נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאין כניסה לנכים למקומות הקדושים

אין כניסה לנכים למקומות הקדושים

דוח של הכנסת: רק 12 מתוך כ-130 אתרים הקדושים ליהודים נגישים לאנשים עם מוגבלות

כמעט כל המקומות הקדושים וקברי הצדיקים בישראל אינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות פיזית – כך עולה ממחקר שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת. ברשימה הלא מחמיאה נכללים המקומות המתוירים ביותר בארץ, ובהם מערת המכפלה, קבר רבי שמעון בר יוחאי ומערת אליהו הנביא בחיפה.

הדוח החדש, שהוכן לבקשת ח”כ משה אבוטבול מש”ס, מלמד כי מתוך כ-130 מקומות קדושים יהודיים, רק 12 אתרים מונגשים. 93 אתרים נוספים אינם נגישים, ולגבי עוד כמה עשרות אין מידע בנושא.  אחת הבעיות שמקשות על הנגשת האתרים היא ריבוי הגורמים המטפלים בהם, כאשר פעמים רבות לא ברור מי האחראי עליהם. גם למרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים אין תמיד את המידע המלא.

לא נגיש: קבר רבי שמעון בר יוחאי. צילום מוויקיפדיה

מקומות קדושים הם מקומות ציבוריים, וככאלה הם חייבים להיות מונגשים לאנשים עם מוגבלות, אבל כאמור המציאות שונה לחלוטין. למרבה הצער, הדוח מראה כי ברשות המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים אין רשימה אחידה הכוללת את כל המקומות שתחת אחריותו ומה מצב הנגישות בהם.

אם אתם אנשים עם מוגבלות פיזית ורוצים בכל זאת להגיע למקומות הקדושים, אלה האתרים המונגשים בארץ: בירושלים: הכותל המערבי, קבר דוד המלך. נבי סמואל: קבר שמואל הנביא, טבריה: קבר הרמב”ם, קבר רחל אשת רבי עקיבא, ג’יש: קבר שמעיה ואבטליון, חצור הגלילית: קבר חוני המעגל, צפת: קבר ר’ פנחס בן יאיר, בית הקברות העתיק, עין זיתים: קבר ר’ יהודה בר אלעאי, שזור:  קבר ר’ ישמעאל כהן גדול, יבנה: קבר רבן גמליאל דיבנה. לגבי קבר רבי עקיבא בטבריה, בימים אלה הוא נמצא בשיפוץ הכולל התאמות נגישות.

“מקבל פניות רבות מאנשים עם מוגבלות שבסך הכל רוצים להתפלל”. ח”כ משה אבוטבול

“מיום כניסתי לתפקיד חבר כנסת אני מקבל שוב ושוב פניות מאנשים עם מוגבלויות שרצונם הוא בסך הכל להתפלל בקברי צדיקים בכבוד”, אמר ח״כ משה אבוטבול בעקבות פרסום הדוח. “אני נלחם על כך, וב״ה אנו לקראת הצלחה סופית של הנגשת מערת המכפלה. החוק מחייב זאת, ואני קורא לשר הדתות לפעול ולהכין תוכנית מקיפה שעוד השנה יונגשו עשרות קברי צדיקים ואתרי דת – במטרה שתוך שנתיים כל הרשימה תהיה נגישה, בדיוק כמו שנדרש מכל מבני הציבור אחרים במדינה״.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות