נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"אנחנו אחת המדינות היחידות בעולם שאין בהן גוף יציג לאנשים עם מוגבלות"

“אנחנו אחת המדינות היחידות בעולם שאין בהן גוף יציג לאנשים עם מוגבלות”

יש 1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות בישראל – למה הם לא מיוצגים על ידי גוף אחד חזק מול המדינה?

האם בקרוב יהיה ארגון אחד לכל האנשים עם מוגבלות בישראל? התוכנית להקמתו יצאה לדרך ביום שלישי בשבוע שעבר בהשתתפות עשרות הארגונים השונים המייצגים את קהילת האנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית. הנציגים התכנסו לשיחת ”זום” כדי לשמוע על התוכנית שיזם שר הרווחה, מאיר כהן, יחד עם השופט בדימוס, שלמה שהם, חברת הכנסת לשעבר נאדיה חילו ז”ל ומעוזיה סגל, עובד סוציאלי ותיק (ונכה צה”ל).

בנוסף, השתתפו במפגש המקוון מנכ”ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר ויו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ אפרת רייטן. המציגים הדגישו את חשיבות הקמת הארגון והביעו תקווה שיהפוך במהרה לאחד מהארגונים החזקים במדינה.

קטוע יד עם פרוטזה
“יבחרו 80 נציגים מכל הארץ המשלמים דמי חבר, יחד עם 40 נציגי הארגונים הגדולים בישראל” (צילום: Bigstockphoto)

דמי חבר ובחירות

נכון להיום יש 1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות בישראל. מטרת העל של הארגון היא שיהיו כמה שיותר אנשים שישלמו דמי חבר סמליים מדי חודש או שנה (טרם הוחלט), למען פעילות הארגון וניתוב הכספים לפי החלטת חברי הארגון.

לפי ההצעה, כל אדם עם 20% נכות יהיה זכאי להיות חלק מהארגון. כדי שהארגון יהיה עצמאי הוא יהיה חייב להיות תלוי בעצמו ולא בממשלה או בביטוח הלאומי. עם זאת, בשנה הראשונה של הקמת הארגון, הממשלה תספק תקציב התחלתי לפעילותו ולמימון הבחירות לראשות הארגון. עם זאת, יו”ר נגישות ישראל, יובל וגנר, אמר בשיחה: “בכוונה בחרנו לא לרשום חברים בארגון ולבקש מהם דמי חבר, זה בעייתי וצריך לקחת את זה בחשבון”.

“אנחנו אחת המדינות היחידות בעולם שאין בהם גוף יציג לאנשים עם מוגבלות”, אמר בשיחה שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן. “נוכל ליצור ארגון חזק מאוד כמו שקיים בארה”ב, איטליה, גרמניה ויוון – שיגיד מה הוא רוצה, מה הוא צריך ושאחריו יהיו כלל האנשים כגוף אחד”.

השר הגיב לביקורת שהממשלה תתערב בפעילות הארגון: “אני רואה את התגובות על הממשלה, אנחנו לא מנסים להקים כלום, אלא בסך הכול נותנים לכם פלטפורמה. אף אחד לא מקבל מאיתנו הוראות. זה ניסיון לאגד את כל הכוחות לגוף אחד במקום לדבר עם כל אחד בנפרד, יהיה גוף יחיד לעבודה עם הממשלה, ככה ראוי וככה צריך”.

120 נציגים – כמו בכנסת

לפי ההצעה, יבחרו 80 נציגים מכל הארץ המשלמים דמי חבר, יחד עם 40 נציגי הארגונים הגדולים בישראל (עוד לא ברור לפי אילו קריטריונים ייבחרו הארגונים) ויחד ירכיבו את 120 חברי האסיפה הכללית של הארגון שיקבעו את ועדות הכספים, ועדת הביקורת והמדיניות של הארגון היציג.

לאחר הקמת האסיפה הכללית, ייבחרו 15 נציגים מתוך 40 הנציגים של הארגונים יחד עם 30 חברים שייבחרו מתוך הנבחרים בבחירות הכלליות (אלו שלא מיוצגים במסגרת הארגונים השונים) וישמשו כחברי המועצה של הארגון. הם יקבעו את מהות הארגון, הוועדות המקצועיות בנושאים שונים ועוד.

בשלב הבא יוקם הוועד המנהל של הארגון, שיורכב מתשעה חברים: שלושה נציגים מהארגונים השונים ועוד שישה חברים שייבחרו על ידי המועצה ויהיו אחראים לניהול השוטף של הארגון.

לבסוף ייבחר יו”ר הוועד המנהל של הארגון, שיהיה אחראי להביא את החלטות הארגון לגורמים הבכירים בממשלה ויפעל למען אוכלוסיית האנשים עם המוגבלות.

“זכיתי במשך כל הדיונים שקיימנו בשיתוף פעולה מלא של כל הארגונים”, אמרה יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ אפרת רייטן. “הדיון הזה כה חשוב, לנסות ולקדם ארגון יציג או פדרציה או כל מתווה אחר לאיחוד כוחות אנשים עם מוגבלות בישראל הן לארגונים הגדולים והקטנים יותר. הדרך לא פשוטה, אך אני עדיין מאמינה שזה אפשרי. הארגונים לוקים בתסמונת הריבים וחלוקת הסמכויות ואני מאמינה שאפשר לגשר על הפערים עם קצת רצון מהצדדים”.

נכון להיום, עדיין לא נקבע מועד לפגישה נוספת ובמשרד הרווחה מציינים שהם מעוניינים לשמוע את כל הארגונים הקשורים לאנשים עם מוגבלות בישראל לגבי היוזמה הזו – מי בעד, מי נגד ומדוע?

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות