נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותמחקר בבן-גוריון: איך השפיע חמצן מועשר על סובלים מדיכאון

מחקר בבן-גוריון: איך השפיע חמצן מועשר על סובלים מדיכאון

חולים בדיכאון קל ובינוני קיבלו טיפול באוויר מועשר בחמצן למשך 7 עד 8 שעות מדי לילה. מה היו תוצאות המחקר

צילום: ביגסטוק

האם חמצן יכול לעזור למי שסובלים מדיכאון? מחקר חדשני שנערך בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מצא שהתשובה לכך עשויה להיות חיובית. יש לציין שמדובר במחקר בהיקף קטן, ועל מנת לקבל תשובות ברורות יותר נדרשים מחקרים גדולים יותר.  

המחקר, שהובל על ידי הדוקטורנטית יהודית בלוך ובהנחיית פרופ’ יולי ברסודסקי מהחטיבה הפסיכיאטרית וד”ר עבד נ. עזב מהמחלקה לסיעוד, נמשך בסך הכל כשש שנים והשתתפו בו 55 חולים שפוצלו לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול באוויר מועשר בחמצן (35% חמצן) למשך 7 עד 8 שעות מדי לילה במשך חודש, ולעומתה הקבוצה השנייה קיבלה במשך אותו זמן טיפול באוויר רגיל (21% חמצן), מבלי שחבריה יודעים כמובן שמדובר באוויר רגיל.

לאחר הטיפול נבדק מצבם של המשתתפים לפי כמה סולמות מדידה. בין השאר נבדקו סימפטומים כמו חומרת דיכאון, תסמיני חרדה, תחושות אשמה, מחשבות אובדניות, שינויים בתיאבון ובמשקל והפרעות שינה. כמו כן, נלקחה מהחולים התרשמות קלינית כללית.   

הנחה את המחקר. פרופ’ יולי ברסודסקי 

הממצאים היו חיוביים: לפי החוקרים, הטיפול באוויר מועשר בחמצן תרם לשיפור במצב החולים בקבוצה הראשונה. “מצאנו שהטיפול פשוט, זול ובטוח”, אומר ד”ר עזב. “הגדלת אחוז החמצן באוויר הנשאף הפחיתה את הסימפטומים של דיכאון, ללא תופעות לוואי”. לדבריו, “כעת יש צורך להרחיב את המחקר למקומות נוספים ולהגדיל את מספר המשתתפים, על מנת לנסות לשחזר את התוצאות. אבל בהחלט יש לשיטה הזו פוטנציאל גדול”.

במהלך  הטיפול, כפי שהצביע ד”ר עזב, לא דווח כלל על תופעות לוואי. “להיפך”, מדגישים החוקרים, “חלק מהחולים אף ביקשו להשאיר אצלם את מחולל החמצן לתקופה ממושכת יותר”. חשוב לציין שהחמצן ניתן בתנאים אטמוספריים רגילים, כך שנמנעו הסכנות הקיימות בטיפול בתאי לחץ.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Scientific Reports.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות