נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותלמען בריאות הנפש: הצעד מעורר ההשראה של סלינה גומז

למען בריאות הנפש: הצעד מעורר ההשראה של סלינה גומז

הכוכבת, שמתמודדת עם מאניה דיפרסיה, השיקה פלטפורמה דיגיטלית להקניית הרגלים שיעודדו בריאות נפשית

היסטוריה של התמודדויות נפשיות. סלינה גומז. צילום: ביגסטוק

מאת אמיר שטיין

הזמרת, השחקנית והמפיקה האמריקאית סלינה גומז (29), שמתמודדת עם הפרעה דו קוטבית (מאניה דיפרסיה), הודיעה בימים האחרונים כי היא משיקה פלטפורמת מדיה דיגיטלית חדשה לעידוד נושא בריאות הנפש.

לגומז היסטוריה אישית של התמודדות נפשית מאתגרת, כולל מספר אשפוזים. ב-2015 נפוצו שמועות עיקשות על כך שהכוכבת נמצאת בגמילה מאלכוהול וסמים. באוקטובר 2018 התפרסמו ידיעות כי היא אושפזה במחלקה פסיכיאטרית. ב-2020, בעקבות סגר הקורונה, נקלעה גומז לדיכאון קשה ונכנסה לאשפוז במחלקה פסיכיאטרית, במהלכו אובחנה לראשונה עם הפרעה דו קוטבית. אז, בפעם הראשונה בחייה, גם שיתפה את הציבור בדבר האשפוז באומץ ובכנות.

הפלטפורמה אותה גומז משיקה עכשיו נקראת wondermind, והיא עתידה לצאת לאור בפברואר 2022. המטרה שלה היא להקנות לאנשים הרגלים שיעודדו בריאות נפשית, כמו מדיטציות, הפניות למידע חיוני, דרכים לקבלת טיפול ואפילו פודקאסט בו ישתתפו מומחים לבריאות הנפש וגם מתמודדים ומתמודדות שישתפו בסיפורם האישי. בהמשך אמור לצאת גם יומן עם כלים לבריאות הנפש ועוד מוצרים פיזיים אחרים.

לדבר בפנים גלויות וללא בושה. סימון ביילס

לאורך הקריירה שיתפה גומז בחרדה ובדיכאון איתם התמודדה, במיוחד אחרי שאובחנה עם מחלה אוטואימונית בשם זאבת. למחלה יש זמנים של התפרצות וזמנים של רגיעה, והיא גורמת לנפיחויות ולכאבים קשים. ב-2017, בעקבות סיבוך של המחלה, נאלצה גומז לעבור השתלת כליה. מלבד זאת, היו עוד כמה מקרים לאורך השנים שבהם יצאה להפסקה מהעבודה כדי לטפל בבריאותה הנפשית והפיזית.

עבור אנשים רבים שגדלו עם דמותה על המסך, השיתוף והיזמות של גומז בנושא בריאות הנפש מהווים השראה. מתברר שהשינוי החברתי שמאפשר לאנשים מפורסמים לדבר בפנים גלויות וללא בושה על מצבם הנפשי (כמו הספורטאית סימון ביילס למשל), משפיע לטובה על כולנו, בין אם אנחנו סלבז או סתם אנשים מן השורה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות