נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותשנה רביעית ברצף: ירידה בשיעור העובדים עם מוגבלות בשירות המדינה

שנה רביעית ברצף: ירידה בשיעור העובדים עם מוגבלות בשירות המדינה

כך עולה מדוח נציבות שירות המדינה. עוד בדוח: יותר נשים עם מוגבלות עובדות בשירות המדינה מאשר גברים

העסקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה נמצאת בירידה מתמדת – זו התמונה העגומה שעולה מדוח הגיוון והייצוג בשירות המדינה של נציבות שירות המדינה שהתפרסם לאחרונה. הנתונים, שמתייחסים לשנת 2020 ונותחו ברבעון הראשון של 2021, מצביעים על כך שלמרות שהמדינה חוקקה את החוק לפיו 5% מעובדי שירות המדינה יהיו אנשים עם מוגבלות, היא עצמה לא עומדת בהגדרת החוק.

דוח הגיוון מציג את תמונת המצב של ייצוג האוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם בשירות המדינה מכוח חוק שירות המדינה. שירות זה כולל את היחידות הממשלתיות ויחידות הסמך של הממשלה. לראשונה, גם מתפרסם במסגרת  הדוח המדד לגיוון תעסוקתי, המעריך את יחידות שירות המדינה לפי קריטריונים אחידים הכוללים: נתוני ייצוג, קליטת מועמדים, קידום וכשירות תרבותית. כל יחידה מקבלת ציון בהתאם לתמונת מצב היחידה ולמאמצים שלה לקדם את הגיוון והייצוג.

כאמור, להעסקת אוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם ישנם יעדים ממשלתיים שחוקקו כחוק, ובהם היעד הקובע כי 5% מעובדי שירות המדינה יהיו עובדים עם מוגבלות. מהדוח עולה כי מתוך 82,072 עובדים המועסקים במשרדים השונים של שירות המדינה, רק 3,072 עובדים עם מוגבלות מועסקים ומהווים 3.7% מכלל העובדים – כך שהמדינה לא עומדת ביעד שהציבה לעצמה.

יתרה מכך, ניתן לראות שלפי הנתונים הנוגעים לשנים 2020–2016, שיעור הייצוג של עובדים עם מוגבלות ירד דרמטית (ביותר מ-8%), כאשר מגמת הירידה נמשכת ארבע שנים ברציפות. בשנת 2019, למשל, חלה ירידה של 4% בסעיף זה, ובשנת 2020 נרשמה נסיגה נוספת של 0.1%. עם זאת, מציין הדוח כי לאור פעולות שנעשו בשנים 2019–2020 , מגמת הירידה התמתנה משמעותית, ובנציבות שירות המדינה מבטיחים להמשיך לפעול כדי שמגמה זו תתהפך והנציבות תשוב לעמוד ביעד הממשלתי ואף להגדילו.

איפה עובדים אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה?

מרבית האנשים עם מוגבלות שעובדים בשירות המדינה מועסקים במערכת הבריאות – 57% מכלל העובדים עם מוגבלות בשירות המדינה. בשנת 2019 עמד שיעורם על 54.7%. במערכת משרדי הממשלה ייצוגם של אנשים עם מוגבלות עומד על 43%, כאשר ב-2019 עמד על45.3%.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

בחלוקה לדירוגים בשירות המדינה, מרבית האנשים עם מוגבלות עובדים בסיעוד, מח״ר (מדעי החברה והרוח), כמהנדסים וכמנהלים. שיעורם של סטודנטים עם מוגבלות העובדים בשירות המדינה עומד על 0.2% – אחוז מזערי. מערכת משרדי הממשלה אינה עומדת ביעד הממשלתי ביחס לאנשים עם מוגבלות בכלל מדרגי שירות המדינה, אך בדרג הבכיר דווקא ישנו ייצוג גבוה של עובדים עם מוגבלות – 5% – בהתאם ליעד הייצוג.

מי מועסק יותר – נשים או גברים?

בניתוח ייצוג אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה לפי מגדר, מתברר כי 63% מהעובדים עם מוגבלות הן נשים )בהשוואה לשנת 2019, אז נתון זה עמד על 62%), ורק 37% הם גברים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות