נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותסטנדאפ בחושך והופעה של להקת שלווה

סטנדאפ בחושך והופעה של להקת שלווה

אחרי הפסקה של שנה, מרכז נא לגעת חוזר בשלישי עם פסטיבל ובו הופעות ופעילויות מיוחדות של יוצרים חרשים ועיוורים

פסטיבל “נא לגעת לאמנות פורצת גבולות” ייפתח מחר (שלישי) במרכז נא לגעת ביפו, ובמסגרתו יתקיימו מופעים ופעילויות של יוצרים ואמנים עיוורים, חרשים, וכבדי ראיה ושמיעה שפתוחים לקהל הרחב. 

הפסטיבל חוזר אחרי הפסקה של שנה בשל מגפת הקורונה, ויופיעו בו גם אמנים כמו שלום חנוך, להקת שלווה, מנשה נוי, דניאל סולומון, ועוד. 

בין האירועים יתקיימו הופעה של להקת שלווה, המורכבת ממוזיקאים עם מוגבלויות; שתי בכורות להצגות חדשות מרפרטואר תיאטרון נא לגעת: ‘הסוהר מבלוק 11’ – הצגת היחיד של השחקן והיוצר העיוור חזי אליהו, שעיבד אותה על פי ספרו של אמיר השכל על סיפורו המדהים של הסוהר הראשי היהודי באגף הנורא מכל באושוויץ, ולצדה ‘עד שייקטף התפוח’ – שיפתח את הפסטיבל. זהו המחזה הייעודי הראשון בישראל שנכתב בהתאם למגבלות משתתפיו וההפקה המקורית הראשונה של תיאטרון נא לגעת מאז הקמתו. 

עוד יתקיימו בסדרת ‘שחור ולבן בצבעים’ של נא לגעת – ערב ספרותי-מוסיקלי בהשתתפות פרופ’ חיים באר, פרופ’ ניסים קלדרון, מנשה נוי, קרן טננבאום, דניאל סלומון ועוד, שיעסוק בסיפור של רבי נחמן מברסלב; מופע סטנדאפ בחושך של הקומיקאי לקוי הראייה גסטון דרוגר; מונודרמה של השחקנית החירשת-עיוורת בת שבע מלכה בר-נתן ולצדו פאנל נשים יוצרות; יריד אמנים עם מגבלה חושית; סדנת טעימות בירה ייחודית בחשיכה בהובלת מיקסולוג; מופע אלתור אינטימי בהשתתפות שחקנים עיוורים וכבדי ראייה לצד רואים; תערוכת ציורי גוף על מודליסטים חירשים בהתאם לסיפור חייהם אותם יצרה האמנית נעם הינדין ועוד.

את הפסטיבל ינעל מופע חושך חד פעמי של ‘יציאה’ עם שלום חנוך ומשה לוי.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

לדברי מנכ”ל מרכז ‘נא לגעת’, אורן יצחקי: “תכנית הפסטיבל מהדהדת את חזון המרכז. מדובר בבמה לתרבות ואמנות יוצרת, המקדמת דיאלוג שוויוני ומובילה לשינוי חברתי מתוך אמונה ברוח האדם וביכולתו לגעת ולשנות. המרכז פועל בתחום האמנות המשלבת, אשר לא רק מעסיקה ומקדמת אמנים עם מוגבלות, אלא גם חושפת את הקהל למצבים חברתיים שאינו מכיר לרוב”. 

הפסטיבל יתקיים החל ממחר, שלישי 16.11.21 ויימשך עד מוצאי שבת, 20.11.21 במרכז נא לגעת – רציף העלייה השנייה, תיבה מס’ 6. לרכישת כרטיסים ולתוכניה המלאה, היכנסו לאתר נא לגעת בקישור הבא או התקשרו לטלפון 03-6330808. 

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות