נושאים קשורים

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו

13,220 פצועי צה”ל במלחמה: “למשפחות אין מספיק מעטפת”

ח"כ רייטן בוועדת החוץ והביטחון: "אין הגנה מפיטורים להורי החייל הפצוע, חסרים מענים לאחר שחרורו מביה"ח ואין תמיכה נפשית מספקת לאחים"

המשטרה מבקשת: צרו קשר אם אתן מזהות את החשוד

מאיר גבריאל (35) מקריית אונו נעצר בחשד לאינוס במרמה של נערות עם מוגבלות, והמשטרה מפרסמת את תמונתו כדי לאתר מתלוננות נוספות

גאווה: 6 סטודנטים עם מוגבלות שכלית סיימו תואר ראשון

הלימודים נערכו באוניברסיטת בר אילן, ביוזמת פרויקט "עוצמות" שמפעיל מודל הכשרה ייחודי. אחת הבוגרות: "תמיד יש תקווה. אפילו בגיל מבוגר אפשר ללמוד ולהגשים חלומות"



פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"
ראשיחדשותבגלל ויכוח עם המלווה: נהג הסעות בר"ג נטש ילדים עם אוטיזם בדרך...

בגלל ויכוח עם המלווה: נהג הסעות בר”ג נטש ילדים עם אוטיזם בדרך לגן

המלווה ירדה מהרכב לצלצל לאחראית על הנהג בעירייה, ובינתיים הוא הוריד עוד ילד ונסע מהמקום. העירייה: המלווה זומנה לבירור

מחדל בגן לילדים עם צרכים מיוחדים ברמת גן: ילדים בני 3-4 ננטשו ביום שישי האחרון על ידי נהג הסעות באמצע הדרך לגן תקשורת בעיר. לדברי ההורים, המלווה של ההסעה ירדה ממנה בשלב כלשהו בעקבות ויכוח עם הנהג, ובתגובה הוא הוריד ילד נוסף שהיה על הרכב ונסע מהמקום.

מדובר בילדים על הרצף האוטיסטי הנעזרים בהסעה כדי להגיע לגן “תל השומר” בעיר, המרוחק ממקום מגוריהם. מעדויות שהגיעו לאתר “שווים” עולה כי במהלך הנסיעה, בדרך לאיסוף הילד השלישי, התפתח ויכוח בין הנהג למלווה על דרך הנסיעה, כאשר המלווה ביקשה ממנו לשים “ווייז” כדי שהיא תוכל להיות מרוכזת בילדים, ואילו הנהג סירב ורצה שהיא תכוון אותו בדרך.

כאשר הגיעו לתחנת האיסוף האחרונה, כך העידו ההורים, המלווה ניסתה להשיג את האחראית על הסעות החינוך המיוחד ברמת גן כדי לקבל ממנה עזרה בסיטואציה שנוצרה, אך לא הצליחה, ולכן בחרה לרדת מהרכב. ילד אחד ירד איתה כשהוא מחזיק את ידה, ולאחר מכן הוריד הנהג על דעת עצמו את הילד השני עם הבוסטר שלו, לחץ על דוושת הגז ונסע מהמקום. המלווה נותרה עם שני הילדים בצד הדרך, כאשר הילד השלישי טרם עלה על ההסעה.

הנהג ברכב ההסעות כפי שצולם על ידי אחד ההורים ביום שישי

אמא של אחד הילדים סיפרה ל’שווים” כי המלווה צילצלה אליה, והיא עצמה הגיעה לקחת אותה ואת הילדים מהנקודה בה היו עד לגן. “נהג כזה חסר סבלנות לא צריך להיות במערך הסעות לילדים, קל וחומר לא ילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי”, הדגישה האם. “המלווה התלוננה עליו לא פעם. על התפרצויות הזעם שלו, על כך שהוא לא מכיר את הדרך ומצפה שהיא תהיה ה’ווייז’ שלו. חוץ מזה, הוא לא מגיע בזמן להסעות, מעשן בחוץ ועולה לאוטו שמסריח מריח של סיגריות.

“התפקיד של המלווה הוא להיות עם הילדים”, הוסיפה האם, “להסתכל עליהם, לדבר איתם ולא להיות מדריכת הדרך של הנהג. הילדים מחכים להסעה בחוץ לפני השעה שבע בבוקר, קר מאוד בשעה הזאת, ואין סיבה שהם יחכו שהנהג יסיים סיגריה ויגיע באיחור, ובטח שלא יוריד אותם מההסעה באמצע. נאלצתי פשוט לעזוב את הכל ונסעתי לקחת את הילדים לגן”.

אם נוספת, שבנה הורד לדבריה בכוח על ידי הנהג, שוקלת להגיש נגדו תלונה למשטרה. “באיזו זכות הנהג נוגע בילד שלי ומוריד אותו מההסעה?” היא שואלת בכעס, “הוא צריך לנהוג, אסור לו לגעת בבן שלי. הוא לקח אותו וגם זרק את התיק שלו. קיבלתי טלפון מהמלווה שאמרה לי שהנהג הוריד אותו מההסעה עם הבוסטר והשאיר את הילדים לבד בקור. המזל הוא שהורה של הילד השלישי שעוד לא הספיק לעלות להסעה היה שם, אחרת אני לא יודעת איך המלווה הייתה מסתדרת עם שלושה ילדים”.

שתי האמהות טוענות כי המקרה המדובר הוא החמור ביותר שאירע עד עכשיו, אך זו לא הפעם הראשונה שיש בעיות עם מערך ההסעות ברמת גן. “יש עשרות תלונות לגבי מערך ההסעות של העירייה, בייחוד לגבי גן תל השומר”, אומרת האם השנייה, “כולם היתממו, והיה ברור שזה רק עניין של זמן עד שמשהו כזה יקרה. עד שהיו כבר נהגים טובים, פתאום שינו לנו את הנהגים. לא הבנו למה הם עושים את זה. מה היה קורה אם אחד הילדים היה בורח למלווה? אני לא רוצה לחשוב על זה”.

כמה שעות לאחר האירוע פנינו לאחראית על ההסעות של החינוך המיוחד בעיריית רמת גן, והיא הבהירה מיד: “הנהג הזה לא יעבוד עם העיריה יותר”. יחד עם זאת, היא הדגישה כי האחריות כאן היא גם של המלווה. “היא לא הייתה צריכה לצאת מהרכב ולהתקשר”, הוסיפה האחראית. “לא משנה מה הייתה התקרית בהסעה, הילדים היו צריכים להגיע לגן. הייתה כאן מחשבה לא נכונה של שני הצדדים. מהרגע שנודע לי מה קרה ניסיתי להשיג את חברת ההסעות, אבל אף אחד לא ענה לי. ביום ראשון אטפל בנושא ביתר שאת. אנחנו דואגים רק לילדים, אני לא מחנכת נהגים. אני פחדתי שיתחיל לרדת גשם, עזבתי הכל ויצאתי לכיוון, אבל אחת האמהות כבר הקדימה אותי ואספה את הילדים”.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

גם אנחנו ניסינו לפנות לחברת ההסעות, אך עד עכשיו לא הצלחנו להשיג אותה. יש לציין כי למרות האירוע החמור, הנהג נשלח ביום שישי לקחת את הילדים בחזרה מהגן לבתיהם.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: “מערך ההיסעים ברמת גן מנוהל באופן מקצועי וקפדני. כל תלונה ופנייה מטופלות בחומרה. בשבוע שעבר מלווה התווכחה עם נהג הסעות, הורידה איתה את שני הילדים ופנתה למוקד. האירוע טופל מייד, ההורים סייעו לה והסיעו אותה, ובמקביל המלווה זומנה לבירור”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות