נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותעם ניסיון כדוגמנית, הח"כית החדשה נאבקת בהפרעות אכילה בנערות

עם ניסיון כדוגמנית, הח”כית החדשה נאבקת בהפרעות אכילה בנערות

לימור מגן, לשעבר סגנית מלכת היופי, פועלת להוספת מיטות אשפוז, לתיקון חוק הפוטושופ ולהסדרת רישיון לסוכני דוגמניות. ראיון

השילוב בין דוגמנית לחברת כנסת אינו נפוץ מאוד בישראל. פנינה רוזנבלום עשתה את זה לתקופה קצרה ביותר; אורלי לוי אבקסיס, לעומתה, מצליחה לשמור על שרידות פוליטית לאורך שנים; ועכשיו, בכנסת ה-24, יש לנו דוגמנית בדימוס חדשה, וקוראים לה לימור מגן תלם (50).

בכלל לא בטוח שאתם מכירים את שמה של חברת הכנסת הטרייה מישראל ביתנו. ככה זה בעידן החוק הנורווגי, שבו שרים מתפטרים מהכנסת ובמקומם נכנסים לבית המחוקקים הישראלי המועמדים הבאים אחריהם ברשימות, פעמים רבות אנונימיים לחלוטין. מגן תלם זכתה להפוך לח”כית בעקבות התפטרותו של שר החקלאות ופיתוח הנגב והגליל עודד פורר.

לצד החסרונות הגדולים של התופעה הנורווגית, ובראשם ניפוח תקציבי הממשלה והכנסת, לפעמים מתגלים גם כמה יתרונות; למשל, הצטרפות של קולות חדשים ומרעננים עם אג’נדות חשובות, שבדרך כלל נדחקות לשולי העשייה הפרלמנטרית. גם למגן תלם, אמא לשני ילדים מחיפה, יש אג’ינדות כאלה, המבוססות על ניסיון החיים האישי והמקצועי שלה. כן, גם מתקופת הדוגמנות.

ח”כית לימור מגן תלם. צילום: דני שם טוב

“נולדתי וגדלתי בחיפה והתחנכתי בבית הספר הריאלי”, היא מספרת בראיון לאתר “שווים”. “בגיל 17 השתתפתי בתחרות מלכת היופי של ישראל ונבחרתי לסגנית מלכת היופי. באותה שנה ייצגתי את ישראל בתחרות מיס אירופה והגעתי למקום החמישי”. מלבד תחרויות יופי, מגן תלם הצטלמה גם לקמפיינים ולשערי עיתונים, כולל צילום של עדי ברקן לשער השבועון “לאשה”. גם היום היא משתפת פעולה עם ברקן, אבל נגיע לזה בהמשך.   

למרות ההתחלה הנוצצת, היא החליטה לקחת פנייה חדה מעולם הדוגמנות למחוזות אחרים. “אחרי שירות צבאי בחיל הים התחלתי ללמוד משפטים והוסמכתי לעורכת דין”, היא ממשיכה לספר. “את ההתמחות עשיתי בשלטון המקומי, ומשנת 2001 הייתי היועצת המשפטית של עיריית מגדל העמק. בנוסף, נסעתי למשלחות בחו”ל עם משרד העלייה והקליטה, וכך התוודעתי לעולם הפוליטי, הכרתי מובילי דעה והתחלתי לפעול במטה מפלגת ישראל ביתנו בחיפה, ולאחר מכן ברמה הארצית. משם, הדרך לכנסת כבר לא הייתה ארוכה כל כך”.

איך את משלבת את הניסיון בעולם הדוגמנות באג’נדה הפוליטית שלך?

“כשנכנסתי לכנסת היה לי ברור שאעסוק בנושאים שקרובים לליבי, בתור מי שמגיעה מעולם עריכת הדין, השלטון המקומי וגם הדוגמנות. יש לי את היכולת לשלב בין התחומים האלה. למשל, יזמתי הצעת חוק להוסיף סנקציות לחוק הפוטושופ, ובמקביל הגשתי הצעה למניעת קריסת מבנים ישנים, שקשורה לחוק המועצות המקומיות. גם הצעת החוק שלי לרישיון לסוכן דוגמנות נולדה מתוך הניסיון האישי שלי וההבנה שניתן לשנות את החוק באופן שיטיב עם הנשים שנכנסות לעולם הדוגמנות והפרסום ללא הדרכה וליווי”.

המעורבות שלה בנושא לא מסתכמת בהגשת הצעות חוק. במסגרת דיוני התקציב ל-2022-2023, מגן תלם הצליחה לשכנע את משרד הבריאות להכפיל את מספר המיטות בבתי החולים שמיועדות לנערות הסובלות מהפרעות אכילה. עבור הרבה מאוד בנות כאלה מדובר בזרקור של אור בתוך חיים קשים ומייסרים.

תלם מגן על שער “לאשה”. צילום: עדי ברקן

את נושא הפרעות האכילה היא מכירה טוב טוב מבפנים. “עולם הדוגמנות יכול להיות מתגמל מבחינות רבות, אך הוא מגיע עם מחירים קשים. דוגמניות סופגות ביקורת רבה על המראה שלהן באופן יומיומי, בין אם מסוכנים או מפרסומאים, סטייליסטים, צלמים וגרפיקאים. ראיתי מקרוב את חברותיי מרעיבות את עצמן וסופרות כל קלוריה שהן מכניסות לפה. ראיתי בנות מידרדרות בצורה משמעותית ולא הצלחתי לשכנע אותן שהן רזות מספיק.

“למזלי”, היא מוסיפה, “אני מגיעה מסביבה תומכת שדחפה אותי לרדוף אחרי החלום להיות עורכת דין, כך שיצאתי מהעולם הזה והצלחתי להימנע מההשפעות החמורות שמהן סובלות דוגמניות רבות. אבל נשארתי חברה של הרבה דוגמניות, פרסומאים וצלמים, כמו עדי ברקן שעוזר לי לקדם הצעות חוק רבות בקשר לעולם הדוגמנות”.

אחת מההצעות נוגעת ל”ריטושים” שנעשים לתמונות של דוגמניות בקמפיינים פרסומיים, כדי להפוך את הגוף שלהן ל”מושלם” ו”נטול פגמים”. “ברמת החקיקה הבנתי שיש בעיה בחוק הפוטושופ, שאמור היה לשנות את כל תעשיית הפרסום”, היא מסבירה. “החוק היה אמור להכריח מפרסמים לכתוב הבהרה שהתמונה עברה ריטוש, אבל הוא למעשה מעוקר מסמכויות לחלוטין. אחד החוקים הראשונים שהגשתי הוא תיקון לחוק הפוטושופ. התיקון נותן לחוק שיניים ומסדיר מנגנון אכיפה יעיל, באמצעות הטלת קנסות כבדים על מי שעושה את זה והחלת החוק גם על הרשתות החברתיות.

עדי ברקן. צילום מוויקיפדיה

“ברמת הטיפול בהפרעות אכילה, עם כניסתי לתפקיד עסקתי באיסוף נתונים וקיום דיונים על המצב הקיים מבחינת פערי הטיפול. מספר הסובלים מהפרעות אכילה הוא אסטרונומי ומוערך כיום ב-450 אלף נפש, כשבשנים האחרונות נרשמה עלייה עקבית של כ-1,500 חולים בשנה, וביתר שאת בתקופת הקורונה. לעומת זאת, מספר מיטות האשפוז לבני נוער עם הפרעות אכילה עומד היום על 46 בכל הארץ, כאשר זמן ההמתנה לאשפוז עומד על כ-8 חודשים. עבור נערה שסובלת מהפרעת אכילה, מיטת אשפוז היא עולם ומלואו. צריך לקחת בחשבון שבזמן ההמתנה לאשפוז מצבן של הבנות בדרך כלל ממשיך להידרדר, לעיתים עד כדי סכנת חיים אמיתית”.

 מה עושים?

 “הבשורה שהצלחתי להביא השבוע, בתמיכת שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ, היא שהחל מינואר 2022 יוכפל מספר מיטות האשפוז לנוער, וגם עמדות אשפוז יום עבור המתמודדים והמתמודדות עם הפרעות אכילה, וכל זה בתקציב של 30 מיליון שקלים בשנה. התקציב כולל בתוכו הוספת תקנים לאנשי מקצוע כמו תזונאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים. אני מתכוונת להמשיך ללוות את הקצאת התקציבים למחלקות ולשפר את זמני ההמתנה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לגבי התיקון לחוק הפוטושופ, מגן תלם מספרת שהיא עובדת עליו במרץ. “זה דורש להגיע להסכמות עם משרד הכלכלה בנושא הסנקציות הכלכליות על המפרסמים. במקביל, אני פועלת מול משרד העבודה על הצעת חוק לליווי קטינים בעת צילומים ועל רישיון לסוכני דוגמניות. אני מאוד מקווה שנצליח להעביר את החוקים האלה כבר במושב הכנסת הקרוב”.  

כמה רחוק תלכי בפוליטיקה?

“כרגע אני מתרכזת בהווה, בהעברת התקציב וייצוב הכלכלה. לאחר שהתקציב יעבור אוכל לעבוד ביתר שאת על הנושאים שאני עוסקת בהם. השאיפה שלי כחברת כנסת היא לפעול לטובת הציבור, לחזק את הכלכלה הישראלית, לקדם את מעמדן של נשים בכל תחומי החיים, להגביר את ההשקעה בפריפריה, וכן, גם למנוע הפרעות אכילה ולשפר את נושא דימוי הגוף אצל נערים ונערות”.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות