נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותשדרן הרדיו שלעג למוגבלות של ח"כ שירלי פינטו הושעה מעבודתו

שדרן הרדיו שלעג למוגבלות של ח”כ שירלי פינטו הושעה מעבודתו

בתגובה לדברים שכתבה פינטו נגד נתניהו, תקף יוסי בן עטר מרדיו "גלי ישראל": "את סתומה וטיפשה, טוב שאת חירשת ולא יודעת לדבר"

* עדכון: מגיש רדיו “גלי ישראל” יוסי בן עטר הושעה מעבודתו לאחר שלעג ללקות השמיעה של חברת הכנסת שירלי פינטו.

מאת מערכת שווים

התבטאויות פוגעניות כלפי פוליטיקאים הן לצערנו לא דבר נדיר בישראל, אבל היום נראה שנשבר שיא חדש בעניין הזה: במהלך שידור ברדיו “גלי ישראל” יצא יוסי בן עטר, מגיש התוכנית “מרכז העצבים”, במתקפה מכוערת וגזענית נגד חברת הכנסת שירלי פינטו. זאת, בעקבות ההתבטאות שלה אתמול נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

“שירלי פינטו היא טיפשה, סתומה, טיפשה, גנבת קולות”, אמר בן עטר בשידור. “טוב שאת חירשת ואנחנו לא שומעים את הקול הצרצרי שלך. טוב שאת לא יודעת לדבר, וכמה שזה נשמע אבסורד”.

הדברים נאמרו בתגובה לציוץ שהעלתה אתמול פינטו לרשת בצל יום הזיכרון ה-26 לרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. “גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף”, כתבה פינטו. “לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית נשאר”. אחרי שהדברים נתקלו בביקורת חריפה, פינטו הסירה את הציוץ.

ברדיו “גלי ישראל” התנערו מהדברים של השדר וגינו את התנהלותו. “במהלך תוכנית המאזינים ששודרה היום הביע מגיש התוכנית את דעתו ואמר אמירות נגד ח”כ שירלי פינטו”, נמסר מהתחנה. “רדיו ‘גלי ישראל’ אינו מוכן לקבל אמירות מהסוג המדובר ומתנצל בפני ח”כ פינטו ובפני כל מי שנפגע. יש לציין כי המגיש התנצל על דבריו זמן קצר לאחר שנאמרו. מקרה זה יטופל מול המגיש”.

עכשיו, מתברר, הוחלט בתחנה להשעות את בן עטר מעבודתו. לא עזרה לשדרן גם ההתנצלות שפירסם היום בפייסבוק. “אתמול במהלך תוכנית הרדיו שלי עשיתי דבר שהוא בזוי ביותר”, הוא כתב, “מוטב שלא הייתי אומר את השטויות האלה. מאזיניי הקבועים יודעים כמה אני מקפיד על שיח ענייני ותרבותי, אני מתנצל התנצלות אמיתית”.

חברת הכנסת החירשת הראשונה במדינת ישראל. שירלי פינטו

בעקבות האירוע, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד יצא להגנתה של פינטו. “ההתקפה הזו על שירלי פינטו היא התקפה על כל אדם עם מוגבלויות במדינת ישראל”, צייץ לפיד בטוויטר. “אני מחזק את חברתנו שירלי, אנחנו גאים בה, גאים שהיא חברה בכנסת ישראל”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

גם עיתונאים רבים הביעו זעזוע מהתנהלותו של בן עטר. חן מענית, עיתונאי “הארץ”, כתב: “נשבר שיא הגועל והשפלות”. ברוך קרא, הפרשן המשפטי של חדשות 13, צייץ: “לא זוכר תקופה כזאת שהסתובבו פה כאלה ‘אנשי תקשורת’ עלובים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות