נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיאוטיזםהניצחון של האב ששבת רעב כחודש למען בנו האוטיסט וחבריו

הניצחון של האב ששבת רעב כחודש למען בנו האוטיסט וחבריו

עמנואל כהן סיים את השביתה לאחר שמשרד הרווחה נענה לרוב הדרישות שהציג בנושא מרכזי התעסוקה לאוטיסטים בתפקוד נמוך

עמנואל כהן, תושב ירושלים ואבא של יפתח, בן 22 עם אוטיזם, הודיע אמש כי הוא מפסיק את שביתת הרעב שבה פתח לפני כחודש במאהל מול בניין הכנסת. כהן קיבל את ההחלטה לאחר שמשרד הרווחה, בראשות השר מאיר כהן, נענה לרוב הדרישות שהציג בנושא מרכזי התעסוקה לאוטיסטים בתפקוד נמוך.

“המאבק שניהלנו בחודש האחרון הביא להישג גדול, והוא העלאת המודעות למצב הקשה במרכזי התעסוקה לבוגרים עם אוטיזם בתפקוד נמוך”, מסר כהן לאתר “שווים”. “יש הבנה גורפת שחייב להיות שינוי משמעותי בנושא. השינוי יקרה, בשלבים, בהדרגה, באחריות ובמקצועיות ובמעורבות ההורים”.

עמנואל כהן עם הבן יפתח

ואלה ההבנות המרכזיות שאליהן הגיע כהן עם שר הרווחה וצוות המשרד:

1. תוספת של 947 שקלים לחודש לבוגר עם אוטיזם בתפקוד נמוך מעל גיל 21 לכלל מסגרות התעסוקה.

2. תוספת משמעותית מאוד של הכשרות למדריכים ואנשי צוות נוספים. בנוסף, תהליכי ההכשרה יוקדמו ויושלמו בזמן קצר משמעותית ממה שהיה נהוג עד כה. הדבר יתבטא גם בגמול אותו יקבלו המדריכים. “זה שינוי עמוק וגדול”, מסביר כהן, “שיגביר את האיכות המקצועית של המדריכים במרכזים ויביא לשיפור משמעותי בתהליכי גיוס ושימור הצוותים”.

הורים תומכים בשביתה של כהן, בשבוע שעבר

3. סוכם על הקמת ועדה בראשות חוקר בכיר בתחום מהאקדמיה, בהשתתפות כהן ובהשתתפות נציגי הורים נוספים, נציגי משרד הרווחה ונציגי הגופים המפעילים את מרכזי התעסוקה. הוועדה  תמליץ לשר הרווחה תוך 90 יום על פיילוט להפעלת מרכזי התעסוקה לבוגרים עם אוטיזם בתפקוד נמוך, שיהווה מודל לתקנות החוק המתוכנן בתחום (חוק שירותי רווחה). הוועדה תלווה את הפיילוט ותהיה אחראית על הפעלתו. לוועדה יוקצו אמצעים משמעותיים מאוד לצורך הרצת הפיילוט.

שר הרווחה מאיר כהן. צילום מוויקיפדיה

“אני רוצה להודות לכל ההורים, המדריכים והמוני התומכים, שבלעדיהם לא היו מושגים הישגים אלו”, סיכם כהן.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ממשרד הרווחה נמסר: “אנחנו כבר חודש וחצי בשיח עם כלל ההורים והארגונים, ביניהם עמנואל. פנינו להיטיב עם הילדים והוריהם, וזה מה שמנחה אותנו”.

ליהיא לפיד, אשתו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, ובעצמה אמא לילדה עם אוטיזם, כתבה בתגובה להסכמות: “עמנואל – כל הכבוד. שמחה כל כך על ההישג ועל השינוי. יוצאים לדרך חדשה. זה מרגש ממש וכבוד לשר הרווחה ולממשלת השינוי על הנכונות לעשות מהפכה”.

עוד בנושא:

“הבן שלי מבקש ‘בוא הביתה’, אבל אני כאן להילחם עבורו ועבור כל האוטיסטים”

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות