נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותארגונים בארה"ב הכריזו על מצב חירום לאומי בתחום בריאות הנפש בילדים

ארגונים בארה”ב הכריזו על מצב חירום לאומי בתחום בריאות הנפש בילדים

הסיבה: זינוק בשיעור הבעיות הנפשיות וההתאבדויות בקרב ילדים ונוער. קריאה לממשל להגדיל את המימון לתחום

צילום המחשה: ביגסטוק

שלוש הקבוצות המובילות בנושא בריאות ילדים בארצות הברית הכריזו לאחרונה על מצב חירום לאומי בתחום בריאות הנפש בילדים ובני נוער. זאת, בעקבות עלייה בשיעורי הבעיות הנפשיות ומקרי ההתאבדות בגיל הילדות מאז 2010 ועד היום, שאף החמירו משמעותית במהלך מגיפת הקורונה.

מאחורי ההצהרה הדרמטית עומדים האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, איגוד בתי החולים לילדים והאקדמיה האמריקאית לפסיכיאטריה של ילדים ומתבגרים. יחד מייצגים הארגונים הללו כ-200 בתי חולים ויותר מ-77 אלף רופאים.

“ההחמרה במצב בריאות הנפש בילדים נמשכת בהתמדה לאורך העשור האחרון”, כתבו הארגונים בהודעה שפירסמו. “אבל מגיפת הקורונה והמתח שגרמה, כמו גם נושא אי השוויון הגזעי, החריפו את האתגרים”.

נשיאת האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, ד”ר לי סביו בירס, הוסיפה כי “הצעירים סבלו כל כך הרבה לאורך המגיפה הזו, ולמרות שהרבה מתשומת הלב מופנית בדרך כלל להשלכותיה הבריאותיות הגופניות, איננו יכולים להתעלם מהמשבר הבריאותי הנפשי המתגבר שעומד בפני המטופלים שלנו”.

הנתונים בארה”ב מלמדים שבשנת 2020 אחוז הביקורים במחלקות המיון בבריאות הנפש עלה ב-24% אצל ילדים בגילאי 5 עד 11 וב-31% בקרב בני 12 עד 17 בהשוואה ל-2019. בששת החודשים הראשונים של 2021 חלה עלייה של 45% במספר מקרי הפציעה העצמית וההתאבדות בקרב בני 5 עד 17 לעומת התקופה המקבילה ב-2019.

סיכון מוגבר נרשם אצל נערות מתבגרות. על פי נתוני המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, מפברואר עד מרץ השנה, הביקורים במחלקות המיון בגין חשד לניסיונות התאבדות זינקו ב-51% עבור בנות בגילאי 12 עד 17 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019.

מכון Child Mind פירסם החודש מחקר שמצא כי 55% מהילדים חשו יותר “עצובים, מדוכאים או אומללים” כתוצאה מהמגיפה. כ-70% מהילדים והמבוגרים דיווחו על מידה מסוימת של אי נוחות נפשית המתבטאת בבדידות, עצבות או עצבנות.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

הארגונים קראו לממשל האמריקאי להגדיל את המימון הפדרלי לבדיקות, אבחון וטיפול בבריאות הנפש בילדים ובני נוער, כמו גם לתוכניות למניעת התאבדויות בבתי ספר. “גישה לרפואה טלפונית ולטיפול נפשי בבתי ספר צריכה להיות בראש סדר העדיפויות”, כתבו בהודעה.

נשיאת האקדמיה האמריקאית לפסיכיאטריה של ילדים ומתבגרים, גבריאל קרלסון, אמרה ש”מצב החירום המתמשך בבריאות הציבור החמיר את המצב הרע גם כך בתחום בריאות הנפש בילדים. אנחנו מטפלים בצעירים עם שיעורי דיכאון, חרדה, טראומה, בדידות ואובדנות גואה, שיהיו להם השפעות מתמשכות עליהם, על משפחותיהם, על הקהילות שלהם ועל כל העתיד שלנו”.

עוד ציינו הארגונים כי ילדים מקבוצות מיעוט, ובהם ילדים שחורים, היספאנים ואינדיאנים, הושפעו עוד יותר לרעה ממשבר בריאות הנפש.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות