נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאבסורד: אין עדיפות למועמד.ת עם מוגבלות במכרז לנציב שוויון לאנשים עם מוגבלות

אבסורד: אין עדיפות למועמד.ת עם מוגבלות במכרז לנציב שוויון לאנשים עם מוגבלות

עשרות אנשי אקדמיה דורשים משר המשפטים: "תן עדיפות לאדם עם מוגבלות במכרז, אלה פניה של המדינה בתחום"

בימים אלה מתנהל המכרז למשרת נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, וזאת לאחר פרישתו של אברמי טורם, שמילא את התפקיד בחמש השנים האחרונות. מדובר במשרה הבכירה ביותר בשירות המדינה הקשורה לאוכלוסייה זו, ולמרות זאת ולמרבה ההפתעה, במכרז החדש לתפקיד אין שום עדיפות למועמד או למועמדת עם מוגבלות.

לנציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות יש מספר תפקידים: קידום עקרונות היסוד של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ומילוי התפקידים שהוטלו על הנציבות בחוק, קידום שוויון ומניעת אפליה של אנשים עם מוגבלות, ועידוד השתלבותם והשתתפותם הפעילה של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה ובחברה. בין השאר, מוסמך הנציב להוציא צווי נגישות, להגיש שאילתות ואפילו להורות על חקירות בתחומו.

בנוסף, הנציבות עוסקת בהובלת פעילות לשם העלאת המודעות לנושא אנשים עם מוגבלויות, במתן מידע וסיוע למשרדי הממשלה השונים ולוועדות הכנסת, בשינוי תפיסות בתחום בקרב הציבור ובהסרת דעות קדומות. כמו כן, מקיימת הנציבות קשר עם הגורמים העוסקים בקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, ואף בייצוג מדינת ישראל בפורומים בינלאומיים בתחומי פעילותה.

לכן, הופתעו אנשי ונשות אקדמיה, פעילי זכויות ונציגים המייצגים ארגונים ואנשים עם מוגבלות, שדווקא בבחירה לתפקיד המייצג שוויון בין בני אדם עם וללא מוגבלות, אין עדיפות לאדם עם מוגבלות בקבלתו. לפיכך, פנו הגורמים לשר המשפטים גדעון סער ולמשרד המשפטים במכתב דרישה לתת עדיפות זו במסגרת המכרז.

שר המשפטים גדעון סער

“אנו, מעל ארבעים אנשי ונשות אקדמיה, פעילי.ות זכויות ונציגי ונציגות ארגוני חברה אזרחית, העוסקים ועוסקות בלימודי מוגבלות ובקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, פונים ופונות אליכם בנוגע למכרז שנפתח לאיתור מועמדים למילוי משרת נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות”, כתבו הארגונים לשר. “אנו מבקשים כי בין תנאי המכרז יצוין במפורש שתינתן העדפה למועמדים עם מוגבלות, וקוראים למשרד המשפטים לפעול באופן יזום ליישם העדפה זו”.

המכתב מורכב מייצוג רחב ביותר של אנשי אקדמיה מהאוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, הקריה האדמית אונו ועמותות שונות, כגון “נכה לא חצי בן אדם”, בזכות, בקול, אלווין, בית איזי שפירא ועוד.

אברמי טורם
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הפורש אברמי טורם

עוד נכתב במכתב: “אין צורך להכביר מילים בדבר החשיבות בשילובם והשתתפותם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הישראלי בכל הדרגים ובכל המקצועות. ובעיקר יש להדגיש את החשיבות בכך שבראש נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תעמוד או יעמוד אדם עם מוגבלות, או כי לכל הפחות שבהליך האיתור תינתן העדפה למועמדים עם מוגבלות בעלי כישורים מתאימים… תפקיד הנציב.ה, שעומד.ת בראש נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הוא התפקיד הרשמי הבכיר ביותר בממשלה הקשור לחייהם של אנשים עם מוגבלות. הוא מייצג את האינטרסים שלהם כפרטים וכקבוצה ומגלם את הרעיון של זכויות אנשים עם מוגבלויות בפני רשויות וגורמים נוספים ובפני העולם. זהו תפקיד ניהולי בעל חשיבות מעשית וייצוגית, המשמש כפניה של המדינה בכל הנוגע לאנשים עם מוגבלות”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

אנשי האקדמיה גם מתחו ביקורת על כך שלמרות המאמצים לשלב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, והחשיבות לייצוג ההולם של 5% בשירות הציבורי, זה לא מתבצע בשטח: “בשנים האחרונות המודעות לחשיבות הייצוג ההולם עלתה. עם זאת ולמרות האמצעים בהם נקט המחוקק והשקעת המאמצים והמשאבים על ידי המדינה בקידום השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה ובשירות המדינה בפרט, ייצוגם של אנשים עם מוגבלות בשירות הציבורי בכלל ובמשרדי הממשלה בפרט נמוך ואף מצוי בירידה.  במצב זה, ישנה חשיבות מיוחדת לכך שבאיתור מועמדים לתפקיד נציב.ת שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ראש הגוף שבין תפקידיו לעודד שילוב מיטבי של אנשים עם מוגבלות בחברה ובתעסוקה והגברת המודעות לנושא, משרד המשפטים ונציבות שירות המדינה יגדירו ויפרסמו  באופן ברור כי ישנה העדפה לאנשים עם מוגבלות לתפקיד, כי אלה יפעלו באופן פרואקטיבי (יזום) לאיתור מועמדים עם מוגבלות המתאימים לתפקיד, ויינתן למוגבלותם משקל לחיוב במסגרת המכרז”.

כמו כן, מצוין במכתב כי יש לוודא שישנם מספיק מועמדים עם מוגבלות שהגישו מועמדות לתפקיד, “ובמידה שלא, להמשיך לאתר את האנשים המתאימים מאוכלוסייה זו”.

מלשכתו של שר המשפטים גדעון סער לא נמסרה תגובה, והיא תפורסם לכשתתקבל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות