נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמה קרה לתינוקות עם סימנים לאוטיזם שקיבלו טיפול כבר בגיל 9 חודשים

מה קרה לתינוקות עם סימנים לאוטיזם שקיבלו טיפול כבר בגיל 9 חודשים

מחקר ראשון מסוגו שנערך באוסטרליה ובריטניה בחן את ההשפעות של התערבות טיפולית עוד בשלב הינקות

טיפול תומך בהתפתחות חברתית של תינוקות המציגים סימנים מוקדמים לאוטיזם הפחית משמעותית את הסיכוי לאבחון אוטיזם אצלם בהמשך – כך עולה ממחקר ראשון מסוגו של חוקרים מאוסטרליה ומבריטניה. החוקרים ציינו כי יש צורך במחקר ארוך טווח על ילדים נוספים כדי לראות אם ההשפעות החיוביות נמשכות.

המחקר החדש, שפורסם בכתב העת הנחשב JAMA Pediatrics, עקב אחרי 103 ילדים בני תשעה עד 14 חודשים בערים מלבורן ופרת’ שבאוסטרליה, כולם עם סימנים מוקדמים לאוטיזם. יש לציין כי מדובר במחקר בהיקף די קטן. הילדים חולקו לשתי קבוצות. בקבוצה הראשונה, לאורך תקופה של חמישה חודשים, קיבלו ההורים הדרכה מקצועית כיצד לקיים איתם אינטראקציה גם אם לא היה קשר עין, ולשחק איתם בצורה מותאמת ורגישה שנועדה לסייע להתפתחותם. בקבוצה השנייה, במשך אותה תקופה, קיבלו הילדים טיפול סטנדרטי.

בגיל שלוש כל הילדים נבדקו שוב. למרות שעדיין נתקלו בקשיים התפתחותיים, ילדי הקבוצה הראשונה הפגינו שיפור במעורבות החברתית, ובנוסף סבלו פחות מבעיות חושיות והתנהגויות חוזרות ונשנות. בשורה התחתונה, רק 7% מהם עמדו בקריטריונים לאבחון אוטיזם, וזאת לעומת 20% מהילדים בקבוצה השנייה – שני שלישים פחות.

החוקרים ציינו כי שיפור בקנה מידה כזה לא נמצא עד היום בשום מחקר, ולהערכתם הסיבה לכך היא ההתערבות הטיפולית המוקדמת עוד בגיל הינקות. כבר ידוע כי השנתיים הראשונות הן קריטיות להתפתחות מוחו של הילד – אך רוב האבחנות של אוטיזם נעשות נכון להיום רק בגיל שלוש.

“טיפולים רבים לאוטיזם ניסו בעבר להחליף שוני התפתחותי בהתנהגויות ‘טיפוסיות’ יותר”, אמר פרופ ‘ג’ונתן גרין מאוניברסיטת מנצ’סטר, שעיצב את התוכנית מבוססת הווידיאו שבה השתמשו בניסוי. “לעומת זאת, התוכנית הזו לוקחת בחשבון את הדפוסים הייחודיים של כל ילד ויוצרת סביבה חברתית שעוזרת לו ללמוד בצורה הטובה ביותר עבורו”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“יצירת סביבה שפועלת עבור אנשים אוטיסטים היא הדרך הטובה ביותר לבניית כישורים”, הוסיף ד”ר ג’יימס קוזאק מארגון המחקר “אוטיסטיקה”, שהגדיר את המחקר כ”מבטיח”.  “מתברר שאנשים לא צריכים לחכות לאבחון כדי לקבל תמיכה”.

פרופ ‘אנדרו ווייטהאוס ממכון Telethon Kids באוניברסיטת מערב אוסטרליה, כינה את תוצאות המחקר “צעד חשוב קדימה”. “זהו ציון דרך אמיתי למחקר בנושא בריאות ילדים”, אמר ווייטהאוס, “המטרה שלנו היא להבין את נקודות החוזק והאתגרים של כל ילד, כך שנוכל לתמוך ולטפח טוב יותר את היכולות הייחודיות שהוא מביא לעולם”.

המחקר ב- JAMA Pediatrics

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות