נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותעכשיו זה סופי: ילדים עד גיל 12 עם תעודת "פטור מתור" הוחרגו...

עכשיו זה סופי: ילדים עד גיל 12 עם תעודת “פטור מתור” הוחרגו מ”התו הירוק”

ועדת החוקה: "אם משרד הבריאות לא ימצא עד יום ג' פתרון לילדים שכרגע אינם נכללים בהסדר, יקבל המשרד את בקשת הוועדה להחריג מ'התו הירוק' את כלל הילדים עד גיל 12"

אחרי דיון ממושך מהצפוי, ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת אישרה אחר הצהריים להחריג מ”התו הירוק” ילדים עם צרכים מיוחדים עד גיל 12 (הגיל שממנו ניתן להתחיל לקבל חיסונים) שיש להם תעודת נכה מביטוח לאומי עם “פטור מתור”. התקנות תקפות עד ל-5 בספטמבר, ובמקרה הצורך הן יוארכו.

הדיון התארך בשל מחלוקת שהתגלעה בין הארגונים המייצגים ילדים עם מוגבלות, ובהם אלו”ט ואיל”ן, לבין משרד הבריאות. הארגונים ביקשו פטור מ”התו הירוק” לכל הילדים עד גיל 12 המחזיקים בתעודת נכה של הביטוח הלאומי. לפי הערכת הביטוח הלאומי, יש כ-40 אלף ילדים כאלה. מנגד, משרד הבריאות התעקש כי רק ילדים שיש להם תעודת נכה עם “פטור מתור” יזכו להחרגה מ”התו הירוק”.

אחרי שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה, ועדת החוקה החליטה לאשר בשלב זה את הגרסה המצומצמת יותר של פטור מ”התו הירוק”. כלומר, כרגע יוחרגו רק ילדים שיש להם תעודת נכה עם “פטור מתור”. לגבי שאר הילדים הנכים, הוועדה הוציאה בתום הדיון את ההודעה הבאה: “ועדת החוקה אישרה את תקנות ‘התו הירוק’ עד ל-5.9 לאחר שקיבלה התחייבות של משרד הבריאות לגבש מתווה משופר להחרגת ילדים עם מוגבלות מ’התו הירוק’. עוד הוסכם כי במקרה שמשרד הבריאות לא ימצא עד יום שלישי הקרוב מתווה מדויק יותר שייתן מענה לילדים שכרגע אינם נכללים בהסדר, יקבל משרד הבריאות את בקשת הוועדה להחריג מ’התו הירוק’ את כלל הילדים מגיל 3 עד 12 ושלושה חודשים המחזיקים בתעודת נכה”.

יש לציין כי ילד הזכאי ל”פטור מתור” הוא “ילד עם מוגבלות שכלית, מוגבלות נפשית או אוטיזם, שהוא בעל תעודת נכה מהמוסד לביטוח לאומי או ממשרד הביטחון, שמצוינת עליה הזכאות לפטור מתור”.

במהלך יום הדיונים אישרה ועדת החוקה תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, כולל ביצוע בדיקות בכניסה לישראל בנתב”ג. ח”כ איתן גינזבורג מכחול לבן ניהל את הוועדה במקומו של ח”כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, שנדבק בעצמו בקורונה ומתאושש בביתו. בין ההחלטות שהתקבלו, כאמור, נכללת גם ההחרגה מ”התו הירוק” של ילדים עד גיל 12 עם צרכים מיוחדים בעלי תעודת נכה עם “פטור מתור”, שעבורם ועבור הוריהם מדובר בבשורה חשובה ביותר.

איך זה עובד? לפי תקנה 7 בהוראת שעה, אישרה הוועדה כי ילד שהציג תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח לאומי, המציינת את זכאותו למתן שירות בלא המתנה בתור, יהיה פטור מהצגת “תו ירוק” במקום בו הדבר נדרש. לפי משרד הבריאות, החרגה מ”התו הירוק” משמעותה כי כל ילד עם צרכים מיוחדים שירצה להשתתף באירועים מסוימים לא יצטרך לבצע בדיקות מהירות, והוא יוכל להיכנס ללא המתנה וללא הצגת בדיקת קורונה, או PCR. למשל, אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בתי תפילה מעל ל-50 איש, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים, חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, פארקי שעשועים, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

שורה של ארגונים חברו יחד כדי לשכנע את משרד הבריאות שיש להחריג ילדים עם מוגבלות, ובתוכם אלו”ט, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים ואיל”ן. מנכ”ל איל”ן בועז הרמן אף איים לפנות לבג”ץ בנושא אם לא יימצא פתרון.

גם חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) הצטרפה למאמץ. פינטו ביקשה להתייחס באופן מיוחד לאוכלוסיית הילדים ובני הנוער עם המוגבלויות. “בדיקות הקורונה גורמות לנזק עבורם במידה שייאלצו לעבור בדיקות באופן יומיומי ותדיר”, כתבה פינטו בדף הפייסבוק שלה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות