נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיחדשותכוכב נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים עולה לליגה של הגדולים ביותר

כוכב נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים עולה לליגה של הגדולים ביותר

עמית ויגודה הצטרף לקבוצת האנובר יונייטד הגרמנית שמשחקת גם ביורוליג. המאמן: "יש לו איכויות טובות בכל קנה מידה"

עמית ויגודה, מהכישרונות המבטיחים ביותר של כדורסל כיסאות הגלגלים בישראל, הצטרף השבוע לקבוצת הכדורסל האנובר יונייטד מהבונדסליגה בגרמניה, אחת מהליגות הטובות ביותר בעולם בתחום.

ויגודה בן ה-19 מהיישוב עומר שבדרום, צעיר קטוע רגל, נחת בהאנובר בשבת האחרונה ונפגש עם מנהל הקבוצה אודו שולץ. ביום שני הוא התאמן בפעם הראשונה עם קבוצתו החדשה, בה הוא מיועד לשמש בתפקיד הרכז.

מלבד הליגה הגרמנית, האנובר יונייטד משחקת גם ביורוליג, ועבור ויגודה מדובר בהזדמנות מצוינת לשחק בליגה של הגדולים ביותר. מאמן האנובר יונייטד מרטין קלאק אמר עליו: “הוא שחקן צעיר ומוכשר מאוד. יש לו איכויות טובות בכל קנה מידה. אני שמח מאוד שעכשיו נוכל לנצח עם שחקנים מרגשים כמו עמית. זה משתלב בצורה מושלמת עם הפילוסופיה שלנו”.

עמית ויגודה אחרי הזכייה באליפות המכללות בארה”ב. צילום: אריק טראוגוט

בישראל מכונה ויגודה “דני אבדיה של כדורסל כיסאות הגלגלים”, והוא קיבל את הכינוי הזה בזכות. הוא החל להתאמן בשנת 2012, כאשר משפחתו התגוררה בארצות הברית. ב-2015 הוא חזר לישראל ושיחק במועדון אילן רמת גן. בשנה שעברה שב לארצות הברית כדי ללמוד ולשחק במדי אוניברסיטת טקסס-ארלינגטון, איתה זכה באליפות המכללות, וגם נבחר  לשחקן הטוב ביותר של הטורניר (MVP). ברגע ההוא גם הבחינו בו בהאנובר יונייטד.

ויגודה הוא גם חבר נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, והוביל אותה למדליית ארד באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה באיטליה. “כרגע אני רוצה לעשות את מה שאני הכי אוהב, וזה לשחק כדורסל”, הוא אמר השבוע לאחד מכלי התקשורת בגרמניה. “בשבילי האנובר היא המקום הטוב ביותר בשביל זה”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות