נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותכוכב נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים עולה לליגה של הגדולים ביותר

כוכב נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים עולה לליגה של הגדולים ביותר

עמית ויגודה הצטרף לקבוצת האנובר יונייטד הגרמנית שמשחקת גם ביורוליג. המאמן: "יש לו איכויות טובות בכל קנה מידה"

עמית ויגודה, מהכישרונות המבטיחים ביותר של כדורסל כיסאות הגלגלים בישראל, הצטרף השבוע לקבוצת הכדורסל האנובר יונייטד מהבונדסליגה בגרמניה, אחת מהליגות הטובות ביותר בעולם בתחום.

ויגודה בן ה-19 מהיישוב עומר שבדרום, צעיר קטוע רגל, נחת בהאנובר בשבת האחרונה ונפגש עם מנהל הקבוצה אודו שולץ. ביום שני הוא התאמן בפעם הראשונה עם קבוצתו החדשה, בה הוא מיועד לשמש בתפקיד הרכז.

מלבד הליגה הגרמנית, האנובר יונייטד משחקת גם ביורוליג, ועבור ויגודה מדובר בהזדמנות מצוינת לשחק בליגה של הגדולים ביותר. מאמן האנובר יונייטד מרטין קלאק אמר עליו: “הוא שחקן צעיר ומוכשר מאוד. יש לו איכויות טובות בכל קנה מידה. אני שמח מאוד שעכשיו נוכל לנצח עם שחקנים מרגשים כמו עמית. זה משתלב בצורה מושלמת עם הפילוסופיה שלנו”.

עמית ויגודה אחרי הזכייה באליפות המכללות בארה”ב. צילום: אריק טראוגוט

בישראל מכונה ויגודה “דני אבדיה של כדורסל כיסאות הגלגלים”, והוא קיבל את הכינוי הזה בזכות. הוא החל להתאמן בשנת 2012, כאשר משפחתו התגוררה בארצות הברית. ב-2015 הוא חזר לישראל ושיחק במועדון אילן רמת גן. בשנה שעברה שב לארצות הברית כדי ללמוד ולשחק במדי אוניברסיטת טקסס-ארלינגטון, איתה זכה באליפות המכללות, וגם נבחר  לשחקן הטוב ביותר של הטורניר (MVP). ברגע ההוא גם הבחינו בו בהאנובר יונייטד.

ויגודה הוא גם חבר נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, והוביל אותה למדליית ארד באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה באיטליה. “כרגע אני רוצה לעשות את מה שאני הכי אוהב, וזה לשחק כדורסל”, הוא אמר השבוע לאחד מכלי התקשורת בגרמניה. “בשבילי האנובר היא המקום הטוב ביותר בשביל זה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות