נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאסף מגשים חלום: הכירו את המכינה שמכשירה חיילים עם צרכים מיוחדים

אסף מגשים חלום: הכירו את המכינה שמכשירה חיילים עם צרכים מיוחדים

מכינת "ביחד" שנפתחה בירושלים תוביל 30 נערים לשירות צבאי משמעותי. היעד: להגיע לכל הארץ תוך שלוש שנים

אסף גיתאי - מגשים חלום. צילום באדיבות המשפחה
אסף גיתאי – מגשים חלום. צילום באדיבות המשפחה

עליזה ואילן גיתאי, הוריו של אסף בן ה-21, שנמצא על הרצף האוטיסטי, התרגשו כשזכו לראות אותו השבוע לראשונה חי עם בני גילו, מבלה איתם וצוחק. אסף, הם מספרים לאתר “שווים”, תמיד חלם להתגייס לצה”ל ולשרת בשירות משמעותי. בצעד הראשון להגשמת החלום, אסף הצטרף למכינה הקדם צבאית “ביחד” שמשלבת אנשים עם ובלי צרכים מיוחדים ונפתחה לפני כשבועיים.

“ידענו שאסף על הרצף כבר בגיל 9 חודשים”, מספרים בני הזוג גיתאי, “אבל את האבחון הרשמי קיבלנו רק כשהיה בן שנה וחודשיים”. אסף אמנם למד בבית ספר רגיל, בכיתת תקשורת, אבל הוריו לא האמינו שיצליח להתגייס לצה”ל. היום הם גאים ונרגשים שאסף הלך בעקבות אחיו התאום גל ואחותו עדי, והם יודעים שבעוד שנה הוא כבר יעלה על מדים.

“ראינו שעם השנים הרצון שלו לשרת בצה”ל הולך וגדל, ותמכנו בו לאורך כל הדרך”, הם אומרים, “יש לו הרבה כישרונות: הוא יודע שתי שפות, עשה בגרות 5 יחידות באנגלית, עשה בגרויות גם בקולנוע וגיאוגרפיה והוא מעולה באנימציה ממוחשבת. אנחנו בטוחים שהצבא יידע לנצל את הכישרון הגדול שלו”. לאן הוא יתגייס? “החלום שלו הוא להגיע לדובר צה”ל”, הם ממשיכים, “אנחנו מאמינים שזה יתגשם, וחשוב שהוא יגיע למקום שהוא יאהב”. 

משפחת גיתאי. צילום: באדיבות המשפחה
משפחת גיתאי. צילום: באדיבות המשפחה

“אנחנו משפחה מאוד ציונית וחשוב לנו מאוד שיצליח”, הם מסבירים, “כל ההורים במכינה מבינים אחד את השני ואת הקשיים שעברו בדרך עד למטרה. אסף פשוט זורח, רגוע ושמח – התמונות האלו לא יוצאות לנו מהראש. כולם ביחד נהנים”.

כולם יכולים לתרום 

אסף הצטרף ל-30 צעירים בני 18-21 שיבלו את ארבעת החודשים הקרובים ביחד בתנאי פנימייה במרכז ציפורי בירושלים, במסגרת המכינה, שהיא הראשונה מסוגה בישראל.

המכינה היא פיילוט במסגרת “אופק”, תוכנית קדם צבאית של מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, שמאפשרת מסגרת חינוכית, פעילות התנדבותית ולקיחת חלק בתהליך העצמה, שיוביל לבחירת שירות צבאי משמעותי. התוכנית מתקיימת בתמיכת בנק לאומי, מפעל הפיס ועיריית ירושלים. את המכינה מובילות עמותת “אחריי!”, שמכינה בני נוער לצבא, ו”החלק שלי בפאזל”, שיוצרת מפגש אנושי בין בני ובנות נוער עם ובלי צרכים מיוחדים מרקעים חברתיים מגוונים.

באירוע הפתיחה של המכינה בתחילת נובמבר השתתפו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ”ל משרד החינוך יגאל סלוביק, יו”ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, מנכ”ל עמותת “אחריי!” אמיר סטרוגו, מנכ”לית עמותת “החלק שלי בפאזל” ג’נה אלבז ורכזת המכינה. עוד השתתפו באירוע אנשי העסקים וידידי עמותת “אחריי!” יוסי שיינפלד, מאיר שני, ג’ודי ואמנון ארגמן, האלוף (במיל.) יורם יאיר (“יה-יה”), מנכ”ל עיריית ירושלים איציק לארי, הנהלת עמותות “אחריי!” ובכירים נוספים.

יוזמי המכינה מצפים שתוך שלוש שנים תורחב הפעילות לכל הארץ ויותר מ-90% מהמכיניסטים ישתלבו בצבא או בשירות לאומי ואזרחי. הארגונים שמובילים את המכינה רוצים להראות לצבא ולגורמי הביטחון שיש מגזר מודר של אזרחים מחויבים שמבקשים לקחת חלק בהגנה על המדינה ובעיצובה של החברה הישראלית.

טקס גזירת הסרט - מימין לשמאל: אביגדור יצחקי, יורם יאיר, יוסי שיינפלד ואמיר סטרוגו. (צילום: דוברות עמותת "אחריי!")
טקס גזירת הסרט – מימין לשמאל: אביגדור יצחקי, יורם יאיר, יוסי שיינפלד ואמיר סטרוגו (צילום: דוברות עמותת “אחריי!”)

הזדמנות אדירה לשינוי

“מדובר במהלך ערכי מהמדרגה הראשונה”, אומר ראש עיריית ירושלים משה ליאון. “הכנת בני נוער עם צרכים מיוחדים לשירות צבאי, תוך העמקת כישורי החיים ושילובם המוגבר בחברה, זו בין המשימות החשובות והמשמעותיות שלנו כחברה. ככל שנשקיע יותר, התוצאות תהיינה טובות יותר, לנערים ולמדינה”.

עוזי קמינסקי, ראש ענף אחריות תאגידית והתנדבות עובדים בבנק לאומי: “אנו גאים להיות שותפים של עמותת ‘אחריי!’ מזה כ-20 שנה. השקעה בדור המחר היא השקעה בעתיד של המדינה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בשילובם של בני נוער עם צרכים מיוחדים בחברה הישראלית”.

יו”ר מפעל הפיס רו”ח אביגדור יצחקי: “מפעל הפיס גאה על היותו שותף מרכזי במיזם החשוב והמרגש הזה, וזאת כחלק ממהלך לאומי כולל שמוביל הפיס למען שילובם של אנשים מוגבלויות בקהילה, בשוק התעסוקה הישראלי ובחברה הישראלית. המודל החדש והמקורי שיצרנו יחד עם עמותת ‘אחריי!’ לחוויה לימודית ייחודית שמשלבת בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים, תוך הכנה לשילובם במערכת הצה”לית, טומן בחובו הזדמנות אדירה לייצר שינוי אמיתי בשטח.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“בימים אלה נערכים במפעל הפיס למיזם ‘לילה סגול’ שיתקיים ביום המודעות הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות”, ממשיך יצחקי, “כאשר השנה נקיים אותו בסימן קריאה למעסיקים במשק להעסיק יותר עובדים עם מוגבלויות. מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים במגוון רחב של תחומים ושיתופי פעולה למען שילובם המלא של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית”.

מנכ”ל עמותת “אחריי!” אמיר סטרוגו: “הניסיון שלנו בעשייה עם נוער מגוון מכלל החברה הישראלית והפעלת מכינות קדם צבאיות ופיתוח מנהיגות בקרב בני נוער ברחבי הארץ איפשר לנו לפתח יחד עם השותפים מודל חדש וייחודי זה. הצלחתו והרחבתו עתידות להוות תקווה של ממש עבור נערים ונערות ועבור משפחות רבות בחברה הישראלית”.

הכתבה מתפרסמת במסגרת שיתוף פעולה עם מפעל הפיס

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות