נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותמעכשיו הרבה יותר קל לטייל בעיר העתיקה בי-ם בכיסא גלגלים

מעכשיו הרבה יותר קל לטייל בעיר העתיקה בי-ם בכיסא גלגלים

אחרי עשור של עבודה, הושלמה הנגשת הקילומטר השישי בסמטאות העיר. ויש גם אפליקציה למבקרים עיוורים

משרד ירושלים ומורשת הודיע היום כי הושלמה הנגשת הקילומטר השישי בסמטאות העיר העתיקה, וזאת לאחר עשר שנים של עבודות והשקעה של כ-22 מיליון שקל.

מעתה נגישות הסמטאות לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים וכן לעגלות תינוקות. בנוסף, הושטחו ירידות חדות ונוספו מאחזי יד בסמטאות תלולות. “סוף סוף נכים יכולים לנוע בין האתרים ההיסטוריים והלאומיים בעיר העתיקה בביטחה ובנוחות”, נמסר מהמשרד.

מעכשיו, לא רק נכים יוכלו ליהנות מסיורים במקום, אלא גם עיוורים. לראשונה, הונגשה העיר העתיקה גם לאוכלוסייה זו, וזאת באמצעות אפליקציה ייעודית בשםStep Hear . האפליקציה יודעת להנחות את המבקר העיוור בין 60 עמדות בעיר העתיקה, בהן הוא יכול לקבל מידע ותוכן מעשיר על המקום המעצים את הביקור.

הרבה יותר נגישה. סמטה בעיר העתיקה בירושלים. צילום יח”צ

יש לציין כי מאחורי פרויקט ההנגשה עומדים משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות, עיריית ירושלים, רשות העתיקות והרשות לפיתוח ירושלים, והוא הוצא לפועל על ידי החברה לפיתוח מזרח ירושלים. 

“העיר העתיקה בירושלים הפכה לאחת הערים העתיקות המונגשות ביותר בעולם”, מסר היום שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת זאב אלקין. “הנגשת ששת הקילומטרים הייתה מורכבת מאוד, והיא מעשירה את חוויית הסיור והבילוי של התיירים בעיר העתיקה. משרד ירושלים ומורשת בראשותי פועל באופן נרחב לאפשר לכל אחד ואחת להגיע לסמטאות ההיסטוריות של ירושלים וליהנות מהעושר התרבותי והדתי של העיר”.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הצטרף לדברי אלקין ואמר: “אני רואה חשיבות עליונה בהנגשת המרחב הציבורי והמבנים שבאחריות העירייה, ובראש ובראשונה העיר העתיקה ואתריה ההיסטוריים והדתיים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות