נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםאחוז האוטיסטים בארה"ב מזנק שוב: אחד לכמה ילדים מאובחן?

אחוז האוטיסטים בארה”ב מזנק שוב: אחד לכמה ילדים מאובחן?

דוח המרכז לבקרת מחלות: אחד מ-44 ילדים בני 8 אובחן עם אוטיזם. מומחים: ייתכן שהסיבה היא העלייה במודעות

דוח חדש שהתפרסם בסוף השבוע מצביע על כך שיותר ילדים בארה”ב מאובחנים עם אוטיזם ובגילאים צעירים יותר.

בניתוח של נתוני שנת 2018 מ-11 מדינות באמריקה, חוקרים מהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מצאו כי בקרב ילדים בני 8, אחד מכל 44 אובחן עם אוטיזם. מדובר בעלייה לעומת נתוני 2016, שהצביעו על 1 מתוך 54 ילדים שזוהו עם התסמונת.

מספר המאובחנים עם אוטיזם בארה”ב נמצא במגמת עלייה כבר כמה שנים, אך מומחים מאמינים שזה משקף יותר מודעות וזמינות רחבה יותר של שירותים לטיפול במצב, ולא בהכרח עלייה אמיתית במספר הילדים עם אוטיזם.

דו”ח נפרד של ה-CDC, שפורסם ביום חמישי, הראה שלילדים ב-2018 היה סיכוי גבוה ב-50% להיות מאובחנים עם אוטיזם עד גיל 4 מאשר ב-2014.

“יש התקדמות מסוימת, וככל שילדים יזוהו מוקדם יותר, כך הם יכולים לגשת מוקדם יותר לשירותים שהם עשויים להזדקק להם כדי לשפר את ההתפתחות שלהם”, אמרה בתגובה לדוח חוקרת ה-CDC קלי שו.

ג’רלדין דוסון, מנהלת המרכז לאוטיזם והתפתחות המוח של אוניברסיטת דיוק, אמרה שההערכה החדשה דומה לאומדן שנמצא במחקר המבוסס על סקר אוכלוסייה גדול של ילדים ולא על אלו שכבר אובחנו. ככזה, היא אמרה שזה עשוי להיות קרוב יותר לשקף את המצב האמיתי של אוטיזם בילדים בארה”ב מאשר הערכות קודמות. דוחות ה-CDC מבוססים על נתונים ממחוזות וקהילות אחרות ב-11 מדינות – חלקן עם שכונות עירוניות יותר, שבהן שיעורי האוטיזם נוטים להיות גבוהים יותר. כך למשל, שיעורי האוטיזם היו שונים מאוד בין המדינות קליפורניה למיזורי – מ-1 מכל 26 ילדים בקליפורניה, שם יש שירותים בשפע, ועד 1 מכל 60 במיזורי.

בסך הכל, שכיחות האוטיזם הייתה דומה על פני גזעים ואתניים, אך השיעורים היו גבוהים יותר בקרב ילדים שחורים בשתי מדינות, מרילנד ומינסוטה. עד לאחרונה, נתונים אמריקאיים הראו שדווקא השכיחות בקרב ילדים לבנים הייתה גבוהה יותר.

במדינה שלישית, יוטה, השיעורים היו גבוהים יותר בקרב ילדים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה מאשר אלה ממשפחות עשירות יותר, מה שהפך מגמה ארוכת שנים – ציינה מחברת הדוח אמנדה בקיאן, חוקרת מאוניברסיטת יוטה המפקחת על מעקב האוטיזם של ה-CDC במדינה. בקיאן אמרה שזה כנראה משקף יותר כיסוי לשירותי אוטיזם.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות