נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותהילדה שאיבדה את ידיה ורגליה זכתה בפרס "הגאווה של בריטניה"

הילדה שאיבדה את ידיה ורגליה זכתה בפרס “הגאווה של בריטניה”

הרמוני-רוז אלן בת ה-7 הגיעה להישגים ספורטיביים אדירים, ועל הדרך גייסה תרומות בהיקפים גדולים לצדקה

“גאוות בריטניה”. הרמוני-רוז אלן. צילום מעמוד הפייסבוק

הרמוני-רוז אלן, בת שבע מהעיר באת בבריטניה, היא אחת מזוכי “פרס הגאווה של בריטניה” השנה. את הפרס מעניק העיתון “דיילי מירור”. “המירור” נימק כי “הרמוני-רוז זכתה ב’גונג ילד האומץ’ על כוחה המדהים”.

כשהייתה בת עשרה חודשים בלבד לקתה הרמוני-רוז בדלקת קרום המוח. היא הגיעה לבית החולים במצב אנוש, כאשר רגליה וידיה שחורות לחלוטין. החיידק שפגע בגופה היה כל כך קטלני שלרופאים לא נותרה ברירה אלא לקטוע את ידיה, רגליה וגם חלק מאפה כדי להותירה בחיים.

למרות שקיבלה סיכוי של 10 אחוזים לשרוד, והוריה התבקשו לבטל את תמיכתם בהחזקתה בחיים באמצעים מלאכותיים, היא ניצחה את כל הסיכויים והפתיעה את כולם. עם תמיכה משפחתית וקהילתית רחבה היא התפתחה עם השנים בצורה נהדרת, וכעת היא אוהבת כתיבה, ציור וגם ענפי ספורט שונים, כולל שחייה, ריקוד והתעמלות.

את האהבה לספורט מינפה הרמוני-רוז להישגים בלתי רגילים וגם לצדקה. בשנת 2019 היא חצתה את קו הסיום של חצי מרתון עם התותבות שלה, ועל הדרך גייסה 6,450 פאונד עבור ארגון צדקה לילדים.

ב-2020, במהלך הסגר הראשון, היא השלימה את אתגר ה-2.6 שלה, כשהתמודדה עם שישה דברים שרופאים אמרו שהיא לעולם לא תעשה בגלל המוגבלות שלה 26 פעמים. זה כלל ריצה, שירה, ציור, שחייה, התעמלות וקפיצות, ובמהלך הזה היא גייסה יותר מ-76,000 פאונד עבור המאבק בדלקת קרום המוח.

האתגר האחרון שלה השנה היה לעלות על קיר טיפוס 100 פעמים ולרוץ 500 מטרים בפעם הראשונה על הלהבים שלה, וכל זאת במטרה לגייס 20,000 פאונד למגרש משחקים נגיש.

הרמוני-רוז עם התותבות על מגרש הכדורגל

במרץ האחרון קיבלה הרמוני-רוז את הזרוע הביונית הראשונה שלה. אחד הדברים הראשונים שהיא בחרה לעשות היה לצבוע את הציפורניים החדשות שלה, ויותר מרגש מכך – לראשונה היא יכולה הייתה להחזיק את היד של אמא שלה מאז שהייתה תינוקת.

מנחת הטקס של “המירור” קרול וורדרמן אמרה: “החלק האהוב עליי בפרסים הם הזוכים וכמה הם שמחים שהם נחגגים. האנשים המדהימים האלה גורמים לך לרצות להיות אדם טוב יותר. למרות שכולם אומרים כמה זה גורם להם לבכות, זו גם חגיגה של כל הדברים יוצאי הדופן באמת שהם עשו”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

המנחה השנייה אשלי בנג’ו הוסיפה: “יש לי כל כך הרבה כבוד והערצה לכל הזוכים ואני לא יכולה לחכות לפגוש אותם, לראות את המבט על פניהם כשהם מופתעים וחוגגים ולחוות את הרגע המיוחד הזה באמת. איתם”.

טקס פרסי ה-“Daily Mirror Pride of Britain” ישודר ב-ITV ב-4 בנובמבר בשעה 20:00.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות