נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםועדת הרווחה תחליט: הפטור מתור יורחב?

ועדת הרווחה תחליט: הפטור מתור יורחב?

בדיון שיתקיים ביום ראשון בכנסת, יוחלט אם להרחיב את הזכאות לפטור מתור, ולפטור מתשלום למלווה במקומות בילוי ציבוריים

האם יותר ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות יזכו לפטור מתור? ועדת העבודה והרווחה בכנסת, בראשות ח”כ אפרת רייטן (עבודה), תדון ביום א’ הקרוב בתיקונים שמציע משרד המשפטים לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. התקנות אמורות להעניק לאוכלוסיות נוספות את הפטור מתור, וכן פטור מתשלום על מלווה, בכניסה למקום ציבורי כמו גני חיות, מוזיאונים, פארקים וכדומה.

כך נראית תעודת נכה עם פטור מתור ופטור מתשלום למלווה

נכון להיום, מי שזכאי לפטור מעמידה בתור הם ילדים עד גיל 18 עם מוגבלות שכלית או נפשית, כולל ילדים בספקטרום האוטיסטי. בנוסף אליהם, זכאים לפטור מבוגרים עם מוגבלות שכלית, נפשית או מוגבלות בספקטרום האוטיסטי, אם נקבעה להם גם נכות רפואית בשיעור 50% או יותר, לפי חוק הביטוח הלאומי או לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום).

התיקון מבקש להרחיב את הפטור לכל הילדים שמקבלים קצבת ילד נכה, למבוגרים עם מוגבלות שנקבעה להם נכות רפואית של יותר מ-40%, לאנשים שזכאים לקצבת שר”מ או לקצבת סיעוד, למי שעונים לתנאים דומים לפי חוקי השיקום במשרד הביטחון ולניצולי שואה המוכרים על ידי הרשות לזכויות ניצולי שואה.

בנוסף, אם התקנות יאושרו, מחזיקי תעודת עיוור יוכלו לעשות שימוש בתעודה זו במקום בתעודת הנכה המונפקת על ידי הביטוח הלאומי.

מלווים בחינם

משרד המשפטים מבקש גם להרחיב את הזכאות לפטור מתשלום עבור מלווה במקומות ציבוריים. רשימת הזכאים למלווה שפטור מתשלום, דומה לזו של הפטור מתור, למעט הילדים. מלווים של ילדים עם מוגבלות מגיל 12 עד 18 בלבד מקבלים את הפטור מתשלום.

ח"כ אפרת רייטן (צילום: נועם מושקוביץ)
ח”כ אפרת רייטן (צילום: נועם מושקוביץ)

כעת מוצע להרחיב את הזכאות לכלל הילדים מקבלי קצבת “ילד נכה”, ללא אבחנה בין סוגי המוגבלויות והחל מגיל 8, על מנת להקל על שילובם של ילדים עם מוגבלות בפעילויות פנאי.

כמו כן, מוצע שהפטור מתשלום יוענק גם למלווים של אנשים שהוכרו על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון כזכאים לתמיכה, שבמהותה היא מקבילה לגמלאות סיעוד או שר”מ של הביטוח הלאומי, וכן למלווים של ניצולי שואה, המוכרים על ידי הרשות לזכויות ניצולי שואה.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
******************************************************

עמותת איל”ן: פועלים לתיקון אי השיוויון

מעמות איל”ן נמסר “כבר 4 שנים שהעמותה פועלת לתיקון אי-השוויון, הנוגע לפטור מתור ולפטור מתשלום עבור מלווה, לאנשים עם מוגבלות פיזית”. עוד אומרים בעמותה כי “הורים לילדים עם מוגבלות פיזית לומדים לחיות לפעמים עם הידיעה ש-‘ככה זה’. כל-כך הרבה התמודדויות מונחות לפני ההורה, שהטיפול הישיר בצרכים הפיזיים והרגשיים של הילד הוא זה שמכתיב את סדר-העדיפויות ואת חלוקת המשאבים.

“העמותה מנהלת מאבק שקט ובלתי מתפשר עבור אוכלוסייה שלמה של אנשים עם מוגבלות פיזית שבאופן בלתי שוויוני ולא הגיוני אינם זכאים ל-‘פטור מתור’. ביום ראשון אנחנו עולים שלב, ונביא את הנושא לדיון בוועדת העבודה והרווחה. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות