נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםבפנים גלויות: זה החשוד באונס הנערה עם הצרכים המיוחדים

בפנים גלויות: זה החשוד באונס הנערה עם הצרכים המיוחדים

הוארך מעצרו של תושב אשדוד איגור אולסיק. טוען: "לא אנסתי אותה, בגלל שהייתי שיכור חשבתי שהיא מבוגרת יותר"

החשוד איגור אולסיק. צילום מאתר Одноклассники

החשוד באונס הנערה עם הצרכים המיוחדים באשדוד הוא איגור אולסיק, תושב העיר בן 41. אולסיק הובא הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, והשופטת דורית בונדה האריכה את מעצרו בשישה ימים.

על פי החשד, הנערה, בת 14 עם אוטיזם בתפקוד גבוה, חזרה אתמול מבית הספר ברגל, נתקלה באולסיק, והוא הצליח למשוך אותה לביתו, שם – כך היא טוענת – כלא אותה ואז אנס אותה.

אחרי שהצליחה לברוח מביתו מיהרה הנערה לספר לבני משפחתה על מה שאירע, והם הזעיקו את המשטרה. שוטרים שהגיעו לביתו של אולסיק אספו ממצאים וראיות, ואלה הביאו למעצרו כעבור זמן קצר.

אולסיק אינו מכחיש שהוא מכיר את הנערה, אך טוען שלא אנס אותה. לטענתו, הוא בכלל היה שיכור בזמן האירוע, ולכן חשב שהיא מבוגרת בהרבה מכפי גילה. נציג המשטרה טען בדיון הארכת המעצר כי כל הדרך לביתו הנערה התנגדה וצעקה, אבל החשוד הצליח להביא אותם לשם ולנעול את הדלת. לדבריו, היא ניצלה בזכות ערנותה, כאשר בהזדמנות הראשונה שהייתה לה הצליחה להימלט מהמקום.

רגעים אחרי המעצר. אולסיק בידי השוטרים. צילום: משטרת ישראל

הנערה עצמה העידה בפני החוקרים כי אחרי האונס אולסיק ביקש ממנה את מספר הטלפון שלה, וגם השביע אותה לא לספר לאיש על מה שקרה. על פי המשטרה, לאולסיק אין עבר פלילי בעבירות מסוג זה.

ז’אנה זייצב, עורכת הדין של אולסקי מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה כי “החשוד מסר את גרסתו להשתלשלות האירועים, והוא מכחיש את החשדות נגדו. הוא משתף פעולה עם השוטרים, והמשטרה תבדוק את גרסתו”.

אולסיק כמעט לא פעיל ברשתות החברתיות בעברית, אבל ניתן למצוא עליו מעט מידע ברשתות בשפה הרוסית. הוא נולד וגדל באוקראינה, למד בין השאר במכון לאוטומציה והנדסת חשמל, והיום מתגורר באשדוד. גם אימו חיה בישראל.

אולסיק. צילום מאתר Одноклассники

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות