נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותחותרת למדליה: 48 שעות למשחקים הפראלימפיים, מורן סמואל לא נבהלת מהציפיות

חותרת למדליה: 48 שעות למשחקים הפראלימפיים, מורן סמואל לא נבהלת מהציפיות

מורן סמואל עטורת ההישגים – סגנית אלופת אירופה הטרייה בחתירה, זוכת מדליות הארד במשחקי ריו ובאליפות העולם – מוכנה למשחקים הפראלימפיים שייפתחו ביום שלישי הקרוב בטוקיו. איך הכל התחיל סמואל בת ה-39 נחשבת לאחת הספורטאיות הפראלימפיות המבטיחות של המשלחת הישראלית. בעברה הייתה כדורסלנית בעיר הולדתה כרמיאל ובנבחרת ישראל, אך בגיל 24 השתנו חייה. משום מקום […]

מורן סמואל עטורת ההישגים – סגנית אלופת אירופה הטרייה בחתירה, זוכת מדליות הארד במשחקי ריו ובאליפות העולם – מוכנה למשחקים הפראלימפיים שייפתחו ביום שלישי הקרוב בטוקיו.

איך הכל התחיל

סמואל בת ה-39 נחשבת לאחת הספורטאיות הפראלימפיות המבטיחות של המשלחת הישראלית. בעברה הייתה כדורסלנית בעיר הולדתה כרמיאל ובנבחרת ישראל, אך בגיל 24 השתנו חייה. משום מקום התפרץ מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה, שבעקבותיו הפכה למשותקת ומסתייעת בכיסא גלגלים.

כל זה לא גרם לה לוותר על העיסוק בספורט. היא הקימה מחדש את נבחרת הנשים של ישראל בכיסאות גלגלים בכדורסל. מאוחר יותר גילתה את ענף החתירה, ומאז היא וחתירה זה סיפור אהבה. בטקס המרכזי של המשחקים הפראלימפיים סמואל תישא את דגל ישראל, יחד עם שחקן הבוצ’ה (ענף ספורט ייחודי שפותח על בסיס הפטנק) נדב לוי.

שמה מוכר גם למי שאינו מתעניין במיוחד בספורט, שכן ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל נבחרה להדליק משואה בהר הרצל.

המטרה – מדליה

על ההכנה למשחקים היא מספרת לאתר “שווים”: “בסופו של דבר בחודשים האחרונים ההכנה הייתה זהה לזו של המשחקים הפראלימפיים בעבר, והאינטנסיביות של האימונים הייתה מטורפת. כשמסתכלים על כל חמש השנים האחרונות – ובייחוד על תקופת הסגרים – היה הרבה חוסר ודאות, והתנאים להתאמן היו מאוד מאתגרים. נאלצתי להתאמן במקלט של הבניין, וכמעט שלא חתרתי בסירה שלי”.

סמואל חותרת באליפות העולם. צילום: דטלב סייב

בעקבות ההישג של חברי המשלחת הישראלית באולימפיאדת טוקיו – ארבע מדליות, מתוכן שתיים זהב – מופעל כעת לחץ גדול על המשלחת הפראלימפית לנסות להשתוות אליהם או לכל הפחות לחזור עם מדליה. סמואל, אחת התקוות למדליה, מודעת לגודל האחריות הרובץ על כתפיה. “אני באופן אישי מרגישה שההישגים של הנבחרת האולימפית רק הוסיפו לי מוטיבציה ומאוד שימחו לי את הלב. אני מאוד אוהבת להרגיש את הלחץ שלפני תחרות. אני לגמרי מחבקת אותו ומשתמשת בו לטובתי. בסופו של דבר אני רוצה להיות הכי טובה שאני יכולה ולהוציא מעצמי את המקסימום, ואם זה גם יספיק למדליית זהב – אז זה יהיה מדהים”.

סמואל מברכת על ההבטחות של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לתמיכה ולתקציבים גבוהים לאגודות השונות, שיקדמו ספורטאים עם מוגבלות. “בעשור האחרון אני רואה שיפור מתמיד בהסתכלות על הספורט הפראלימפי ועל ספורט שמותאם לכולם. הגישה והנגישות לעסוק בספורט צריכות להיות פתוחות לכולם, והאפשרויות צריכות להיות קרובות לבית כדי שעוד ועוד אנשים יצטרפו. לכן, אני מברכת על כל יוזמה וכל תקציב שמגיע לטובת הספורט, כי זה הופך את החברה שלנו לבריאה יותר פיזית ונפשית”.

איזון בין ספורט למשפחה

בחייה האישיים סמואל היא אמא לשני ילדים, ארד ורום, ביחד עם בת זוגה לימור. “איך משלבים את הכל? כדי להסביר באמת איך משלבים קריירה של ספורטאית מקצוענית עם גידול ילדים וזוגיות צריך ראיון נפרד וכמה עמודים לפחות. אני רק אומרת שלמזלי אני מצליחה לבלות שעות רבות ביום עם הילדים שלי. אני שומרת על איזון בין הספורט לחיי המשפחה. יש לי בת זוג מדהימה שהיא גם אמא מדהימה, וביחד אנחנו מאפשרות לארד ורום אימהות זמינות, קשובות, משחקות. אני שמחה על המסע המשפחתי שלי ועל כך שהילדים שלי חווים איתנו את החוויות האלו”.

סמואל עם בת הזוג לימור והילדים ארד ורום

סדר יום

“במחנה האימונים האחרון התאמנו כ-30 שעות בשבוע. יש אימון חתירה בסירה בכל בוקר במשך כל השבוע, בנוסף יש שלושה אימונים בחדר כושר, עוד שניים-שלושה אימוני חתירה אחר הצהריים, וגם אימונים אלטרנטיביים כמו אופני יד בחדר הכושר. סדר היום מורכב מאימונים, תזונה ומנוחה, ובין לבין אני בעיקר מקדישה זמן למשפחה שלי”.

אני והגיטרה

“אני מניחה שרובכם לא יודעים שאני מנגנת בגיטרה ושרה, ואפילו כותבת שירים וסיפורים. אולי יום אחד, כשהם ייצאו לאור, אז תדעו”.

מודל לחיקוי

“המודל לחיקוי הכי חזק שהיה לי אי פעם בחיים הם ההורים שלי. הם סמל לחריצות, עבודה קשה, ערכים של נתינה וראיית האחר. זכיתי”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

מחשבות לעתיד

“כרגע אני מתמקדת בימים הקרובים – עד התחרות שלי. תמיד יש מחשבות על העתיד, אבל אני שמה אותן בצד. תשאל אותי שוב בספטמבר”.

מסר לאומה

“אני מאוד מתרגשת לשאת את דגל ישראל בטקס הפתיחה. אני מחכה כבר להיכנס לאצטדיון ולתת לכל ההתרגשות הזו ביטוי. מזמינה את כולם לעקוב אחרי הנבחרת המדהימה שלנו, לשמוח איתנו ולהתרגש”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות