נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותאחרי החגים: אילו תלמידים עם מוגבלות יהיו פטורים מבדיקות קורונה

אחרי החגים: אילו תלמידים עם מוגבלות יהיו פטורים מבדיקות קורונה

יוחרגו ילדים עד גיל 12 ו-3 חודשים עם מוגבלות נפשית, אוטיזם, מוגבלות שכלית-התפתחותית או תסמונות נדירות

בשורה חיובית לתלמידים עם מוגבלות ולהוריהם לקראת החזרה לספסל הלימודים אחרי החגים (יום חמישי הקרוב): בסוף השבוע אישרה הממשלה תיקון לתקנות הקורונה, לפיו ילדים בגילאי 3 עד 12 ושלושה חודשים שיש להם תעודת נכה, או שיש להם הכרה של ועדת זכאות ואפיון לאחת מהמוגבלויות הבאות – מוגבלות נפשית, אוטיזם, מוגבלות שכלית-התפתחותית או תסמונות/מחלות נדירות – לא יחויבו להצהיר על בדיקת קורונה שלילית כדי להיכנס למוסדות החינוך.

התיקון אושר, בין השאר, הודות לפעילות של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. בתחילת השבוע הקרוב צפויה ועדת החינוך של הכנסת בראשות חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) לאשר את התקנות, ובכל מקרה הן ייכנסו לתוקף עד החזרה ללימודים ביום חמישי.

למרות הפטור המדובר, בנציבות קוראים לכל מי שיכול לבצע בדיקה, להיבדק בכל זאת, “כדי לשמור על הבריאות של כולם”.

בתקנות שיובאו לאישור ועדת החינוך מפורט אילו תלמידים בדיוק יהיו פטורים מהבדיקות. “התיקון נועד לתקן את הוראת השעה שתחול ביום 30.9.21, שקובעת חובה להציג הצהרה על ביצוע בדיקה מהירה ביתית ב-24 שעות שקדמו לכניסה למוסד”, נכתב בתקנות, “ולהחריג מחובה זו תלמידים שהוצגה לגביהם הצהרה חתומה שיש להם תעודת נכות, ותלמידים שהוצגה לגביהם הצהרה חתומה שהם תלמידים שנקבעה להם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים בוועדת זכאות ואפיון עקב אחת או יותר מהמוגבלויות המפורטות להלן, לפי סעיף 7(א)(1) לחוק חינוך מיוחד התשמ”ח 1988: הפרעות נפשיות, מוגבלות על רצף האוטיזם/ASD, מוגבלות שכלית-התפתחותית ומחלות ותסמונות נדירות, וזאת לאור הקושי שמתקיים בבדיקתם”.

ח”כ שרן השכל. צילום: דוברות הכנסת

“ילדים עם מוגבלויות נמצאים גם כך בכיתות קטנות, ואת חלקם לא ניתן לחסן בגלל מחלות רקע”, הסבירה ח”כ השכל את ההחלטה. “להפסקת הלימודים שלהם יש משמעות הרסנית יותר מלכל ילד אחר. מבחינתם, בדיקות יומיות הן כמעט בלתי אפשריות, וזאת סיטואציה קשה מאוד גם להורים”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יש לציין כי תלמידים עם מוגבלות מעל גיל 12 ושלושה חודשים אינם זכאים לפטור המדובר, מכיוון שבגילאים אלה ניתן כבר להתחסן מפני קורונה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות