נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותזה העונש שנגזר על גבר שביצע מעשה מגונה בנערה עם מוגבלות

זה העונש שנגזר על גבר שביצע מעשה מגונה בנערה עם מוגבלות

הנאשם נגע בגופה של בת 17 בעת שהייתה בחנות ירקות. העונש: 14 חודשי מאסר ופיצויים של 25 אלף שקלים

צילום הדמיה: ביגסטוק

בית משפט השלום בירושלים גזר מאסר של שנה וחודשיים על גבר בן 66 שהורשע בביצוע מעשים מגונים בנערה עם צרכים מיוחדים. בנוסף, חייב אותו לשלם לה פיצויים בסך 25 אלף שקלים.

הגבר, חביב ציון בן יאיר, עבד בחנות ירקות בסמוך לירושלים, בה נהגה הנערה בת ה-17 לערוך קניות מעת לעת. על פי הכרעת הדין, בזמן ששהתה בחנות נהג לשאול אותה שאלות בעלות אופי אינטימי, כגון האם יש לה חבר והאם היא נוהגת לקיים איתו יחסי מין.

באפריל האחרון, כאשר הנערה הגיעה לחנות, שב ושאל אותה בן יאיר אם יש לה חבר ואם היא מקיימת איתו יחסי מין, וגם איך הוא עצמו יוכל להיות חבר שלה אם יש לה כבר אחר, ואז ליטף את פניה. בתגובה המתלוננת הזיזה את ידו, שילמה עבור הדברים שקנתה ועמדה לצאת החוצה, אבל אז הנאשם קרא לה לבוא אליו, חיבק אותה ונגע לה בחזה מעל הבגדים.

לדברי משפחת הנערה, מאז האירוע הטראומתי היא מפחדת להיות לבד. בבוקר היא מבקשת מאביה שילווה אותה להסעה לבית הספר, ובלילה היא ישנה עם אימה במיטה. “היא גם סובלת מחלומות רעים וחוסר שקט וחוששת עכשיו מאנשים מבוגרים”, העידו בני המשפחה. לטענתם, הם עדיין ממתינים לקבלת טיפול מהמדינה שיסייע לה.

בשלב הטיעונים לעונש הצביעה הפרקליטות על חומרת מעשיו של הנאשם ופגיעתם בערכים מוגנים, וכן על פער הגילאים בינו לבין המתלוננת ועל היותה צעירה עם צרכים מיוחדים. לנוכח כל אלה טענה כי מתחם העונש ההולם הוא מאסר של בין 9 ל-18 חודשים. לעניין קביעת העונש בתוך המתחם הפנתה לעברו הפלילי העשיר של הנאשם ולכך שלא קיבל אחריות למעשיו ולא גילה כל אמפתיה למתלוננת. לאור זאת ביקשה להטיל עליו עונש של 18 חודשי מאסר ופיצוי למתלוננת.

מנגד, עורך דינו של הנאשם ניסה לשכנע כי העבירה בה הורשע נמצאת ברף הנמוך ואין להפריז בחומרתה. “למרות שהמתלוננת היא אישה עם צרכים מיוחדים, הנאשם לא ניצל את מוגבלותה ואין ראיה כי היה מודע לה”, טען עורך הדין, “ומדובר באירוע חד פעמי וקצר”. הסניגור גם ציין כי הנאשם הוא אדם לא צעיר, וכי הרשעתו האחרונה הייתה בשנת 2012, וכן שבעקבות האירוע הוא נעצר לתקופה משמעותית ונגרמו לו כתוצאה מכך נזקים במישור האישי והמשפחתי. לאור אלה, ביקש להסתפק בימי המעצר שכבר ריצה.

בית המשפט לא התרשם במיוחד והודה בגזר הדין כי התקשה למצוא נקודות לזכותו של הנאשם. “מדובר במעשה בזוי ומעורר שאט נפש, אשר פגע בערכים מוגנים שונים, ובהם כבודה של המתלוננת, פרטיותה והאוטונומיה שלה על גופה”, נכתב בגזר הדין. “מדובר באדם שלחובתו עבר מכביד, הכולל הרשעות בעשרות עבירות אלימות, סמים, רכוש, מסים ועוד, והוא אף נדון בשנת 2009 לשני מאסרים בפועל בשל עבירות מין.

“מכאן עולה”, המשיך בית המשפט, “כי מדובר במי שהרגיל עצמו לפגוע בגופם ורכושם של אחרים, וההרתעה בעניינו נכשלה. הנאשם אף לא קיבל אחריות למעשיו וניכר בו כי אינו מודע כלל לחומרת מעשיו ופגיעתם במתלוננת. לצד זאת, אביא בחשבון כי בשנים האחרונות חלה התמתנות מסוימת אצל הנאשם, והרשעותיו האחרונות הן בשל עבירות שעבר בשנים 2012 ו-2009. עוד אביא בחשבון כי בא כוח הנאשם חקר את המתלוננת באופן הוגן ורגיש, תוך ששמר על כבודה – ובכך חסך ממנה פגיעה נוספת.  לאור אלה, אשית על הנאשם עונש בצידו הגבוה של המתחם, אך לא אמצה איתו את הדין. כמו כן אחייב את הנאשם בפיצוי משמעותי למתלוננת”.

בשורה התחתונה גזר בית המשפט על בן יאיר 14 חודשי מאסר בפועל, מהם ינוכו הימים שבהם שהה במעצר, שבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 25 אלף שקלים לנפגעת.

כתבות אחרונות