאסקס, המוביל של קרן משחקי Invictus, טורניר ספורט ליוצאי צבא נכים, הצטרף לתנועה. “אחת הסיבות שבגללן קיבלתי השראה ליצור את משחקי Invictus הייתה לסייע לטיפול ושיקום פציעות פיזיות ובלתי נראות”, אמר הנסיך, “ולתת לגברים ולנשים שחוו אותן פלטפורמה להראות לעולם שהם ואנו יכולים להשיג הכל כאשר אנו מושקעים כל כולנו בכך. כל אחד בקרן Invictus Games זוכה לכבוד להצטרף לקמפיין WeThe15 ומאמין במשימתו לעורר שינוי משמעותי בקהילות ברחבי העולם”.

“זה כבוד להצטרף ל-WeThe15”. הנסיך הארי. צילום: ביגסטוק

במסגרת השקת הקמפיין הופק סרט באורך 90 שניות, שהוא חגיגה גאה ותוססת של אנשים עם מוגבלויות. הסרט יוקרן גם במהלך טקס פתיחת המשחקים הפראלימפיים בטוקיו. בנוסף, הושק סמל סגול חדש שעושה מקום ל-15% מאזרחי העולם עם המוגבלויות. סגול מזוהה כבר כמה שנים טובות עם קהילת הנכים (גם בישראל – עם “לילה סגול”), אך זו הפעם הראשונה שקיים סמל שיכול לאחד את הקהילה כולה ולקרוא לשינוי מעשי.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות