נושאים קשורים

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות



מחקר: דיכאון וחרדה נפוצים יותר בקרב שמאלנים

מחקר חדש ומסקרן מפינלנד מצביע על קשר בין אמונה ברעיונות של צדק חברתי לבין דיווחים מוגברים על דיכאון וחרדה. נשים נוטות לצדק חברתי הרבה יותר מגברים
ראשיאוטיזםתותחים: 9 אוטיסטים באחד הקורסים הכי יוקרתיים של צה"ל

תותחים: 9 אוטיסטים באחד הקורסים הכי יוקרתיים של צה”ל

"ג'רוזלם פוסט" מדווח כי החיילים יחלו בקרוב קורס באקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב והסייבר, בליווי מנטורים

האקדמיה הצה”לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר פותחת לראשונה את שעריה לחיילים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. אתר ה”ג’רוזלם פוסט” מדווח כי תשעה חניכים עם אוטיזם יעברו בקרוב קורס הגנת סייבר בבית הספר של האקדמיה ברמת גן, שייארך מספר חודשים.

בית הספר ברמת גן אחראי על עשרות קורסים הקשורים לצורכי הטכנולוגיה בכל חלקי הצבא, ובהם יחידות במודיעין, חיל הים, חיל האוויר וכוחות היבשה. “האקדמיה היא הבסיס להכשרת כל החיילים שיהיה להם תפקיד הקשור למחשב בצבא, והיא נותנת הזדמנות לכולם”, אמרה לאתר מפקדת בית הספר סגן אלוף ליאת ליטבק. “אנחנו לא לוקחים רק אנשים שיש להם ידע קודם במחשבים. כל מי שיש לו כישורי מתמטיקה יכול לבוא ולהצליח”.

האוטיסטים שיצטרפו לקורס נמצאים, מן הסתם, בתפקוד גבוה. “הם יעשו כל מה שצוערים לא אוטיסטים עושים, אבל יקבלו קצת יותר עזרה בדרך”, הסבירה סא”ל ליטבק.

לפי התוכנית, לכל ארבעה חניכים על הרצף יוקצה קצין אחד, לעומת קצין אחד לכל שישה חניכים לא אוטיסטים. הם ילמדו בין השעות 7 בבוקר ל -19 בערב, ויהיו להם כמה הפסקות במהלך היום כדי לוודא שהם יכולים לשמור על ריכוז.

חיילים בקורס הכשרה למקצועות המחשב. צילום: דובר צה”ל

את השבועות שלפני הקורס בילו החניכים עם מנטורים שיעצו להם כיצד להשתלב בחיי הצבא, והם ימשיכו ללוות אותם לאורך כל השירות. במהלך תקופת ההכנה גם נפגשו המנטורים עם משפחות החניכים במטרה ללמוד עליהם יותר.

“כולם שונים בתכלית, ואנחנו יכולים ללמוד כל כך הרבה על כל צוער”, אמרה פנינה גרשנקרוין, מנטורית אינטגרציה מיוחדת. “המטרה שלנו היא לשלב את כל החניכים בצבא. יש להם שוויון הזדמנויות בדיוק כמו לכל מי שגויס לצה”ל”.

תכירו את תוכנית “תתקדמו”

בימים אלה מתרחשת בצה”ל מהפכה של ממש בכל הקשור לגיוס צעירים עם אוטיזם לשירות מלא, שכמעט ולא התאפשר עד היום. לאחרונה הסתיים בהצלחה מחזור ראשון של תוכנית “תתקדמו”, שהיא תוכנית גיוס ושירות מותאמת לצעירים על הרצף בתפקוד גבוה. המחזור הראשון כלל 53 חיילים, שהשלימו הכנה לגיוס וטירונות, ובהמשך יצאו לשיבוץ ביחידות צה”ל השונות. בין התפקידים שנפתחו עבורם בצבא – מגן בסייבר, בודק תוכנה, מפתח מערכות ביחידה 8200, מנהל רשת, חוקר מודיעין ימי בחיל הים, מפענח מודיעין חזותי בחיל האוויר, מטמיע מערכות תקשוב ואפילו צלם ועורך וידיאו.

הטירונים של תוכנית “תתקדמו” ברחבת הכותל בירושלים. צילום: דובר צה”ל

מי שיזם את התוכנית המהפכנית הוא סרן במיל’ אודי הלר, אדם על הרצף בעצמו ופעיל חברתי מוביל בתחום אנשים עם מוגבלויות, שהצליח לגייס לנושא את חטיבת תכנון ומינהל כוח אדם באגף כוח האדם בצה”ל, בראשותו של תא”ל אמיר ודמני. במסגרת ההכנות לפרויקט נפגשו הגורמים בצה”ל עם מומחים מובילים בתחום האוטיזם, ויחד נבנתה לצעירים תוכנית גיוס וחניכה מותאמת.

לאור הצלחת המחזור הראשון, בצה”ל מקווים שבעוד שנתיים כבר יגויסו לצבא 500 חיילים אוטיסטים מדי שנה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות