נושאים קשורים

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
הסתדרות 480-100

הצגה חדשה חושפת את השכול דרך עיניו של אדם עם מוגבלות

"בוקר של שוטים" מבית תיאטרון עוטף הנגב מציגה את דמותו של עוזאי, אדם עם מוגבלות שאיבד את שני אחיו בעקבות מלחמת לבנון הראשונה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותעם התאמות נכונות, כמעט כל אדם עם מוגבלות יכול לעבוד

עם התאמות נכונות, כמעט כל אדם עם מוגבלות יכול לעבוד

פרויקט "שווים בתעסוקה" של מפעל הפיס, קבוצת "ידיעות-ynet" ואתר "שווים" גדל – ועוד מעסיקים מציעים לכם מקומות עבודה

מאת שיר-לי גולן, “ידיעות אחרונות”

מספר החברות שהצטרפו לפרויקט “שווים בתעסוקה” – מיזם משותף של מפעל הפיס, אתר “שווים” וקבוצת “ידיעות אחרונות”, שנולד כדי לחולל מהפכה חברתית ולהעלות באופן דרמטי את מספר המועסקים מתוך אוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות – גדל בקצב דרמטי.

בין המצטרפות החדשות, שהקצו משרות ייעודיות לאנשים עם מוגבלויות, נמצאת חברת סלקום, שמחפשת נציג/ת תמיכה טכנית למוקד בנתניה (לפרטים: [email protected]); אומיקס, חברת ביו־טכנולוגיה בנס־ציונה, מחפשת עוזר/ת אדמיניסטרטיבי/ת. אין צורך בניסיון קודם (לפרטים: [email protected]); בנק לאומי בראשון־לציון מחפש כמה בנקאים טלפוניים, בין היתר למרכז השירות של הבנק הדיגיטלי ולמרכז האשראי והמשכנתאות של הבנק (לפרטים: [email protected]); שטראוס מים מגייסת נציג/ת מכירות למוקד הסכמים (לפרטים: [email protected]); עיריית תל־אביב תשמח לקלוט סייע/ות וסייע/ות משלב/ות לגנים ובתי ספר (לפרטים: [email protected]); למרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) דרוש ספרן/ית (לפרטים: [email protected]); ירוק חברתי, מיזם שמעניק לבתי עסק שירותי מיחזור, מחפש אחראי משמרת באזור גוש־דן, עובד לאיסוף נייר ופסולת מחזור מבתי עסק באזור המרכז ועוד (לפרטים: [email protected]).

כל אלה מצטרפים לחברת ההייטק ארמיס סקיוריטי, שהודיעה בצעד דרמטי כי תיתן עדיפות בכל עשרות המשרות שהיא מבקשת לאייש לאנשים עם מוגבלויות שיתמודדו מול מועמדים בעלי נתונים דומים (לפרטים: [email protected]); למוזיאון ישראל, שם מחפשים סדרן יוצא יחידה קרבית (לשליחת קורות חיים: [email protected]); לבזק אונליין, שמעוניינת לקלוט עשרות עובדים עם מוגבלויות למוקדים הטלפוניים בבאר־שבע, קריית־מלאכי ובני־ברק (המייל:  [email protected]); חברת “תקשוב”, שמפעילה מרכזי שירות לקוחות מחפשת מאות עובדים למשרות בכל הארץ (פניות בטלפון 9802*); חברת המחקרים “אסקריא” מחפשת סוקרים טלפוניים בעלי היכרות עם המגזר החרדי (לפרטים: [email protected]); הלב”ץ ברוך בע”מ, חנות כלי בית ומוצרי בניין בחדרה, מחפשת קופאים, אנשי מכירות, עובדי מזכירות ואיש הנהלת חשבונות (לפרטים: [email protected]); “השפלה שירותי אמבולנסים” מחפשת עובדים למוקד מידע ותיאומים בכפר־סבא (מייל: [email protected]);  “החברה לשוויון סביבתי”, מפעל למיחזור מנועים חשמליים בג’וליס, מחפש עשרות עובדים מכל המגזרים – ערבים, יהודים ודרוזים (לפרטים: [email protected]).

בנוסף למשרות, מוצעים גם שני קורסי הכשרה ברשת המלונות “פתאל”, ולמי שיסיימו אותם בהצלחה מובטחת עבודה ברשת: אחד בתחום הבישול והשני בתחום המכירות והשירות. לקורס המכירות והשירות, שבוגריו יעבדו בתחומים כמו אופרציה של תיירות נכנסת, הזמנות עסקים, שירות ודיגיטל, מכירות ועוד, מוזמנים בוגרי 12 שנות לימוד עם כושר ביטוי ברמה גבוהה ותודעת שירות מצוינת. יתרון לבעלי ניסיון בתחומי התיירות, השירות והמכירות עם אנגלית טובה. למסלול “יסודות הבישול” מוזמנים בעלי  10 שנות לימוד עם אהבה לתחום. הקורס ישלב לימודים תיאורטיים והתמחות מעשית (להרשמה:   [email protected]).

עובדים נאנמים ולא מפונקים. פרויקט “שווים בתעסוקה”

חשוב להבין: כל המעסיקים האלה לא עושים טובה לאף אחד – חוץ מלעצמם. הם יזכו בעובדים נאמנים, משקיעים, יצירתיים, לא מפונקים, שיגרמו גם לקולגות שלהם להיות טובים יותר. ויש גופים שכבר הבינו שזה ממש שווה את ההשקעה שכרוכה – לפעמים – בהתאמת סביבת העבודה כך שהמגבלה לא תפריע.

שוכב על מיטה ועובד בהזמנות

קחו לדוגמה את חברת החשמל. כ־480 מעובדיה הם אנשים עם מוגבלויות, ולדברי ניצה רוגוזינסקי, מבקרת החברה ונציבת תלונות הציבור בה, “חברת החשמל מעסיקה עובדים עם מוגבלות מתוך בחירה והכרה בכך שתרומתם לארגון עולה עשרות מונים ביחס לתרומת מקום העבודה להם, ולא כי ‘צריך’. אצלנו, ביחידת הביקורת הפנימית ונציבות תלונות הציבור, ערכי ההכלה, הפתיחות, קבלת האחר – מושרשים עמוק בדנ”א של כל אחד מהעובדים. מעבר לערך החברתי והאישי, הטרוגניות בקרב עובדים בכל מקום עבודה היא בעיניי דבר חשוב שיש בו תרומה הדדית לכל המעורבים, כולל למקום העבודה”.

הערכים שרוגוזינסקי מדברת עליהם באים לידי ביטוי בשלל התאמות המיועדות לעובדים עם מוגבלויות בחברה, המועסקים בתפקידים שונים. מספר עופר קרן, מנהל אגף משאבי אנוש והממונה על נושא העסקה רב־גונית: “אנחנו מנגישים כל מה שאפשר, הן לטובת עובדים שלנו, שחלו או נפצעו ובמקום לשלוח אותם הביתה החזרנו אותם לעבודה, לעיתים אחרי הסבה מקצועית; הן לטובת עובדים חדשים. כבר שנים אנחנו רוכשים מסכים גדולים ומפתחים במעבדות שלנו עזרי ראייה שונים למען אנשים עם ליקויי ראייה, וכן תוכנות ליצירת ממשק עבור עובדים כבדי ראייה, שמיעה או דיבור.

“בנוסף, ייצרנו במיוחד עבור שני עובדים נמוכי קומה שעובדים בבית המלאכה של החברה כלי עבודה המותאמים לגודל כפות הידיים שלהם ושולחנות עבודה בגובה מתאים. התאמנו לרתך שנעזר בכיסא גלגלים עמדת עבודה בישיבה, בכיסא מיוחד; ואחד מעובדינו, שנפצע ויכול רק לשכב או לעמוד – עובד במחלקת ההזמנות בשכיבה במיטה מיוחדת, ויש לרשותו סטנד שעליו הוא יכול לתלות דברים שהוא זקוק להם בעבודה מול המחשב. כדי שלא ירגיש חריג בחדר האוכל – קנינו שולחנות בר וכיסאות בר, שלא רק הוא נהנה מהם.

“אנחנו מעסיקים גם עובדים על הרצף האוטיסטי במתכונת של מפעל פתוח – הם מגיעים אלינו בבוקר, מתקנים ארונות חשמל, וחוזרים לבתיהם בסוף היום. כל הכנסים והישיבות שלנו מתקיימים בסיוע מתורגמנים לשפת הסימנים וכל סרטוני החברה כוללים כתוביות – לטובת כבדי השמיעה. כבדי הראייה משתמשים במכשירי טלפון מיוחדים שגם מקריאים. העובדים שלנו משתכרים שכר שווה, ולא מותאם, ומקבלים את התנאים שלהם זכאים כל עובדי החברה”.

שלטי ברייל על הקירות ומתקני כושר לגבהים שונים

גם בחברת מיקרוסופט ישראל נעשות התאמות רבות לטובת עובדים עם מוגבלויות. עדי מור־בירן, מנהלת שיווק סטרטאפים ומנהלת תחום עובדים עם מוגבלויות, ועופר ניר, מנהל נכסים בחברה, מספרים: “כשהתחלנו לתכנן את הקמפוס החדש חרתנו על דגלנו את הזכות להיות נגישים לכולם – עובדים, לקוחות ומבקרים – ולכן הכניסה היא קרוסלה ענקית ולצידה דלת עם לחצן נמוך אשר מתאים גם לאנשים בכיסאות גלגלים וגם לנמוכי קומה.

“על הרצפה יש פסי הולכה לטובת כבדי ראייה, וכל הקמפוס מרושת בטכנולוגיה שמסבירה את הדרך ומכוונת לדברים בסביבה, כך שגם כבדי ראייה יכולים להתנהל התנהלות עצמאית לגמרי. לצד המדרגות יש מאחזי יד ייעודיים ובכל האתר יש שלטים עם הסברים בברייל, אפילו ליד יצירות האמנות התלויות על הקירות.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“השולחנות בלובי, וכן האסלות והכיורים, מתקני הכושר והסלים בגינות מתכווננים לגבהים שונים. כבדי שמיעה יכולים להיעזר אצלנו בטכנולוגיית הגברה, וכן במיקרופונים ובאוזניות מתאימות. בכל קומה יש קפיטריה שבה הדלתות בשני גבהים, וכך גם הכיורים ודלפקי ההכנה וההגשה שעליהם מונחים מכונות קפה, קומקומים, טוסטרים וכו’.

“מעבר להנגשה הפיזית, אנחנו בשאיפה מתמדת להגדיל את מספר המועסקים עם מוגבלויות, בדגש על תפקידי ליבה; אנחנו מתאימים את תהליכי הגיוס לאנשים על הרצף האוטיסטי כדי שיהיה להם קל יותר לעבור את ראיונות הקבלה בהצלחה – למשל באמצעות היכרות מוקדמת עם החלל כדי לצמצם את החרדה, וקיום הראיונות בחדרים שקטים. בנוסף, עובדים עם מוגבלות ומנהליהם מקבלים מנטורינג לכל אורך הדרך. אנחנו לא עושים את הדברים כדי לצאת ידי חובה ולעמוד בקריטריונים – אלא מתוך ראיית התועלת העסקית. ככל שהאוכלוסייה מגוונת יותר – כך היא מייצגת יותר צרכים, והמוצרים שלנו יכולים לפנות לעוד ועוד קהלים, ויש בזה רווח כמובן”.

אם עד עכשיו לא מצאתם עבודה מתאימה, כנסו לאתר “עבודה נגישה”, שם מחכות לכם מאות משרות המיועדות לאנשים עם מוגבלות.

בשיתוף מפעל הפיס וקבוצת “ידיעות אחרונות-ynet

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות