נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהורחבה הזכאות של "מחיר מטרה" לאנשים עם מוגבלויות

הורחבה הזכאות של “מחיר מטרה” לאנשים עם מוגבלויות

נכים רתוקים לכסא גלגלים, נכים צעירים בשיעור של 75 אחוז, ומקבלי קצבאות יוכלו לקבל דירה מוזלת. כל הפרטים

זכאות לדירה לאנשים עם מוגבלויות
זכאות לדירה לאנשים עם מוגבלויות

בשורה טובה לאנשים עם מוגבלויות: משרד הבינוי והשיכון הרחיב את הקריטריונים לזכאות לרכישת דירה
מוזלת בתוכנית “מחיר מטרה 2.1”.
 
מי זכאי לדירות? 

בעקבות תיקון שאושר בימים האחרונים, דירות במחיר מטרה יהיו זמינות לכל נכה (יחיד או בזוגיות) מעל גיל 21 ועם 75% נכות ולנכים עם 50% אחוזי נכות לצמיתות שזכאים לקצבת ניידות או שר”ם (שירותים מיוחדים). בנוסף, התוכנית פתוחה לנפגעי פעולות איבה עם שיעור נכות של 50% ומעלה המקבלים קצבת ביטוח לאומי, ולנכי צה”ל המוכרים ממשרד הביטחון עם נכות של 50% ומעלה. 

בנוסף, הוחלט כי תינתן עדיפות לנכה רתוק לפי מפתח של דירה אחת לכל 30. מתוך כל 30 דירות בהגרלה, יזכה בדירה נכה רתוק אחד לפחות והיא תשוריין עבורו.   

בקרב שאר הציבור, הזכאים לדירות במחיר מופחת בתוכנית הם מי שלא הייתה בבעלותם דירה או חלק מדירה בשש השנים האחרונות – יחידים (רווקים, גרושים, אלמנים) מגיל 35 ומעלה וזוגות (נשואים או ידועים בציבור) בכל גיל. זכאים גם חד-הוריים עם ילד אחד לפחות, שטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עם ההורה דרך קבע ונמצא בחזקתו או הורה בודד שהיה בעל זכויות של עד 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין), ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל ב-6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.  

הנחה של עד 300,000 שקל בדירה 

תוכנית מחיר מטרה, מאפשרת לזוגות ישראלים רוכשי דירה ראשונה לרכוש דירה במחיר מוזל ב-20% ממחיר השוק (ועד 300,000 שקלים). התוכנית מחליפה את תוכנית המחיר למשתכן, שבה ההנחות השתנו בין פרויקט לפרויקט בהתאם למחירם הממוצע בשוק.

לפי עיקרי התוכנית החדשה, יחל שיווק במסלול דיור במחיר מטרה, בערים ברחבי הארץ שבהן המחיר למ”ר דירתי ממוצע הינו עד 20 אלף שקל ללא מע”מ, וביישובים המוגדרים במדד כלכלי חברתי 4 ומטה (לרשימת הישובים המלאה). באזורי ביקוש ויישובי יוקרה שבהם מחיר למטר יעמוד על יותר מ-20 אלף שקל למ”ר התוכנית לא תתקיים.  

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
******************************************************
 
זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון מסר: “תכנית ‘מחיר מטרה’ החדשה ממקדת משאבים באוכלוסיות שלהן ההטבות יהיו בעלות משמעות מהותית בהגעה לדירה הראשונה, עם הרחבה של זכאויות בעבור אוכלוסיית הנכים ומתן אחוזים גבוהים יוצר לבני המקום”. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות